Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2922
I stad kom jeg hjem fra skolen og tok inn posten. Jeg venter en del ting og tang ettersom jeg er aktiv på eBay. I kassa lå en konvolutt adressert til meg. Jeg hadde bestilt noe Kool-Aid fra Storbritannia uka før, og tenkte med en gang at det måtte være den. Jeg så ikke noe mer på konvolutten før jeg kom inn og ga resten av posten til moren min. Hun så på brevet mitt og sa noe sånt som "har du fått brev fra Italia!?". Det stemte jo ikke over ens med Kool-Aid bestillingen min, men jeg tenkte bare at det måtte være noe et eller annet billig greier som jeg hadde bestilt og glemt. Jeg tok med meg brevet opp på rommet mitt og åpnet det med en kniv. Brevet var helt tomt. Navnet og adressen min var maskinskrevet, og det var ingen avsender. Jeg kunne ikke se noe pulver i brevet, og det så ikke vått ut. Heller ikke luktet det noe spesielt. Selv tenker jeg ikke noe spesielt over dette, men det er allikevel litt rart, for jeg har aldri, som jeg vet, bestilt noe som helst fra Italia. Moren min syntes dette er veldig ubehagelig ettersom vi har hatt innbrudd i huset, og båtmotor klipt av rett utenfor huset. Jeg prøver å berolige henne, men i utgangspunktet er det vel kanskje jeg som burde være litt små engstelig for dette her? Jeg har heller ikke hatt kontakt med noen fra Italia, så hvordan de har fått tak i adressen min lurer jeg litt på. Når jeg ser på brevet nå mens jeg skriver så ser jeg at det har en brett på venstre side, noe som kan tyde på at det har ligget noe inni der. Bretten er helt rett, så det kan ha vært et kort eller et brettet ark der. Men hvorfor skulle noen åpnet brevet mitt? Brevet kan jo for all del ha fått en brett før det ble sendt også, sant? Siste jeg kan tenke på er om det kan ha vært noen jeg kjenner som har sendt meg postkort, men maskinskrevet og uten avsender? Nei. Jeg kan jo legge til at det nå har gått litt over en times tid, og jeg føler meg ikke noe rar.

Er det noen av dere som noen gang har opplevd noe lignende? Er det en greie å få tomme brev fra Napoli i 2015?





Intressant! Første som slo meg var eventuelt om det var en form for reklame, eller om du har deltatt på noen form for spørreundersøkelse og dette var en svar konvolutt. Men det blir jo litt utelukket om konvolutten er tom for informasjon. Hadde forsåvidt vært spennende om det var noen form for skjult skrift eller noe i den duren!
Skjønner ikke helt, hva er det dere frykter? Såfremt du ikke har en veldig spesiell historikk tror jeg sannsynligheten for at noen prøver og myrde deg er relativt liten. At Alberto på det lokale postkontoret i Italia heller nappet ut fille tingen du handlet på Ebay er ihvertfall tilsynelatende mye større med den informasjonen jeg sitter på.
Jeg streamet Mission Impossible 4: Ghost Protocol i går. Der tracket Tom Cruise selve papiret med noe hemmelige koder på. Dette papiret var visst bestrålt med noen ioner av noe slag.
Nå skal det sies at dette var Fiction, men kanskje noen vil tracke hvor du befinner deg?

