Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3267
Hei, har tenkt å skaffe meg et slagvåpen via internett. Har titta mye rundt på wish siden der har selgerne dekka over våpna med navn som gjør at de virker mer uskyldige. Noen som vet om disse blir stoppa i tollen?
Sist endret av kommunistench; 29. september 2017 kl. 00:04. Grunn: Skrivefeil
Nå vet jeg ikke hva slags slagvåpen du er ute etter, men balltreet mitt fikk jeg over disk på intersport....
Bare av nyskjerrighet, er det batong du skal kjøpe? Vet teleskopbatong for eksempel er lovlig i Sverige. Sikkert ingen problemer å få igjennom tollen.
Om det er knokejern så kan du lage det selv om du ikke vil bestille med posten. Jeg har mekka meg flere knokejern med 10-15mm aluminium og stålplate. Du trenger bare ei skrustikke, vinkelsliper, drill og filer (søk på youtube)
Håper det ikke er noe drapsvåpen du har lyst å lage nå da, for da får du ingen tips med meg.
Anonym bruker
"Overtalt Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Teleskopbatong har jeg iallefall fått tilsendt fra US til Norge uten problemer, riktignok en del år siden. I og med at de sendes sammenlagt så er de vel ikke veldig synlige (som hva de er) på røntgen, forutsatt at tollen ikke kjenner igjen avsender eller pakken deklareres med korrekt innhold.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hva slags slagvåpen du er ute etter, men balltreet mitt fikk jeg over disk på intersport....
Vis hele sitatet...
Sitat av fjellape Vis innlegg
Bare av nyskjerrighet, er det batong du skal kjøpe? Vet teleskopbatong for eksempel er lovlig i Sverige. Sikkert ingen problemer å få igjennom tollen.
Om det er knokejern så kan du lage det selv om du ikke vil bestille med posten. Jeg har mekka meg flere knokejern med 10-15mm aluminium og stålplate. Du trenger bare ei skrustikke, vinkelsliper, drill og filer (søk på youtube)
Håper det ikke er noe drapsvåpen du har lyst å lage nå da, for da får du ingen tips med meg.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Teleskopbatong har jeg iallefall fått tilsendt fra US til Norge uten problemer, riktignok en del år siden. I og med at de sendes sammenlagt så er de vel ikke veldig synlige (som hva de er) på røntgen, forutsatt at tollen ikke kjenner igjen avsender eller pakken deklareres med korrekt innhold.
Vis hele sitatet...
https://www.wish.com/c/580977d3c05f5020fae946bb
Våpenloven paragraf 9 sier
"Det er forbudt å erverve, eie eller inneha ... batonger ... eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål"
Vis hele sitatet...
Så om du skal ha det til filminnspilling eller lignende så går det nok greit. Om du skal ha det for å forsvare deg så er det en bedre ide å kjøpe et leddhåndtak eller lignende på biltema til 150 spenn, så kan du ha det med deg i bilen hvor en du drar uten problemer fra politiet.

Om du derimot er bølle som skal bruke dette for vold så bør du virkelig revurdere. Jeg kan ikke tenke meg noe mer patetisk og cringy våpen enn batong
Pakk det i kofferten
Tror du skal ha litt flaks for å få en nightstick/T-baton gjennom tollen, grunnet den karakterstiske profilen. Derimot er tonfa av tre, som nightsticken er basert på, i fritt salg i div. kampsportbutikker, og på Finn. Det er vel fordi de regnes som treningsutstyr, men de er harde som faen.

Tillegg: Husk å skrive at du skal ha 60cm-utgavene hvis du bestiller fra XTS.no og ønsker noe nærmest mulig en nightstick. Har selv kun prøvd 45cm-utgaven, men tror jeg ville foretrukket den fremfor 60cm fordi den er raskere i bruk, men likevel lang nok til å dekke det meste av underarmen når du skal blokkere angrep (er i underkant av 180 høy; 60cm-utgaven vil muligens være bedre for høye personer med lange armer).
Sist endret av kallisti; 30. september 2017 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.