Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 3896
Metallica slapp ny singel for noen minutter siden.

Den kan høres her: www.metallica.com

Hva syns folka? Personelig syns jeg det er det beste de i lagd siden Black album, men kan ikke måle seg med de første. Har forventning til resten av albumet og håper at resten er like bra som dette.
Ikke værst Though det kunne gjerne vært litt hardere etter min mening..

Edit: Wohoo post nr. 400
Sist endret av AssCobra; 21. august 2008 kl. 21:02.
ikke hardere etter min mening , er omtrent bare nothing else matters og fade in black jeg liker av metallica og da
Nja... Metallica prøver og endre seg de også. De siste 3 minuttene er jo bare instrumental, jeg liker DT, men metallica sitt forsøk var altfor ensformig for 3 hele minutter. Gi oss tilbake "black album"! Besides har jeg mistet all respekt for metallica pga greed...
Vet ikke hva jeg skal si...

...har vært storfan av Metallica så lenge jeg har kjent til bandet, men de taper seg veldig : <


Vi får se den 12 sept. når skiva er for salg (eller litt tidligere, når man får prøvekjøre den...)


http://www.stealthe.net/upload/1219346922873.jpg
Sist endret av dosky; 21. august 2008 kl. 21:30.
Nice...
syntes sangen var SYKT bra. Gleder meg til albume slippes:d
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Likte den virkelig jeg. Albumet er noe å se fram til
Men seriøst. Er dette den versjonen som slippes på plata? Det høres ut som om det er spilt inn i en kontainer! Hvor er den sinnsykt fete mixen og produksjonen som vi fikk på black album? Og jada, jeg vet det er streama, men det høres allikevel ikke smooth ut...

Skal ikke dømme før jeg får hørt lossless, men ble ikke imponert.
Sitat av dosky


http://www.stealthe.net/upload/1219346922873.jpg
Vis hele sitatet...
Akkurat coveret synes jeg ikke så mye om. Ser egentlig ut som et deformert rævhøl, men coveret har jo ikke så fryktelig mye å si.

Synes forresten de siste minuttene av sangen ødela litt. Ble litt "rotete".
Oi... Så ikke goatse-coveret før nå! Hva er det for et cover å slippe. Prøver de å bli homies med nettfolket etter deres tidligere fadeser?
Sitat av Pinneknurk
Akkurat coveret synes jeg ikke så mye om. Ser egentlig ut som et deformert rævhøl, men coveret har jo ikke så fryktelig mye å si.

Synes forresten de siste minuttene av sangen ødela litt. Ble litt "rotete".
Vis hele sitatet...
Ser faktisk ut som goatse bildet.

Edit: Nå har jeg hørt låta også. Min mening er at dette var langt ifra godt nok. Altfor balade. Hater baladedelen til metallica. Gi meg noe litt hardere a!
Sist endret av RayMonk; 21. august 2008 kl. 22:13.
Sorry mac, men var ikke Metallica et band som hadde kvalitet på sangene før? Da tenker jeg lydmessig.
Som nevnt tidligere i tråden var dette nesten grusomt. Skrikelyder et par ganger fra gitaren, som ikke høres ut som de skal være der, generelt ekkelt "lydbilde".
Håper virkelig at dette er en veeeeeeldig grov release av sangen, å at dette blir rettet opp når albumet kommer.
Jeg er dessverre veldig skeptisk til at dette blir et kjøp fra min side, Metallica er ikke hva de en gang var, å det hjelper ikke å prøve å ro seg i land. Å forandre noe på stilen er noe alle gjør, å om de får seg noen nye 14-16 åringer som hører på de så er det kjempeflott for dem. Men oss "gamle" fans som liker det eldre av musikken deres, ser ikke lyst på dette.
ST.Anger var en flott måte å bli kvitt en god del av de eldre lytterne som fortsatt ga de en kjangs
Jeg synes dette er mye bedre en Load/Reload, som jeg syntes var elendig. Men som sagt, ingenting kommer noengang til å slå de 5 første albumene.
Det høres lovende ut, men herregud for en ekkel stream
I motsetning til MANGE av Metallicas andre fans, så liker faktisk jeg platene som er laget etter Black Album, da spesielt Garage Inc. og Reload.
St. Anger? joa, ikke no spesielt men det går.

