Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1202
Hei!
Jeg var så uheldig her om dagen og klarte å laste ned noe greier som jeg ikke burde ha gjort. Det begynte å dukke opp masse reklame når jeg klikker meg inn på nettsider eller åpner nye faner "Vinn en samsung, pass deg for dette" og masse annet irriterende dritt.

Har slettet det jeg lastet ned, men reklamene dukker fremdeles opp Har prøvd å søke litt rundt, men kan noen her forklare hva jeg må gjøre for å få fjernet dette tullet? :S

Takker!
Tipper det er en extension/plugin til nettleseren, sjekk i lista over extensions/plugins (hvilket nettleser har du?)

Kjør malwarebytes også, det finnes også til mac: Malwarebytes free mac
Hm, jeg bruker Safari.. Vil reklamene forsvinne hvis jeg laster ned Malware?
Kanskje.

Følg denne guiden for å sjekke etter lugubre safari extensions: STEP 1: Remove adware and browser hijackers from Safari

Finnes mange:

Known malicious extensions: MacSaver, MacVX (and variants like MacVaX), MacCaptain, MacPriceCut, SaveOnMac, Mac Global Deals or MacDeals, MacSter, MacXcoupon, Shop Brain (or variants like SShoP Braaiin), PalMall, MacShop, MacSmart, News Ticker Remover, Shopper Helper Pro, Photo Zoom, Best YouTube Downloader, ArcadeYum, Extended protection, Video download helper, FlashFree or GoldenBoy.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 6. juni 2016 kl. 18:57.
Sjekk dns innstillingene dine. Sett den til automatisk eller sjekk adressen er riktig. Høres mistenkelig ut som dnsunlocker som en kjenning av meg var plaget med. Malwarebytes etc. fungerte ikke på dnsunlocker.
Sitat av clarionify Vis innlegg
Sjekk dns innstillingene dine. Sett den til automatisk eller sjekk adressen er riktig. Høres mistenkelig ut som dnsunlocker som en kjenning av meg var plaget med. Malwarebytes etc. fungerte ikke på dnsunlocker.
Vis hele sitatet...
Hvor finner jeg dnsunlocker? Ja, er redd for at det er virus på macen, og har til og med tatt en teipbit foran kameraet sånn i tilfellet… haha
Fy faen så sinnsykt irriterende med alle disse reklamene som hele tiden popper opp
Vi får gjøre et forsøk på å fjerne det hvis det er dnsunlocker dritten:
Gjør de få punktene i linken under
http:// http://macsecurity.net/view/104/
Reset safari og fjern dnsadressene.

Videre må du gjøre som nevnt før, scanne med foreksempel malwarebyte. Avinstallere eventuelle programmer du ikke stoler på.