Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4501
420 all the time
Hash cat's Avatar
Han ene kompisen min er bi (men foretrekker jenter tror jeg). Han gjør mye dumt og er i et litt dårlig miljø. Bare day onesa hans vet at han er bi. Vi er støttende, men skeptiske om det kriminelle miljøet vil akseptere at han er bi. Burde han holde det gjemt at han er bi?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor må han si noe om det? Ville holdt det gjemt, er det heftig miljø er det absolutt ingen ting å vinne på at man foretrekker kuk en gang i blant.
Hold det skjult.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette syns jeg var en merkelig problemstilling
Min seksualitet er privat, og jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle prakket denne på noen miljøer jeg henger i?
Jeg syns det er en uting at man skal tvinge sine private anliggender på alt og alle og forvente at alle aksepterer det. Det er lite realistisk, og betyr ikke nødvendigvis at han skal holde det skjult heller. Men hvilken kontekst er det liksom relevant å nevne? Jeg syns det er ganske rart at han føler han må ha bekreftelse på sin seksualitet i et slikt miljø.

Du sier jo at vennene hans allerede vet det og er støttenede, og det burde jo holde.
Man kan ikke kreve aksept fra alle, spesielt ikke et umodent machopreget kriminelt miljø.
Det er ganske stereotypisk at slike miljøer er lite reflektert til holdninger rundt seksualitet, maskulinitet og så videre.
Derfor tror jeg det er store sjangser for at det bare vil være skremmende for dem å høre, og det enkleste for dem er nok bare å avstøte det pga usikkerhet og den tidligere nevnte machoholdningen, som at homoseksualitet er femi og så videre.

Hvis han anser disse personene i miljøet som ekte venner, så hadde det vel vært uproblematisk å komme ut av skapet til dem face to face, men som et miljø vil jeg som sagt tro at det er liten sjangs for aksept.
Hvorfor skulle de egentlig bry seg uansett?

Det er virkelig ikke noen big deal heller. Pul hvilket kjønn du vil, det er da opp til deg og hver enkelt. All denne skammen med seksualitet osv er så utrolig gammeldags, og sannheten er at svært få faktisk bryr seg in the end.
Av erfaring vil jeg tro menn er mer redd for å omgåes homofile fordi de selv er redd for å kjenne på homofile følelser, f.eks om en homsevenn skulle flørta med meg, så er ikke det så big deal i seg selv - det som derimot har vært en skremmende tanke for meg er om jeg skulle respondere på flørten og selv ha homofile tendenser som vekkes til live.
Jeg tror dét ofte er tanken som innerst inne skremmer homofober.

Jeg syns hele greia er en ikke-sak, og det enkleste er nok å bare holde det skjult fra folk man ikke stoler på, enkelt sagt.
Tror ikke det har noe og si, de fleste bryr seg sikkert ikke om det, og de gir vel sikkert faen hvem han har med seg i senga.
Hvis det er vanskelig for ham å kombinere det å være bifil med å være kriminell, så vil jeg foreslå at han heller slutter med sistnevnte.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Han ene kompisen min er bi (men foretrekker jenter tror jeg). Han gjør mye dumt og er i et litt dårlig miljø. Bare day onesa hans vet at han er bi. Vi er støttende, men skeptiske om det kriminelle miljøet vil akseptere at han er bi. Burde han holde det gjemt at han er bi?
Vis hele sitatet...
Dere er hva, 17? Ville gjort som entropi sa og heller skippa det kriminelle miljøet og heller prøvd å finne venner man kan stole på og være ærlig med.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Dere er hva, 17? Ville gjort som entropi sa og heller skippa det kriminelle miljøet og heller prøvd å finne venner man kan stole på og være ærlig med.
Vis hele sitatet...
Han er litt eldre enn meg, men det har ikke så mye og si. Fordi han/vi er ikke dypt inne i miljøet. Han er vel litt mere kjent med det kriminelle en meg. Jeg kan jo ikke bestemme om han skal trekke seg vekk fra det det miljøet.

Sa det til han at hvis det er rus han er nysgjerrig på så kan han jo gjøre det, men i en tryggere setting. Han svarte at han rusa seg for fun med gutta, og det hadde ingenting med miljøet å gjøre.

Spurte han også om risikoen var verdt det, men da svarte han: Hvilken risiko?

Er litt vanskelig å dra han ut av miljøet, men jeg kan jo fortelle han at han burde holde det for seg selv, oss, evt familien.

