Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2975
Fikk en av mine mange pakker med medisin fra utlandet i dag. Denne gangen 1000 x 50mg Benadryl tabeletter (antihistamin).
Pakken var tydeligvis åpnet, konvolutten var tapet igjen med klar tape, dog det var fortsatt en glipe i det ene hjørnet.

Da jeg åpnet boksen med medisin, var safety sealet ødelagt. Så noen har åpnet boksen. Selgeren, som har 99.9% fornøyde kunder (med 20.000 salg) sier at boksen ikke var åpnet når den ble sendt.

Pakken ankom Norge for over en uke siden, og først i dag fikk jeg den.

Men det var ingen stempler eller noe som antyder at det var tollen som åpnet pakken. Har fått pakker før der de har brukt en spesiell tape det står toll på. Og vanligvis et stempel i tillegg.

Hva tenker dere, stole på selgeren og tro at det er tollen som har åpnet for å teste en av pillene, eller faktisk kaste hele boksen og kreve pengene igjen?

Sist endret av zon123; 8. november 2017 kl. 16:46.
Kanskje pakken har blitt skadet, og noen bare har tapet den igjen? Kanskje en uærlig postansatt prøvde å stjele noe?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kanskje pakken har blitt skadet, og noen bare har tapet den igjen? Kanskje en uærlig postansatt prøvde å stjele noe?
Vis hele sitatet...
At pakken kan ha blitt skadet og så tapet er jo en ting, men hvordan safety sealet har blitt ødelagt er jo noe annet.
Men ja, kan jo ha vært noe som ville ta noe. Men planlegger ikke å telle over hvor mange av de 1000 pillene som faktisk er der.
Aldri ta medisiner der forseglingen er brutt før du mottar de. Tollen merker alltid att det er de som har åpnet pakken, de bryter heller ikke forseglingen uten å ha mistanker om att det er noe "skummelt".
Hvis du kaster boksen så er det vel små sjanser til å få ny fra avsender, send en melding først og fortell problemet, fortell att du er skeptisk når forseglingen er brutt og spør om å få returnere den og bytte i en uåpnet en
Hvorfor får du ikke en resept fra fastlegen din istedet? Lettere å hente medisiner der
Brukte "narko" vekten min - 10 tabeletter veide 2.3 - 100 veide 23.9 - alle veide 236.6 - altså det manglet 2.4 gram, som betyr ca 12 i manko. Nå er jo ikke det super nøyaktig, men mellom 0 og 12 mangler.
Så ingen har forsynt seg grovt...likevel, det er medisin - trygt/ikke trygt? Pillene ser ut som de skal, ut i fra det jeg finner på nett, med riktig markering også.

edit:
SpecialWeirdo10: Får dessverre ikke antihistamin fra legen uten å måtte gi fra meg lappen. Men det er en annen diskusjon. Derfor kjøper jeg fra utlandet.
Sist endret av zon123; 8. november 2017 kl. 17:32.
Er det piller eller kapsler?
Vanskeligere å kødde med piller enn med kapsler.
Jeg hadde vært skeptisk så lenge det ikke er toller som har åpnet pakken.
Du kan selvfølgelig rige tollen og spørre; Tolletaten: 22 86 03 12.
Er den sendt gjennom posten og under Kr 350,- inkl frakt så er det posten som eventuelt står bak og har stoppet den, enten etter gjennomlysing, feil/mangler i fraktbrev eller på mistanke/stikkontroll.
De skal likevel merke pakken med at de har åpner den og hvorfor...


Kjedelig å risikere å ende opp uten førerkort
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Er det piller eller kapsler?

Kjedelig å risikere å ende opp uten førerkort
Vis hele sitatet...
Kaplser...

Ende opp uten førekort gjør jeg jo ev uansett, siden jeg ikke kan bruke mer enn max 15mg antihistaminer per dag, mens jeg tar 100mg per dag. (kveld). Er jo hele poenget med å bestille dem fra utlandet.

Kikket kjapt gjennom ca 100 av disse, når jeg veide dem, og de er merket riktig i alle fall. De er merket AP 21, og det stemmer med denne siden:

https://www.drugs.com/imprints/ap-21-20627.html

Dette er jo nokså små kapsler, så om noen skulle tullet med dem, ja da har de et seriøst fritidsproblem. Dette er jo en billig medisin som selges uten resept i USA.
Men ja, hadde følt meg 100% trygg om forseglingen ikke var brutt, mens jeg nå føler meg 98% trygg.
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Er den sendt gjennom posten og under Kr 350,- inkl frakt så er det posten som eventuelt står bak og har stoppet den, enten etter gjennomlysing, feil/mangler i fraktbrev eller på mistanke/stikkontroll.
Vis hele sitatet...
Det trenger det da ikke å være. Tollvesenet har ansatte som jobber på godssenteret hvor posten behandler pakker fra utlandet. Der har de full myndighet til å åpne og kontrollere hva de vil. Ansatte i posten legger gjerne unna pakker de synes virker mistenkelig, som tollvesenet deretter kontrollerer, men posten kan selvsagt åpne pakkene selv også.

