Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2383
Leier ett trønderlån til en mann rundt 70 år. Han er veldig gammeldags. Han tar 4000 i mnd svart, samme med strøm. Jeg har kontrakt, men banken har ingenting med det å gjøre. Hvor langt kan jeg gå? Han driver å snoker i søpla, han fant plastik og rester av ett speil som jeg knuste i søppeldunken. Det lå i en pose sammen med resten av søpla, så han har åpnet og rotet i den. Han fant ut av det og sa det til meg att sånn kunne det ikke være. Jeg synes det er litt "over grensa". Leter i søpla, wtf? Å jeg kan heller ikke ha "fester" pga av att huset jeg leier vokste han opp i, så det er ikke ett "fest" hus. Han bor alene og er veldig trist, forteller stadig vekk om den avdøde kona. Det er trist, men common. Hvilke retigheter har jeg?
Man kan ikke lære gamle hunder å sitte. Hold ut med at han er som han er eller flytt.
Sist endret av Susa; 20. april 2013 kl. 17:45.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Man kan ikke lære gamle hunder å sitte. Hold ut med at han er som han er eller flytt.
Vis hele sitatet...
Egentlig this^

Jeg mener, duden er 70 år gammel og ensom. Man blir rar av sånt. Du kan så klart ta kontakt med diverse instanser siden han tar betalt svart, men det får samvittigheten din stå for.
Synes du skal la det være, det er jo synd på'n. Anbefaler deg å heller få en god tone. Beklag alt han ikke liker fra nå av og fremstå som den go'guttn han aldri fikk.
Siden dette er andre gangen på kort tid jeg ser denne feilen, så vil jeg bare påpeke at du mener sprø utleier. Du er leietakeren.

Dessuten, er du sikker på at han tar det svart? Man må ikke alltid skatte av leieinntektene, dette kommer an på hvor stort areal du leier på i forhold til utleierens boareal.
Sist endret av Fuzzybossen; 20. april 2013 kl. 19:06.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Siden dette er andre gangen på kort tid jeg ser denne feilen, så vil jeg bare påpeke at du mener sprø utleier. Du er leietakeren.

Dessuten, er du sikker på at han tar det svart? Man må ikke alltid skatte av leieinntektene, dette kommer an på hvor stort areal du leier på i forhold til utleierens boareal.
Vis hele sitatet...
Jepp! Fant det ut etter jeg laga denne tråden. hehe. Men fyren er grei liksom, vi har ett bra forhold. Han liker meg. Så får vel bare være den go gutten han aldri fikk. Plager ikke meg, har ingenting i mot å være hyggelig mot andre uansett.

Men svart ja. Han gjør det, har spurt han om hvorfor. Men han sier det er best sånn, mindre styr. Han er jo old school så. :P
Sist endret av FranzLiszt; 20. april 2013 kl. 19:34.
Var i samme situasjon for noen år siden. Leide av en 90-åring som hadde sine helt spesielle sider. God tone, han var i sin tid en ramsalt gammel sjømann og fortalte groviser dagen lang. Egentlig en veldig artig fyr. Men han dreiv også og låste seg inn når jeg var ute, og hadde helt spesielle regler for hvor møblene skulle stå osv. Jeg tok det som underholdning så lenge han var ufarlig, men det er klart man kan bli lei av slikt.

En del ting kunne jeg helt klart ha satt advokat på, men problemet med slike folk er: Vil du virkelig fortsette å bo der etter å ha vært gjennom en rettssak mot fyren? Da blir det nok tusen ganger verre. Løsningen blir vel å bo de sålenge det stort sett går greit, og flytte hvis det blir for drøyt. Er ikke så mye mer man får gjort med slike folk...
Sist endret av Ramaskrik; 20. april 2013 kl. 19:41.
By han på fersk kokfesk og potet.
Sitat av evievu Vis innlegg
Leier ett trønderlån til en mann rundt 70 år. Han er veldig gammeldags. Han tar 4000 i mnd svart, samme med strøm. Jeg har kontrakt, men banken har ingenting med det å gjøre. Hvor langt kan jeg gå? Han driver å snoker i søpla, han fant plastik og rester av ett speil som jeg knuste i søppeldunken. Det lå i en pose sammen med resten av søpla, så han har åpnet og rotet i den. Han fant ut av det og sa det til meg att sånn kunne det ikke være. Jeg synes det er litt "over grensa". Leter i søpla, wtf? Å jeg kan heller ikke ha "fester" pga av att huset jeg leier vokste han opp i, så det er ikke ett "fest" hus. Han bor alene og er veldig trist, forteller stadig vekk om den avdøde kona. Det er trist, men common. Hvilke retigheter har jeg?
Vis hele sitatet...
Jeg blir litt forvirret her. Denne sprø leitageren er altså deg selv? Hva er et trønderlån? Når du skriver "leier ett trønderlån til en mann" sier du egentlig at du leier ut, men det er du som er den sprø leietageren?

Hvordan vet du at det er svart? Selvom du betaler kontakt kan han oppgi dette på sin selvangivelse.

Det er ikke ulovlig å lete i søpla i Norge, heller ikke oppfordre leietager til å ikke ha fester.
evievu leier et trønderlån (stort hus) av en mann på 70 år som går rundt og leter etter småting han kan plukke på.
som å se gjennom søppla etter at posen er knytt og kastet, og bare går inn når det selv passer han osv.

virker som han er litt "det er mitt så jeg gjør hva jeg vil" noe som forsåvidt er sant, men når man leier ut må man ta hensyn til leietaker også.. :P
husker jeg leide hos noen, kort story fortalt den personen låste seg inn for å skifte lyspærer mens jeg var borte,kontaktet familien min pga jeg var borte, trodde jeg var dau i leiligheta, skrudde ned husleia pga jeg sku betale strøm selv. noe jeg gjorde å da sku den personen ha inkl strøm igjen .. jeg flytta dagen etter jeg tok en real prat med personen. parkeringsplassen var kommunal og ikke privat. ikke brøyting var det heller. nå eier jeg selv å er veldig fornøyd
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hva er et trønderlån?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B8nderl%C3%A5n
Sitat av Acid00 Vis innlegg
evievu leier et trønderlån (stort hus) av en mann på 70 år som går rundt og leter etter småting han kan plukke på.
som å se gjennom søppla etter at posen er knytt og kastet, og bare går inn når det selv passer han osv.

virker som han er litt "det er mitt så jeg gjør hva jeg vil" noe som forsåvidt er sant, men når man leier ut må man ta hensyn til leietaker også.. :P
Vis hele sitatet...
Ved et utleieforhold så er det straffbart å bryte seg inn eller ta seg inn på leietakers eiendom uten tillatelse.

Jeg vet ikke om det er ulovlig å snoke i søpla, jeg tror ikke det. Om søpla står på ens egen eiendom så er det kanskje ulovlig. Men det er vel aldri tilfelle vet et utleieforhold.

For min del må gjerne huseier rote i søpla mi så mye han\hun vil.
Sist endret av Taurean; 20. april 2013 kl. 22:46.