Gleder vi oss til 12. septemer? Oh yes we do
Sikkerhetsklarert
Blei skuffet gitt..
Alt for "snill" låt, og lyden sugde.

Synes de skulle laget noe mer i stil av, - blackend, dyers eve, master of puppet, etc.. dere skjønner.
Hmm.. Jeg tenkte absolutt ikke Metallica i begynnelsen, ikke noe særlig utover heller.
Jeg tipper en del mot å ikke like dette. Det er litt kjipt

Og ja, streamen var helt jævlig!
Digg låt det her as. Jeg hører av en eller annen grunn bare på halve låta og tar repeat men..

Kvaliteten er vel pga det faktum at man lett kan kopiere låta mens man hører på den, og da vil de vel ikke gi ut i superkvalitet
Det heter ikke goatse, forbanna noobs. Goatsex...
Goatse.cx takk (.cz om du vil se)
Da dette en gang var en url med det fantastiske bildet.

Cut the crap nao, Metallica go go go...
Sist endret av dosky; 22. august 2008 kl. 04:10.
Sitat av Elemental
Nja... Metallica prøver og endre seg de også. De siste 3 minuttene er jo bare instrumental, jeg liker DT, men metallica sitt forsøk var altfor ensformig for 3 hele minutter. Gi oss tilbake "black album"! Besides har jeg mistet all respekt for metallica pga greed...
Vis hele sitatet...
Synes det er fantastisk at du sier at du har mistet Metallica sin respekt for greed og trekker fram Black Album som noe du vil ha tilbake.
Det var med Black Album hele greed greia alle "hardcore" fansa hater så mye starta.

Jeg synes det er en grei plate, men langt ifra den beste.

1. Ride the lightning.
2. Master of puppets.
3. Kill Em All.
4. And justice for all.

Min rangering, men skifter litt fra dag til dag.

Nå, til sangen.

Synes den har et greit midtparti, jævla kult riff på rundt 5:00 min - 6:00 min.
Nyter forøvrig veldig mye av det instrumentale til metallica når Lars hamrer løs.
Vel, jeg har hatt alle 10 låtene /demoen/ til gjennomlytting siden april. Til tross for at jeg tidligere har vært en ihuga metallicafan, så er der flere som har vært storimponert over at jeg hadde skiva, enn tilsvarende lykke hos meg over låtene.. Håper det ligger noe mer og bedre produksjon på den ferdige plata.
Forøvrig synes jeg plata var "hard" nok, men litt kjedelig, ala ragas siste..

(ps : ikke si noe til metallica-hehe.)
Er ingen stor Metallicafan, men syns de er helt greie. Hørte på sangen nå, og syns egentlig den var litt forderdelig. Trommene høres ufattelig falske ut, som om de er lagt til med Ejay, James høres ut som en personer som later som han er James, men ikke klarer det helt.
Men melodien var ganske kul, det skal dem ha.
Fikk tak i låta fra bukta nå, i 256k kvalitet.
Vet ikke helt hva jeg skal si om den enda, men det høres helt ålreit. Enda godt at de har gått vekk fra de grusomt metalliske trommelydene de hadde på St.Anger
Er jeg den eneste personen som liker ALT metallica har gitt ut?:/

Og slutt å si at "vi 'gamle' metallica fans liker ikke dette", for det gjør jeg! Snakk for deg selv
Sitat av hopalong
Er jeg den eneste personen som liker ALT metallica har gitt ut?:/

Og slutt å si at "vi 'gamle' metallica fans liker ikke dette", for det gjør jeg! Snakk for deg selv
Vis hele sitatet...
jeg liker stort sett alt

