Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1204
Ønsker å baile Bank Norwegian nå da det ser mørkt ut for opptjente cashpoints fremover.

Driver da å ser på forskjellige mastercard som jeg kan bruke i hverdagen. Jeg ønsker å bruke det i det daglige til alt mulig forskjellig og ønsker en bonus tilsvarende Norwegian med 1% av alle kjøp som cashback. jeg finner ingen som har akkuratt dette, men ønsker å høre hva folk eventuelt bruker av mastercard + andre kombinasjoner tilknyttet kortet som f.eks Ttrumf osv.
For folk flest er sånne kort en virkelig dårlig ide. Det er noe psykologisk med disse kortene som gjør at man handler for mye mer en man ville gjort ellers. Det er gjort undersøkelser på det, og det vises at folk har vanskeligst for å bruke penger når man betaler kontant, deretter kommer debit kort. Der folk har aller enklest for å bruke penger er med diverse mastercard. Det er ingen som har blitt rik av å få tilbake 1% av det man bruker. Hvis du bruker 1 million kroner, vil du få tilbake 10 tusen kroner.

Folk flest gjør seg selv en stor tjeneste av å slutte å bruke disse kortene. Disse mastercard selskapene gir ikke % tilbake for å være gavmild, det er utrolig lønnsomt for dem.
Jeg brukte mitt mastercard til å bestille flyreiser, fordi da hadde jeg forsikring på reisen min når jeg brukte det.

Så lenge du betaler tilbake når du skal kan du tjene litt når du fyller bensin, flyreiser, mat osv.
Men det er veldig fort gjort å bestille mer en man trenger, eller ikke klare å betale tilbake igjen på datoen du skal. Da flyr rentene veldig fort. Er snakk om kanskje 5-20% rente om du bare betaler 1 dag sent.
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
For folk flest er sånne kort en virkelig dårlig ide. Det er noe psykologisk med disse kortene som gjør at man handler for mye mer en man ville gjort ellers. Det er gjort undersøkelser på det, og det vises at folk har vanskeligst for å bruke penger når man betaler kontant, deretter kommer debit kort. Der folk har aller enklest for å bruke penger er med diverse mastercard. Det er ingen som har blitt rik av å få tilbake 1% av det man bruker. Hvis du bruker 1 million kroner, vil du få tilbake 10 tusen kroner.

Folk flest gjør seg selv en stor tjeneste av å slutte å bruke disse kortene. Disse mastercard selskapene gir ikke % tilbake for å være gavmild, det er utrolig lønnsomt for dem.
Vis hele sitatet...
Hvis folk er idioter og ikke betaler regninga når den kommer, eller bruker penger de ikke har, så er det nå sånn.

Kredittkort har så mange fordeler at man faktisk er helt idiot om man IKKE bruker dem i mange tilfeller. Feks netthandel. Blir man scammet eller kortinfo kommer på avveie, så sier man ifra til selskapet kortet er fra, og så er problemet løst. Så lenge du sier ifra med en gang du ser kortet er belastet feil/ at varen aldri kom fram etc.

Så har man reiseforsikring og alt mulig drit gratis, inkludert om man kjøper utenlandsreiser med kredittkort etc.

Men de som er idioter og ikke betaler gjelda si, de nyter jeg godt av, siden jeg betaler ned all gjeld hver måned.