Da skal det, som du sier, klistres på en lapp med årsak til åpning, men man har på ingen måte noen sikkerhet for at dette gjøres hver gang.

Edit: og btw, det er kun tollvesenet som utfører gjennomlysning av pakker, også på godssenteret.
Sist endret av Pope; 8. november 2017 kl. 19:58.
Chicago tylenol mordene kom i tankene mine i en stund her. Hadde heller bedt om en ny en fra selger.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Chicago tylenol mordene kom i tankene mine i en stund her. Hadde heller bedt om en ny en fra selger.
Vis hele sitatet...
Kikket litt nærmere på konvelutten, og ser jo at hele den ene siden er åpnet - det er den siden som så er tapet igjen med klar tape.
Jeg åpnet den andre siden. Så selger har nok rett, at pakken har vært åpnet i ettertid. Den var jo merket som 1000 x Multivitamin pills.

Se selv hvordan den er åpnet og tapet igjen

Den åpningen er ikke gjort offisielt av Posten/Tollvesenet. Dem bruker kniv og skjærer pent for å ødelegge pakken/brevet minst mulig. Det ser jeg på mine egne pakker som blir åpnet. Og stemplet med "Åpnet for kontroll". Ser mest ut som den har revnet under postbehandling og bare blitt teipet lokalt på arbeidsstasjonen (ikke hos skadde sendinger). Eller noen har åpnet den for hånd.

Hvis du med foseglingen mener det plastlokket under skrukorken som må rives av, så kan jeg ikke skjønne hvordan det kan ha skjedd ved et uhell. Så hvis avsender sender den med inntakt forsegling, ville jeg ikke rørt de kapslene. Gjør som dem andre også sier: bestill nye. Begynner å få følelsen av ugler i mosen her. Kan kanskje være lurt og be om å få dem sendt rekommandert?
Sist endret av ivar_oslo; 8. november 2017 kl. 20:56.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kan kanskje være lurt og be om å få dem sendt rekommandert?
Vis hele sitatet...
hmm, de var jo sendt slik at jeg måtte vise ID og hente dem på postkontoret.
Venter jo en pakke til med 1000 x 50mg - får jeg den, trenger jeg jo ikke den jeg fikk nå. Har jo allerede fått 1200 x 25mg - og da med 1000 x 50mg har jeg for 2.5 år ca. Venter også på 1200 x 25mg i tillegg.

Så da ser jeg an. Skulle alt annet bli stoppet, har jeg likevel for 300 dager. Innen den tid burde jeg greie å få inn en slik 1000stk pakke.

Selgeren har som sagt 20.000 salg og 99.9% fornøyde kunder. Har solgt 165 slike 1k 50mg bokser med 100% fornøyde kunder på den typen. Så er jo rart om han skulle lure meg med en pakke til 160 kroner.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bestilte reagent test kit fra uk i sommer. Når jeg mottok sendingen så jeg den var forsiktig åpnet, men ingen tape eller stempel om at tollvesenet hadde åpnet den for kontroll.

Etter noen uker fikk jeg telefon fra en bekjent som jobber i posten: «er du klar over at det er opprettet postsperre på deg?» (postsperre betyr at posten skal holde igjen samtlige sendinger fra utlandet, og kontakte tollvesenet for kontroll før sendingen blir utlevert til mottaker)

Kan ikke huske sist jeg handlet fra utlandet, så det kan ikke være noe annet enn det som var grunnlaget for postsperren. Tollvesenet er noen sleipe jævler...
Er redd for denne postsperren ja. Jeg vet med 100% sikkerhet at et pakke nå er stoppet. Har flere pakker på vei, og risikerer da at alt blir stoppet...jeg har fått det viktigste, det andre er mer "kjekt å ha" eller "more is better" - likevel, skulle gjerne hatt i alle fall noen av pakkene.
Men er jo ikke så mye å få gjort. Har jeg fått en slik sperre, ja da går det meste i dass - eller så er det bare å håpe at flere pakker slipper gjennom. Har leveringsdatoer helt frem til slutten av måneden - så vet ikke noe endelig resultat før den tid.

Selgeren sjekket med produsenten, og fikk en ny boks som han sendte til meg. Jeg måtte bare ta bilde av LOT og exp. date, og fikk beskjed om å kaste boksen jeg hadde fått. Så er det bare å satse på at den nye boksen ikke blir stoppet i tollen da...
Sist endret av zon123; 9. november 2017 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av zon123 Vis innlegg
Selgeren sjekket med produsenten, og fikk en ny boks som han sendte til meg. Jeg måtte bare ta bilde av LOT og exp. date, og fikk beskjed om å kaste boksen jeg hadde fått. Så er det bare å satse på at den nye boksen ikke blir stoppet i tollen da...
Vis hele sitatet...
Løser seg greit da
De fleste seriøse selgerne er greie å snakke til....