Vil jo også si at han hadde ikke noe planer om å komme ut direkte til miljøet, men heller alle. Det hadde jo da selvfølgelig spredd seg.
Sist endret av Hash cat; 3. mai 2020 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det har jo ikke noe som helst å si at han er bi.. Han kunne vært hetero, homofil, lesbisk whatever uten at det gir noe som helst betydning.
Alle kan være kriminelle uansett legning.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Det har jo ikke noe som helst å si at han er bi.. Han kunne vært hetero, homofil, lesbisk whatever uten at det gir noe som helst betydning.
Alle kan være kriminelle uansett legning.
Vis hele sitatet...
Jaja, men spørsmålet er om han skal være åpen om legningen sin.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud.. Fortsett nå bare som før eller drit i henge med de hvis man absolutt må nevne at man liker samme kjønn også. Hvorfor er dette en problemstilling? Skjerp dokk.
Det er jo helt opp til han.
Folk flest bryr seg ikke om hvilken legning han har.
De som eventuelt gjør det er små drittunger på 14 som tror de er noe.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Det er jo helt opp til han.
Folk flest bryr seg ikke om hvilken legning han har.
De som eventuelt gjør det er små drittunger på 14 som tror de er noe.
Vis hele sitatet...
Evig sant. Skal si det til han.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Som sagt, det er helt opp til ham. Ikke sløs energi på det.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herregud.. Fortsett nå bare som før eller drit i henge med de hvis man absolutt må nevne at man liker samme kjønn også. Hvorfor er dette en problemstilling? Skjerp dokk.
Vis hele sitatet...
Skjerp dokk?? Haha, jeg spurte jo bare om deres mening. Er enig med deg at han burde ikke si det eller bare jette fra miljøet.

Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Som sagt, det er helt opp til ham. Ikke sløs energi på det.
Vis hele sitatet...
Enig med deg.

Takk for alle svar. Sender han snap nå.
Sist endret av Hash cat; 3. mai 2020 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Vil jo også si at han hadde ikke noe planer om å komme ut direkte til miljøet, men heller alle. Det hadde jo da selvfølgelig spredd seg.
Vis hele sitatet...
Isåfall er det jo bare å være ærlig om det skulle være en situasjon der det er naturlig å nevne det. Å annonsere det høylydt virker unødvendig, og kan føles litt kleint når det forventes at andre skal bry seg så innmari.

Så får det vise seg om de kriminelle gutta har noe å si på det, eller bryr seg i det hele tatt.
Og om de skulle reagere negativt og gi han masse shit for det, så er det vel bare å gi faen i dem og holde seg til ekte gode venner i stedenfor

Ville ikke rådet han å holde det skjult for familien heller, med mindre vi snakker usunne kontrollerende foreldre som er dypt emosjonelle imot homoseksualitet (konservative, religiøse osv).
Men å annonsere det og gjøre stor sak ut av det kan i verste fall føles kleint i ettertid, når man innser at folk flest egenlig ikke bryr seg noe særlig, og man kanskje finner ut av man egentlig ikke er bifil allikevel.
Det har jeg selv opplevd. In the end hadde det ikke så mye å si, annet enn for meg selv og egoet mitt
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Isåfall er det jo bare å være ærlig om det skulle være en situasjon der det er naturlig å nevne det. Å annonsere det høylydt virker unødvendig, og kan føles litt kleint når det forventes at andre skal bry seg så innmari.

Så får det vise seg om de kriminelle gutta har noe å si på det, eller bryr seg i det hele tatt.
Og om de skulle reagere negativt og gi han masse shit for det, så er det vel bare å gi faen i dem og holde seg til ekte gode venner i stedenfor

Ville ikke rådet han å holde det skjult for familien heller, med mindre vi snakker usunne kontrollerende foreldre som er dypt emosjonelle imot homoseksualitet (konservative, religiøse osv).
Men å annonsere det og gjøre stor sak ut av det kan i verste fall føles kleint i ettertid, når man innser at folk flest egenlig ikke bryr seg noe særlig, og man kanskje finner ut av man egentlig ikke er bifil allikevel.
Det har jeg selv opplevd. In the end hadde det ikke så mye å si, annet enn for meg selv og egoet mitt
Vis hele sitatet...
Enig her. Sender han link til denne tråden, så kan han lese gjennom.
Hvorfor tror du at det å være bi er en risiko innenfor et kriminelt miljø? Nå vet vi ikke engang hva slags kriminelt miljø du snakker om engang, så det blir vanskelig å gi noe svar her.

Kan vel kanskje være problematisk om det er snakk om typiske macho gjenger som Hells Angels eller Bandidos, men for alt jeg vet er dette akseptert innenfor disse gruppene.