sjekk ut: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/22/544427.html
Personlig likte jeg ikke "Black Album" eller Metallica, som det egentlig heter, så veldig godt.
Dette derimot var bedre. Passer inn i stilen fra de gamle albumene, pluss at det minner litt om Load/Reload albumene.
Hvorfor folk liker Black Album så godt kommer jeg aldri til å forstå.
Det er de som kom før som er best. Og deretter Load/Reload.
St. Anger var heller ikke så veldig bra, men det er et par sanger der som kunne vært miksa annerledes med gode resultater.
Jeg håper at resten av det nye albumet passer bedre inn i stilen deres, sett litt bort ifra St. Anger, men det vil nødvendigvis henge litt igjen. Utvikling skjer som den gjør.
Likte ikke den sangen. Var ikke helt det jeg hadde håpet på.
Sitat av Nachtwulff
Personlig likte jeg ikke "Black Album" eller Metallica, som det egentlig heter, så veldig godt.
Dette derimot var bedre. Passer inn i stilen fra de gamle albumene, pluss at det minner litt om Load/Reload albumene.
Hvorfor folk liker Black Album så godt kommer jeg aldri til å forstå.
Det er de som kom før som er best. Og deretter Load/Reload.
St. Anger var heller ikke så veldig bra, men det er et par sanger der som kunne vært miksa annerledes med gode resultater.
Jeg håper at resten av det nye albumet passer bedre inn i stilen deres, sett litt bort ifra St. Anger, men det vil nødvendigvis henge litt igjen. Utvikling skjer som den gjør.
Vis hele sitatet...
Bare for å få litt diskusjon, selv om ikke Black Album er mitt favorittalbum.

Hva har du å backe opp "det var de som kom før som er best" med?
Din egen personlige smak?
Black Album var vel et bra produsert album med helt greie sanger,
bare fordi at allmennheten likte det så er det jævla dårlig?
original reprint
xaff's Avatar
Synes faktisk ikke det var så ille. En helt grei ballade. Og de har i alle fall ikke tapt seg like hardt som Axl Rose har. Stakkars.
Låt fett dette.
gleder meg til plata i september
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Syns det virker lovende jeg, bortsett fra litt dårlig kvalitet. Har gledet meg til det nye albumet altfor lenge nå.
Hadde tenkt å skrive en full anmeldelse av demoen, men tidsnød, samt det at jeg nå har hørt noe litt mer produsert fra "kara" gjør at det holder med disse første fem.. Merk at MYe virker være mer fullverdig nå enn demon og låttitler tror jeg er trikset litt på.....

Metallica "NEW DEMO"

Sanger :

1 : Thrashed
2 : I.N.U
3 : Under influense
4 : Set me free
5 : Devour
6 : Dead cell
7 : Fetish
8 : Throne of ivory
9 : Back to anger
10 The soul right

Trashed begynner rått, som navnet skull tilsi men jeg har store problemer med vokalen på denne låten, høres til tider ut som system of a down symdromet har slått til, nesten for fullt (kommer tilbake til det..) Ellers er det musikalsk et litt slapt refreng og litt "back to basic-riff"
Soloen er minst på treet..

I.N.U begynner med vokal som sikkert er ment å høres tøff ut, samt "btb-riff" som nevnt i låten over. Har et refreng som er småmusikalsk. Ellers rått og back to basic.. Soloen er tøff nok Kirk H. kan spille gitar, men får bare lov i et par sekunder, skuffende..

Under influence Åhh ! Kirkeklokkeklang, originalt.-Rolig gitar, litt call of ktulu-feeling. Så mærke riff-trommer og en liten, men passende solobite. Så kommer vokalen og alt blir btb og rått, før det vender tilbake til "puseJames Hetfield igjen.. Nok en grei solo av K.H. Bærer litt preg av onani, men er med over i rolig parti igjen. Altså en typisk rolig/rå låt av Metallica.

Set me free begynner med et rolig lyst spill i 10 sek, ¨å blir det tungt og rått, rolig, mørkt og dystert. Men med en sinnsykt forvrengt vokal som går i verset. Refrenget føles det som jeg har hørt før, mulig på denne eller en annen metallicaplate. Vet ærlig tatt ikke..En tostemt bro med riff litt over midt i som grenser opp til musikalsk og stilig Ellers en kjedelig låt.

