Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3477
Jeg har Nvidia's 1060 6GB, og tenker å bestille RTX 2070.
Dette er strømforsyningen min: CORSAIR HX 750W NÄTDEL ATX12V 2.3 / EPS12V

Er denne bra nok for å kjøre begge kortene, eller burde den oppgraderes?

I følge en test, så trenger jeg rundt 600W, men tenker å være sikker siden forsyningen begynner å bli noen år! (6-7 år)
Sist endret av dfosseng; 10. juni 2019 kl. 15:29.
Hvorfor skal du bruke begge kortene?
Wattmessig er du langt innafor, ingen bekymring der. Aldermessig derimot er det ikke like sikkert. Corsair HX-serien er en ganske god serie med strømforsyninger, så den burde egentlig fint være trygg å bruke, men når den er 7 år gammel så kan det kanskje være en idé å bytte den ut uansett. Kjipt om PC'en streiker pga gammel/dårlig PSU. Når det er sagt hadde jeg selv brukt den uten dårlig samvittighet

Men som Lattergal spør om, hvorfor bruke begge? Siden det er forskjellige modeller kan du ikke samkjøre de via SLI, ergo ingen bedre ytelse. Hvis du trenger den til å kjøre flere skjermer(til f.eks spotify/netflix/nettleser bruk) kan du likegodt bare bruke onboard graphics e.l