Hvis det er et rus miljø du snakker om så er min erfaring at det finnes like mange homofile og bifile der som i andre miljøer. Rent anekdotisk har jeg møtt flere åpent homofile og bifile i forbindelse med MDMA og cannabis bruk enn jeg har i andre settinger.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Litt sykt hvor fort heg fikk svar på denne tråden egentlig. Tror vi var oppi 30 online.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Jaja, men spørsmålet er om han skal være åpen om legningen sin.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo ann på folkene han har rundt seg, så denne problemstillingen tror jeg han kan svare på med større treffsikkerhet enn noen av oss kan. Det fins like mange forskjellige folk blant de kriminelle som det gjør blant andre folk. Sånn generelt så tror jeg folk flest ikke bryr seg kriminelle eller ei, jeg vet om kriminelle homofile og lesbiske. Men jeg kan også til en viss grad skjønne bekymringen deres for det kan være mye farlige og ustabile fucka folk i visse miljøer.

Min konklusjon er at folk flest ikke gidder/har tid til å bry seg om dette i 2020, men at det kan være greit å ikke dele alt med folk som ikke har noe med dette å gjøre. Det å ikke dele dette til alle betyr jo ikke at han ikke er åpen om å være bifil, altså hvorfor skulle han gå rundt å dele dette med alt og alle uansett?
Anonym bruker
"Gul Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å være bi kan fint være en fordel i visse miljøer, er nok av folk som finner det dypt ydmykende å bli avbildet i seksuell omgang med "feil" kjønn... Forutsetter selvfølgelig at den aktive part er anonymisert på bilder eller video. Handler vel mest om personlighet.
Kanskje det ikke er så verst å ha noen hemmeligheter?
Ærlig talt - er kameraten din 85 år gammal? Tror ikke dette er noe dere trenger tenke særlig mye på, og dette er helt sikkert noe kameraten din finner ut av helt selv.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ærlig talt - er kameraten din 85 år gammal? Tror ikke dette er noe dere trenger tenke særlig mye på, og dette er helt sikkert noe kameraten din finner ut av helt selv.
Vis hele sitatet...
Hahahaha Neida, tenkte bare høre deres meninger
Sist endret av Hash cat; 4. mai 2020 kl. 01:06. Grunn: Skrivefeil vettu
Kjenner flere homofile/bifile i miljøet, aldri opplevd noe mer stigma der, enn ellers i samfunnet. Snarere tvert i mot. Miljøet er mye mindre, og folk kjenner folk, så min erfaring er st åpenhet og aksept for bi/homofile et større i miljøet enn ellers i samfunnet
Sist endret av sukkersyke; 4. mai 2020 kl. 01:07.
Anonym bruker
"Kjær Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
well then watch your wallet, and ya ass
New generation
colakork's Avatar
Hvis han er åpen om det så kommer han til å få støtte og forståelse fra dem som ikke har noe imot den livsstilen nå som vi er i 2020

De som ikke repper likestilling og 2020, som foretrekker oldschool eller bare ikke liker homser kommer nok også til å la han vite hva de syns.
Det beste er jo å holde det til nærme venner som man burde være litt mindre privat med også heller la en ekstra spesiell gutt få vite hva han tenker, når det er på tide! easy :P . Kanskje ikke så lett men. Finner jo utav det med tiden.
Sist endret av colakork; 4. mai 2020 kl. 04:28.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke noe galt i å være bi, jeg kjenner kriminelle som er både homo og bi. Og det er garantert flere kriminelle jeg kjenner som er det men som ikke går rundt å reklamerer med det. For legning eller sexliv er jo ikke noe man går å reklamerer med. Ville vært jævla rart om alle hetero skulle stikke inn i samtalen yo jeg er hetero da/ ja heterofile som meg/ hadde digg heterosex i går ass... Ingen som gjør kriminelle ting med deg bryr seg om hva du gjør på privaten og man skal også holde privatlivet sitt skjerma fra kriminelle folk og holde business til business.

Ikke skam deg for å like menn, er mange fler enn du tror som gjør det, men det er ikke noens business hvem du tiltrekkes av. Seff kan du snakke med nærmeste venner om det om du syns det er uvant eller noe, eller fortelle de nærmeste venna dine om at du skal på date med en fyr osv. Men akuratt som med heterofolk så er det ikke sånn vi går å sier til hvem som helst uansett, og ja desverre fins det noen homofobe i kriminelle miljøer hvor mange er opptatt av å være macho og har såkalt toxic masculinty hvor bare deres eget bilde av "en mann" er "en ekte mann" så drit i de.
skal ikke bare fikse no ID-brikker vi tvinger alle som ikke er hetero til å gå med da, evt med trusler om "warrantless searches and surveillance"?

er sikker på at kompisen din deler nok når han er klar for det, til de han vil.
med andre ord er ikke detta no du skal styre med el "fikse", annet enn å være åpen om at du støtter han om du faktisk gjør det.

