Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1799
Hei.
Er det mulig å få Visa som kan brukes på nettet når man er under 18? Hvis ja, hvilke banker tilbyr dette?
Har sett en del på min alder som har det.
Snakket med banken min som sier at jeg må være 18. Hjelper ikke med foreldres samtykke.
Sist endret av Bmariuz; 10. november 2010 kl. 19:08.
Jeg har visa electron. Jeg er under 18 og har bestilt på internett.
Ikke alle nettbutikker godtar Visa Electron. Så det kommer helt an på.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Trådstarter
Har Visa electron selv, typ denne:
http://www.sparebankennarvik.no/SiteCollectionImages/Sparebanken%20Narvik/Galleri%20Standard%20Electron.jpg
sparebank 1 , har hatt ekte visa siden jeg var 16 år
Hvis poenget er å kunne handle på nett er jo http://spendon.no/ en mulighet...
Nordea gir deg Visa Electron som du kan bruke på nettet, paypal, appstore etc...
Jeg fikk vanlig VISA fra DNB når jeg var 16. Foresatt må nok skrive under noen papirer for deg.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Har Visa electron selv, typ denne:
http://www.sparebankennarvik.no/SiteCollectionImages/Sparebanken%20Narvik/Galleri%20Standard%20Electron.jpg
Vis hele sitatet...
"Det går IKKE an å handle på nett med det". Det svaret fikk jeg fra banken når jeg spurte
Sist endret av Eplegutten; 10. november 2010 kl. 19:34.
1. lag bruker på www.entropay.com
2. sett over penger med SpendOn
3. kjøp det du vil ha
4. ???
5. PROFIT
Sitat av starpowah Vis innlegg
1. lag bruker på www.entropay.com
2. sett over penger med SpendOn
3. kjøp det du vil ha
4. ???
5. PROFIT
Vis hele sitatet...
Kan jeg sende penger til en venn i utlandet f.eks med dette?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Fikk "skikkelig" Visa-kort fra Fokus bank da jeg var 15. Riktignok med foreldres samtykke.
Hvis banken ikke vil gi deg Visa Classic, selv med foreldrenes underskrift er det vel bare en ting å gjøre: Skift bank. Snodig at ikke alle banker tilbyr dette?
Sitat av bobbo Vis innlegg
Jeg fikk vanlig VISA fra DNB når jeg var 16. Foresatt må nok skrive under noen papirer for deg.
Vis hele sitatet...
Noen uker før jeg fylte 18 dro jeg til banken min (dnb) for å bestille Visa slik at jeg var sikret med å få det i de tider jeg ble 18. Men nei, du måtte være 18 bare for å bestille det. nyttet ikke at jeg bestilte da og at de sendte det ut når jeg fylte 18.
Sist endret av mo3; 10. november 2010 kl. 20:33.
Kortet/kontoen din fungerer mest sansynelig bare med bankaxept. Dvs; du kan bare bruke kortet på betalingsterminaler som støtter bankaxept.

"Ungdomskonto" osv hos de fleste banker har bare aktivert BankAxept som standard, men du kan aktivere Visa ved hjelp av _ett_ enkelt ark du fyller ut og skriver under. Om det står Visa Electron på kortet og hvilken bank du bruker har ingenting å si.

Gå til banken og si du vil aktivere Visa, du trenger underskrift av foresatte om du er under 18.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Hei.
Er det mulig å få Visa som kan brukes på nettet når man er under 18? Hvis ja, hvilke banker tilbyr dette?
Har sett en del på min alder som har det.
Snakket med banken min som sier at jeg må være 18. Hjelper ikke med foreldres samtykke.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg har et Visa Electron som jeg bruker på PayPal av Nordea.

Tror du skal kunne bruke kortet ditt på nettet hvis du skaffer deg 16 siffer koden som skal stå frampå kortet, og det skal Banken kunne tilby uten problemer. Skal du bruke kortet på PayPal må du også få ringt og spurt etter koden til PayPal når de tar 15kr for å verifisere kortet elns.

Håper det hjelper.
Sitat av Wakoko Vis innlegg
Hei. Jeg har et Visa Electron som jeg bruker på PayPal av Nordea.

Tror du skal kunne bruke kortet ditt på nettet hvis du skaffer deg 16 siffer koden som skal stå frampå kortet, og det skal Banken kunne tilby uten problemer. Skal du bruke kortet på PayPal må du også få ringt og spurt etter koden til PayPal når de tar 15kr for å verifisere kortet elns.

Håper det hjelper.
Vis hele sitatet...
Verifiseringskoden vil stå på neste kontoutskrift, og de 15 ish kronene får du tilbake av paypal etterpå.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Verifiseringskoden vil stå på neste kontoutskrift, og de 15 ish kronene får du tilbake av paypal etterpå.
Vis hele sitatet...
Det er jeg godt klar over. Tenker bare at hvis han ikke vil vente til kontoutskriften kommer i posten, så kan han ringe banken og spørre etter den.
Sitat av starpowah Vis innlegg
1. lag bruker på www.entropay.com
2. sett over penger med SpendOn
3. kjøp det du vil ha
4. ???
5. PROFIT
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du sette over penger fra ett virtuelt visa til ett annet? SpendOn er jo det samme som entropay? SpendOn er vertfall et fullverdig visa.

Men for å svare på spørsmålet: Ja det er mulig om dine foresatte tillater det. Like greit å få ekte visa, fremfor electron. Dine foreldre må skrive under på papirer uansett hva du velger.
Jeg har Visa Electron fra Nordea. Jeg er 15 år, og jeg har bestilt massevis på nettet med det. Vennene mine misunner meg
Sitat av starpowah Vis innlegg
1. lag bruker på www.entropay.com
2. sett over penger med SpendOn
3. kjøp det du vil ha
4. ???
5. PROFIT
Vis hele sitatet...
eneste er att vis du bruker spendon mye (kjøper flere når de blir tomme) så blir det veldig dyrt i lengden. 39 kr hver gang du skal ha spendon. dette blir fort dyrt når du kjøper 5-8 på 2-3 måner.