Devour begynner med flyalarm (originalt det og) og et en-strengs riff og tunge riff. Verset består av tunge riff. refrenget er og tuge riff, litt kjappere, sjøl om Lars er eneste som høres ut som han fremdeled har sine kunste i behold på dennne låta..Vel det vil si Kirk h. leverer nok en gang en glimrende solo, men nok en gang får han for liten tid å briljere, etter min mening.
Håper de har kuttet ut lyden av "noe som sprenges på lp-plate i rommet ved siden av på slutten.-"
Sist endret av pidget; 26. august 2008 kl. 02:45. Grunn: ja ja
I dag forsvant alle mine forhåpninger til albumet. Ny sang, og den suger rett og slett baller.

http://www.youtube.com/watch?v=CZJ0H0Ssx48
Sitat av Pinneknurk
I dag forsvant alle mine forhåpninger til albumet. Ny sang, og den suger rett og slett baller.

http://www.youtube.com/watch?v=CZJ0H0Ssx48
Vis hele sitatet...
Det første jeg tenkte når jeg hørte den låta tidligere i dag var: Oh noES! it´s St. Anger all over again! Men nei, etter et par gjennomlyttinger liker jeg det mye bedre og klarer å skille de, men jeg syntes allikevel det er ett eller annet inni der som fucker opp sounden litt på låta :/

jaja, et par gjennomlyttinger til så liker jeg det vel
"The day that never comes" var mildere enn Nickelback! Lyden suger, trommene og gitar/bass er ikke samspilt, verst er det når partiet mellom 05:00 og 06:00 starter. Den eneste gangen stemmen til James Hetfield er kul, er når han drar til. Det gjorde han nesten ikke i denne sangen, og når han gjorde det, funka det ikke. Metallica har i alle år vært kongene av easy listening, men nå er det ikke mye mer penger de kan få melka ut av merkenavnet sitt.
Kjedelig og rotete låt som aldrig klarer å nå de store høydene for meg hvertfall!
Fiksa opp trommelyden fra st. anger, men det blir for spett uansett..
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Gleder meg til plata kommer ut!!

Kommer IKKE til å laste den ned av ren respekt for metallica og allt den gode musikken de har tilført meg iløpet av årene
Ditto til det eazypeez skrev

Skjønner ikke helt dere som klager på lyden. Sangene som ligger ute nå er sterkt komprimerte, og kvaliteten på lyden kommer ikke til å være så elendig når de slipper albumet.

The Day That Never Comes likte jeg utrolig godt, mens jeg trenger å høre de andre i bedre kvalitet før jeg bestemmer meg helt.
Sitat av STOREida
Ditto til det eazypeez skrev

Skjønner ikke helt dere som klager på lyden. Sangene som ligger ute nå er sterkt komprimerte, og kvaliteten på lyden kommer ikke til å være så elendig når de slipper albumet.

The Day That Never Comes likte jeg utrolig godt, mens jeg trenger å høre de andre i bedre kvalitet før jeg bestemmer meg helt.
Vis hele sitatet...
Komprimert er kun forbokstaven. De har seriøst gått på ei blemme. Jeg vet jeg tok litt forbehold når jeg disset lydkvaliteten tidligere, men se hva som dukket opp i media i dag:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=529165

Se gjerne youtube-videoen embeddet nederst i saken. Gir en god forklaring på hva jeg mener. Håper de får fikset opp i dette før final release for dette høres ut som en tidlig alpha...
Sitat av HStern
Synes det er fantastisk at du sier at du har mistet Metallica sin respekt for greed og trekker fram Black Album som noe du vil ha tilbake.
Det var med Black Album hele greed greia alle "hardcore" fansa hater så mye starta.
Vis hele sitatet...
Jeg er langt fra noen "Hardcore" fan av metallica, men vet hva jeg liker, og det jeg nevnte med å miste respekt hadde så å si lite med når det black album kom ut. Har bare med at de dreit seg så jævli når de gikk ut etter fildelerne...

Forsåvidt så kom det jo en forklaring på den helt forferdelige sangen, håpder for deres egen skyld at det høres ekstremt mye bedre ut på plate/lossless.
litt old news, men Death magnetic ligger nå ute for nedlastning på diverse torrent-sites
you guys know what to do

personlig venter jeg til den 12 september
Det er sykt bra digger Metallica
Den skal ikke lastes ned nei:P
Litt OT, men er det noen her som skal delta på konserten(e) i Berlin eller London nå neste uke?
Sitat av pwner2k
litt old news, men Death magnetic ligger nå ute for nedlastning på diverse torrent-sites
you guys know what to do

personlig venter jeg til den 12 september
Vis hele sitatet...
Hvorfor vente? Platen er latterlig bra! Antagelig topp tre av alt metallica har gitt ut!

Jeg skal selvsagt ha platen når den kommer ut, men det kunne ikke falle meg inn å vente med å laste den ned!