hvertfall etter min erfaring så er det mye større åpenhet og aksept blant "kriminelle" enn hos ola dunk, selv om det finnes plenty av rasshøl overalt :P
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Skal si det til han.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hash cat Vis innlegg
jeg spurte jo bare om deres mening. Takk for alle svar. Sender han snap nå.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Sender han link til denne tråden, så kan han lese gjennom.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Neida, tenkte bare høre deres meninger
Vis hele sitatet...
Men altså har kompisen din i det hele tatt spurt om din mening eller alle andre randoms på internett sin mening? Med mindre tråden handler om deg selv så syns jeg du blander deg og kontrollerer altfor mye hva som er greit og ikke greit for kompisen din, det virker som du bryr deg mer om legningen hans enn hva han gjør og hadde jeg vært kompisen din hadde jeg syns det var ganske kjipt at du blanda deg og gjorde meg til noe uvanlig og skremmende liksom. Det er ikke så big deal å være bifil!

La han finne ut av dette selv hvem han vil fortelle og hvordan, han må gjøre det som føles riktig for han! Mange føler det som en lettelse å "komme ut" fordi de går å skjuler den de er og oppfører seg på en måte som ikke er dem, bare for å passe inn. Det er viktig å kunne være seg selv og komfortabel i det. Men hvis han uansett er seg sjæl og det ikke er noe relevant kontekst så ser jeg virkelig ikke hva som skulle blitt anderledes av å si det. Kan jo nevne det om de andre prater om digge damer at han syns en annen fyr er digg og late som ikke no for som sagt det er ikke no big deal.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men altså har kompisen din i det hele tatt spurt om din mening eller alle andre randoms på internett sin mening? Med mindre tråden handler om deg selv så syns jeg du blander deg og kontrollerer altfor mye hva som er greit og ikke greit for kompisen din, det virker som du bryr deg mer om legningen hans enn hva han gjør og hadde jeg vært kompisen din hadde jeg syns det var ganske kjipt at du blanda deg og gjorde meg til noe uvanlig og skremmende liksom. Det er ikke så big deal å være bifil!

La han finne ut av dette selv hvem han vil fortelle og hvordan, han må gjøre det som føles riktig for han! Mange føler det som en lettelse å "komme ut" fordi de går å skjuler den de er og oppfører seg på en måte som ikke er dem, bare for å passe inn. Det er viktig å kunne være seg selv og komfortabel i det. Men hvis han uansett er seg sjæl og det ikke er noe relevant kontekst så ser jeg virkelig ikke hva som skulle blitt anderledes av å si det. Kan jo nevne det om de andre prater om digge damer at han syns en annen fyr er digg og late som ikke no for som sagt det er ikke no big deal.
Vis hele sitatet...
Ja, har vel blanda meg litt for mye. Er bare det at miljøet jeg snakker om er ikke bare rus. Vil jo bare at han skal være safe iks. Men sånn sett er jeg ganske ferdig med tråden. Takk for alle svara👍
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Ja, har vel blanda meg litt for mye. Er bare det at miljøet jeg snakker om er ikke bare rus. Vil jo bare at han skal være safe iks. Men sånn sett er jeg ganske ferdig med tråden. Takk for alle svara👍
Vis hele sitatet...
Med mindre han er i et homofobisk nazi miljø (de fleste nazier og fremmedfiendtlige er også homohatere, og kvinnehatere forsåvidt) så er det ingenting som tilsier at han ikke skal være safe. Men som sagt business er business og det er ikke er lurt sjakktrekk uansett om hva å dele personlige og private detaljer med andre kriminelle.
Hvor lenge har du vært forelsket i kompissen din og når planlegger du å fortelle han?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
''og kriminell'', altså hva han gjør har fint lite med saken å gjøre, hvilke venner han har betyr jo mer. Drittvenner er drittvenner uansett om de liker å oppføre seg tufsete mot andre eller ei.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke hva slags kriminelt miljø du snakker om, men går ut ifra at det er doprelatert. Og det er jo veldig mange homofile som elsker cola og mdma, og mange på mdma har en tendens til å bli litt bi om de er tura nok. Ingen bryr seg på man putter pikken (dvs. penis) i disse dager, så ser ikke problemstillingen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har møtt på homofile, bifile og transpersoner i rusmiljøet. Men jeg har også truffet på homofobiske, bifobiske og transfobiske i rusmiljøet.

Så har vel kanskje ikke så mye med miljøet, men heller omgangskretsen du er med? Hvis du skal vær åpen om det, så bør du nok sjekke synspunktet de i kretsen din har på bifile personer. Nevn noen nyheter om en bifil kjendis i en samtale kanskje? Da får du se hva de andre tenker om den kjendisen sin seksualitet, og får et litt bedre syn på hva de tenker om bifili. Hvis de ser ut til å ikke bry seg, eller vær aksepterende, da er du nok i en trygg krets. Men hvis de ser ut til å ha et problem med dette, hold det skjult, for din egen sikkerhet.