Ser egentlig ikke poenget når man lett kan finne ut adressen med Gulesider/Google Maps..men morsom tanke å leke med.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Skjønner ikke helt, hva er det dere frykter? Såfremt du ikke har en veldig spesiell historikk tror jeg sannsynligheten for at noen prøver og myrde deg er relativt liten. At Alberto på det lokale postkontoret i Italia heller nappet ut fille tingen du handlet på Ebay er ihvertfall tilsynelatende mye større med den informasjonen jeg sitter på.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke bestilt noe fra Italia da...
Er det ingen retur adresse på den? Kanskje noen i posten har åpnet og stjelt det du har bestilt? Har vært mye tilfeller av dette, var noen som hadde åpnet og stjelt fotoutstyr for masse tusen, deretter erstattet esken med noe helt identisk lik.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Er det ingen retur adresse på den? Kanskje noen i posten har åpnet og stjelt det du har bestilt? Har vært mye tilfeller av dette, var noen som hadde åpnet og stjelt fotoutstyr for masse tusen, deretter erstattet esken med noe helt identisk lik.
Vis hele sitatet...
Ingen returadresse. Men jeg skjønner ikke helt hva de skulle ha stjålet. In the first place har jeg jo ikke bestilt noen ting. Og hvem ville ha sendt verdipapirer til tilfeldige folk rundt om i Europa? Dessuten var det sendt som vanlig brevpost, med €0,95 frimerke - så om det i det hele tatt har vært noe i brevet så kan det ikke ha vært verdt å stjæle, tenker nå jeg.

Ga deg med feiltagelse KP da jeg skulle sitere deg; hjernen henger litt etter i dag. Værsågod.

Kan virke som at flere av dere ikke har lest det jeg har skrevet så altfor nøye.
Sist endret av Knife Freak; 2. februar 2015 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helt normalt å bli var på ting som kan tolkes som merkelig/"farlig" etter et innbrudd.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Ingen returadresse. Men jeg skjønner ikke helt hva de skulle ha stjålet. In the first place har jeg jo ikke bestilt noen ting. Og hvem ville ha sendt verdipapirer til tilfeldige folk rundt om i Europa? Dessuten var det sendt som vanlig brevpost, med €0,95 frimerke - så om det i det hele tatt har vært noe i brevet så kan det ikke ha vært verdt å stjæle, tenker nå jeg.

Ga deg med feiltagelse KP da jeg skulle sitere deg; hjernen henger litt etter i dag. Værsågod.

Kan virke som at flere av dere ikke har lest det jeg har skrevet så altfor nøye.
Vis hele sitatet...
Har du kanskje handlet fra det landet tidligere? Det kan jo hende de sendte deg et tomt brev med uhell?
Du sier at du venter ting fra ebay? kanskje noen driver med drop shipping, da kommer varene fra andre steder enn bedriften holder til.

Eller så har du ei crepy berunder fra Napoli, eller ei ex
Ingen du kjenner som tilfeldigvis er i Italia?
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Har du kanskje handlet fra det landet tidligere? Det kan jo hende de sendte deg et tomt brev med uhell?
Du sier at du venter ting fra ebay? kanskje noen driver med drop shipping, da kommer varene fra andre steder enn bedriften holder til.

Eller så har du ei crepy berunder fra Napoli, eller ei ex
Vis hele sitatet...
Jeg sjekket eBay, og det så ikke ut til at noen av de jeg har bestilt fra holdt til i Italia. I tillegg har jeg bare bestilt større ting, ikke noe som ville passet i den konvolutten. Eneste måtte vært Kool-Aiden, men det var spesifisert at de holdt til og sendte fra Epping, England. Dessuten har jeg aldri opplevd å motta ting fra eBay uten avsenders adresse. På Kool-Aiden var det 14 dagers returrett, og positiv feedback er jo det viktigste for eBay selgerne. Så å droppe returneringsadressen ville vært dumt.

Drop shipping kunne det vært, men pakkestørrelsen stemmer liksom ikke med noe jeg har bestilt.

Men for all del, de kunne jo med en feiltagelse adressert en random konvolutt tatt den med tom, kjøpt frimerke, stemplet den og fått den sendt den "med uhell" (det var ikke prepaid).

Beundrer i Napoli hadde vært noe, men jeg tviler desverre.
Sist endret av Knife Freak; 3. februar 2015 kl. 08:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hmmm. Det er fra Napoli, hjemtraktene til Camorraen, den beryktede italienske fastlandsmafiaen. Jeg ville likevel blitt mer bekymret om det lå¨en patron eller en trukket tann i konvolutten.
Veldig interresant.

Kan forsåvit nevne at broren min ofte blir oppringt av forskjellige telefonnummre i Italia.
Hva kan grunnen til dette være?