Platen innfrir på alle spor. Om ikke tilbake til røttene, så er i alle fall Metallica med denne platen tilbake til sin storhetstid! Glemt er St. Anger feilskjærert, selv om det også har sin sjarm, dette er Metallica på sitt beste!
Sitat av Cikey
Hvorfor vente? Platen er latterlig bra! Antagelig topp tre av alt metallica har gitt ut!

Jeg skal selvsagt ha platen når den kommer ut, men det kunne ikke falle meg inn å vente med å laste den ned!

Platen innfrir på alle spor. Om ikke tilbake til røttene, så er i alle fall Metallica med denne platen tilbake til sin storhetstid! Glemt er St. Anger feilskjærert, selv om det også har sin sjarm, dette er Metallica på sitt beste!
Vis hele sitatet...
Jeg har selv krøpet til korset og lastet den ned nå. Angrer ikke
Men skal kjøpe den!
Jeg er en diger fan av Metallica, men er det bare jeg som synes at The Unforgiven III var ganske dårlig i forhold til I og II?
Hei!

Mitt første svar. Nye platen er bedre enn ventet. Men det er ikke veldig nyskapende.

Jeg forstår ikke disse gitarsolo. gjør ni?
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av pwner2k
Jeg har selv krøpet til korset og lastet den ned nå. Angrer ikke
Men skal kjøpe den!
Vis hele sitatet...
Skamme seg !

Edit:

Unforgiven 3 har forresten en av de beste introene metallica noen gang har lagd!
Sist endret av eazypeez; 12. september 2008 kl. 04:42.
Sitat av homer666
"The day that never comes" var mildere enn Nickelback! Lyden suger, trommene og gitar/bass er ikke samspilt, verst er det når partiet mellom 05:00 og 06:00 starter. Den eneste gangen stemmen til James Hetfield er kul, er når han drar til. Det gjorde han nesten ikke i denne sangen, og når han gjorde det, funka det ikke. Metallica har i alle år vært kongene av easy listening, men nå er det ikke mye mer penger de kan få melka ut av merkenavnet sitt.
Vis hele sitatet...
The day that never comes og the unforgiven 3 er jo de 2 eneste rolige sangene på hele plata.

Kanskje de bare ville gi folk en smak av albumet, og de rolige sangene er noe som ALLE liker. Eller allmennheten. Nothing else matters, fade to black, hero of the day, untill it sleeps (kanskje ikke?)

de har jeg vertfall fått god feedback på fra folk som hører på vg topp 20 :P


kanskje jeg skrev litt vell mye, vet ikke hvor seriøs du var med påstanden din. Men liker aldri å se nickelback i samme innlegg som metallica :P


Legger ut flere ord om platen senere.

Jeg tror metallica ikke MELKER ut navnet sitt, de er MUSIKERE, 80 90 tallet regjerer ikke MER. Det er fantastisk for oss som faktisk hørte på det da, og som er hardbarket metalheads. Men, de er musikere de føler vell kanskje for å skrive og spille mer musikk?

Jeg tror ikke James gjør det så han kan kjøpe seg en ferrari, eller Ulrich så han kan få ett gullbasseng.


Blir bare synsing uansett, er vertfall min synsvinkel på saken

Sitat av eazypeez
Skamme seg !

Edit:

Unforgiven 3 har forresten en av de beste introene metallica noen gang har lagd!
Vis hele sitatet...
Piano intro? metallica? er ikke den mest originale introen til metallica vertfall.

Når jeg hører god musikk er det ett eller annet som feiler hjernen min så huden bare står rett opp, seriøst, var sann gjennom hele konserten og.

Jeg får mere gåsehud av the unforgiven 1 2.

Synes også det var VELDIG trist att the unforgiven 3 ikke var spilt med noen like trekk i forhold til 1 og 2.



Bare så det er sagt, liker jeg sangen, har vell hørt på den mest i albumet.
Unforgiven III har etter min mening IKKE en av de beste introene Metallica har lagd.

Kan nevne 2 i slengen jeg synes har bedre intro from the top of my head.

Sanitarium, Enter Sandman.

Og hvis noen kommer med "øøøh Enter Sandman kommers Metallica sellout lol" så ta deg et stev, den har en bra intro!
Sist endret av HStern; 12. september 2008 kl. 13:37.