Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2488
Er nesten blakk nå, og trenger penger til en del ting.
Igår oppdaget jeg TrustBuddy, og for meg ser denne nettsiden ganske trustworthy ut. Men det er jo bare meg.

Snakker her om å låne noe rundt 3-5000,-
Å klare å betale tilbake blir ikke noe problem da jeg er sikret ca. 10 000,- i månden frem til slutten av neste år.

Noen her som har erfaring med denne nettsiden? Gode, dårlige?
Er 18 år
Sitat av Playground Vis innlegg
Er nesten blakk nå, og trenger penger til en del ting.
Igår oppdaget jeg TrustBuddy, og for meg ser denne nettsiden ganske trustworthy ut. Men det er jo bare meg.

Snakker her om å låne noe rundt 3-5000,-
Å klare å betale tilbake blir ikke noe problem da jeg er sikret ca. 10 000,- i månden frem til slutten av neste år.

Noen her som har erfaring med denne nettsiden? Gode, dårlige?
Er 18 år
Vis hele sitatet...
Tror lånet er gratis de 2 første ukene, og etter det er det sky høye priser!
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Tror lånet er gratis de 2 første ukene, og etter det er det sky høye priser!
Vis hele sitatet...
Det har jeg fått med meg
Selv om jeg ikke helt vil kalle prisene jeg har fått med meg for akkurat "sky høye".
Sist endret av Playground; 21. november 2012 kl. 16:05.
Bestill heller et mastercard gjennom banken din, nettsider ala TrustBuddy har ofte skyhøye renter..
Det koster 470 kr/mnd for å utsette trustbuddy betaling. Er ikke store greiene
Sitat av Progyt Vis innlegg
Det koster 470 kr/mnd for å utsette trustbuddy betaling. Er ikke store greiene
Vis hele sitatet...
Det er jo latterlig mye når det bare er snakk om å låne noen tusenlapper. Om du låner 10 000 er det snakk om en effektiv rente på over 50 %!

Her har du en artikkelen om hvorfor vanlige kredittkort er bedre en Trustbuddy.
Det å få et kredittkort tar fort en 3-4 dager i posten + hente ut pin. I tillegg skal du sjekkes i hue og ræva før du faktisk får dette kortet.
(Hva fordeler et slikt kort kan gi deg er egentlig ganske likgyldig da dette kun er sponsing inn mot et kort).

Trustbuddy sier at du skal ha kronere på kontoen samme dag som du etterspør dem,


Det hele bunner ut i hvor fort du trenger penger egentlig. Er du kredittverdig og kan vente 4 dager så er Mastercard et bedre alternativ. Trenger du penger nå og ikke er kredittverdig så ville jeg gått for trustbuddy.
Trustbuddy er sikkert så lenge du overholder fristene. Går du over fristene vil det koste deg dyrt.
Sist endret av bottknott; 21. november 2012 kl. 17:49.
Sitat av bottknott Vis innlegg
Trenger du penger nå og ikke er kredittverdig så ville jeg gått for trustbuddy.
Trustbuddy er sikkert så lenge du overholder fristene. Går du over fristene vil det koste deg dyrt.
Vis hele sitatet...

Kilde på det eller?

Alle nye kunder som skal låne der blir kredittsjekka, de er faktisk ganske strenge på det..

https://trustbuddy.uservoice.com/kno...v%C3%A4rderad-
OM man betaler innen 14 dager ser jeg VIRKELIG ikke problemet med å låne penger der.


Jeg har bare visa intro dvs at jeg har kortnummer så jeg kan bestille på nett, vil dette gå om jeg registerer meg på trustbuddy?
Sist endret av Rosapanter; 21. november 2012 kl. 17:53.
Tror du må ha BankID brikke, du får teste
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Alle nye kunder som skal låne der blir kredittsjekka, de er faktisk ganske strenge på det..

https://trustbuddy.uservoice.com/kno...v%C3%A4rderad-
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn tviler jeg på dette, da jeg for ca. 1-2 timer siden fikk sms og email om at de 3000,- jeg søkte om har blitt overført til min bankkonto (har tho ikke mottatt de enda).
Og jeg er ikke av den typen som er særlig flink til å prioritere regninger.
Har iallefall fått minst 3 inkassovarsler bare de siste 6 månedene.
Ikke at jeg finner kilden nå, men har lest at over 30% får avslag.
Er jo klart de vil ha kunder som betaler tilslutt, det er sånn de tjener penger.

Har du anmerkninger da?
Kan jeg låne penger selvom jeg har anmerkninger?

Om alle hadde betalt innen 14 dager, hadde ikke denne tjenesten eksistert.
Sist endret av Penesmurfen; 21. november 2012 kl. 18:41. Grunn: leif
Jeg har lånt penger av Trustbuddy før. Funket kjempefint det. Skal du utsette en tilbakebetaling betaler du 470 kr i måneden frem til du betaler tilbake. Det beste er da selvsagt at du betaler tilbake pengene du har lånt innen tidsfristen.
Trusbuddy er nok i mest for folk som ikke kan å regne..
470 kroner i måneden for 3000-5000 kroner blir jo en årlig rente på langt over 100%
Sitat av Playground Vis innlegg
Av en eller annen grunn tviler jeg på dette, da jeg for ca. 1-2 timer siden fikk sms og email om at de 3000,- jeg søkte om har blitt overført til min bankkonto (har tho ikke mottatt de enda).
Og jeg er ikke av den typen som er særlig flink til å prioritere regninger.
Har iallefall fått minst 3 inkassovarsler bare de siste 6 månedene.
Vis hele sitatet...
Inkassovarsel er ikke det samme som betalingsanmerkning.
En kan altså være kredittverdig selv om en har inkassovarsel men om inkassovarsel ikke betales går saken til sist til forliksrådet og der får man dom og når man har fått dom der er man ikke lenger kredittverdig. Eller namsmann tar utpantning. Da er man heller ikke kredittverdig lenger.


Sitat av bottknott Vis innlegg
Det hele bunner ut i hvor fort du trenger penger egentlig. Er du kredittverdig og kan vente 4 dager så er Mastercard et bedre alternativ. Trenger du penger nå og ikke er kredittverdig så ville jeg gått for trustbuddy.
Trustbuddy er sikkert så lenge du overholder fristene. Går du over fristene vil det koste deg dyrt.
Vis hele sitatet...

Utifra hva jeg kan se på sidene til trustbuddy så foretar de kredittsjekk. Det vil bety at mennesker med anmerkninger automatisk vil bli nektet lån samt de som har for lav inntekt i forhold til kravene til trustbuddy.
Sist endret av ompapa; 21. november 2012 kl. 20:17.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Inkassovarsel er ikke det samme som betalingsanmerkning.
Vis hele sitatet...
My mistake
Lånet 500 kr på Trustbuddy igår bare for å teste. Pengene kom inn på konto samme dag
Du må regne ut effektiv rente, og sammenligne de forskjellige tilbudene. Da får du fasitsvar på hva som lønner seg.