Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1705
Mulig jeg er blind men hvor og hvordan kan man sette opp at det kommer reklame i starten av youtube videoene sine? Hvordan kan man tjene penger på kanaler og videoer med mange views?

Og om noen her har personlig erfaring, hvor mye penger er det å hente? Hvilken utbetalingsmetode brukes det? Må man ha en bedriftskonto/foretak eller kan dette gå rett inn på privatkontoen sin som hobbyinntekt?
nå er ikke jeg en youtuber, men du må bli med i youtube sitt partnerprogram https://support.google.com/youtube/answer/72857?hl=no
Trådstarter
Thanx! Skal oppfylla krava der med 5000 abonenter og over 3 mill views, men det er en gammel kanal og mesteparten av viewsa er nok ikke fra de siste 12 mnd som det står er viktig men..

Noen her som har personlig erfaring? Jeg er ikke aktiv youtuber lenger for gått over til twitch men tenkte det kunne være ålreit å tjene noen kroner på videoene som allerede ligger der om det er mulig. Dumt jeg ikke tenkte på det med annonsering på den mest aktive tia, vil tro 3 mill views hadde gitt noen kroner i banken. Eller er det kun sånn at det er når reklamene trykkes på at man tjener noe?
Sist endret av cowstore; 21. juli 2019 kl. 00:44.
I 2012/2013 tjente jeg ca 600 kr i mnd på å stjele andre sine videoer av fails, katter, pranks og whatever. Jeg fikk et par 1000 views, men etter ca 6 mnd ble kontoen banna. Uansett:

Jeg fikk pengene rett inn på min norske bankkonto, men siden youtube ikke hadde adsense i Norge skrev jeg bare at jeg bodde i Sverige, fikk det utbetalt til min Norske konto uansett.

Dette er tho lenge siden, og adsense er så og si nesten umulig å tjene på nå, for å tjene på youtube må du nesten bli sponset av Honey, Skillshare osv og salg av "merch". Men du tjener jo enda et par kr fra adsense.

Har ikke noe oppdatert info å komme med angående det annet enn at det gikk rett inn på kontoen min (og måtte være 100 USD inntjent for å kunne ta uttak tror jeg det var, mulig det var mindre).