Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 484
Jeg har ikke så veldig god peiling på innmaten i en laptop, jeg veit hva en hardisk er, og hvordan jeg bytter rambrikker. Utover dette er jeg ganske ubrukelig og må derfor spørre om hjem.

En venn fikk tilbake sin acer a3 etter "reparasjon" hos privat person. Det er helt klart at det mangler deler inni maskinen, men jeg er faktisk ikke smart nok til å se hva som er borte. Lurte derfor på om noen her inne, som skjønner mer en meg kan hjelpe meg med å finne ut av hva som mangler.

håper noen gidder å hjelpe meg her. prøver å legge ved bilde

https://www.facebook.com/mari91/posts/10213104072330723
Sist endret av lumiighots; 28. oktober 2017 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ihvertfall mangler laptopen dekket på undersiden, muligens det er plass til en ssd eller HDD ved siden av batteriet… Det som ser ut som RAM er SSD M.2 virker det som.
Har studert bildet en stund nå og kan ikke se at noe mangler.

Er det noe spesielt du merker med den som får deg til å mistenke dette?

Hvis det er RAM du ser etter vil jeg tro at du finner det under en av metallplatene sammen med CPU og nordbrygga.

På så små laptoper er det vanlig at RAMen er loddet direkte på hovedkortet, og ikke som egne moduler du kan bytte ut.