Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 17163
Hei, jeg har bestilt en PC-Gamer fra komplett for ca. 1 uke siden. Og jeg lurer bare på hvor lang leveringstiden er? Stod at man fikk SMS/Mail når de hadde sendt den. Men det er jo en norsk side, burde ikke ta mer en 1 uke - 2 uker MAX.

De skulle også bygge PC'en for meg, har konfigurert på noen deler og alt som jeg kjøpte med PC'en skal visst være på lager, så det er ikke noe problemer angående det.

Jeg får også PC'en levert hjem til meg, men kan ikke helt skjønne hvorfor dette skal være grunnen til at det skal ta lengre tid. Noen som har erfaring med hjemleveringer fra komplett og hvor lang leveringstidene på en ny PC er? (Som dem bygger for deg)
Du kan se status på bestillingen inne på profilen din.
Sitat av caperno Vis innlegg
Du kan se status på bestillingen inne på profilen din.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor jeg må trykke for og få sjekket det?
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
Vet du hvor jeg må trykke for og få sjekket det?
Vis hele sitatet...
https://www.komplett.no/k/account.as...derList=latest
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det står ikke noe dato når det skal komme på døren der? Sånn ca.? Eneste som står der er når jeg bestilte varen, og ordrenummeret. Så står det også Ordrestatus: Åpen. Vet ikke hva det betyr
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
Så står det også Ordrestatus: Åpen. Vet ikke hva det betyr
Vis hele sitatet...
Det vil si at den forsatt er under bygging.

Det enkleste er å kontakte Komplett for slike spørsmål, for de kan svare, vi kan bare gjette. http://www.komplett.no/k/k.aspx?acti...&topic=contact
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det vil si at den forsatt er under bygging.

Det enkleste er å kontakte Komplett for slike spørsmål, for de kan svare, vi kan bare gjette. http://www.komplett.no/k/k.aspx?acti...&topic=contact
Vis hele sitatet...
Er ikke det litt tregt? Hvis den fortsatt er under bygging, selv etter 1 uke? Det tar ikke så lang tid og bygge en PC..
Tar jo litt tid å bygge den, de har jo sikkert en del maskiner de bygger. Må bare vente. Du kan sende de mail, de pleier å svare raskt.
Sitat av missjones Vis innlegg
Tar jo litt tid å bygge den, de har jo sikkert en del maskiner de bygger. Må bare vente. Du kan sende de mail, de pleier å svare raskt.
Vis hele sitatet...
Ja jeg tviler ikke på det, det er ikke bare min PC som skal bygges.

Men fortsatt, de skal jo bare bygge den også sende den? Med et tastatur og en skjerm. Siden de har allt på lager, så ser jeg ikke problemet her. Men ja, de har vell mye og gjøre nå for tiden.

Men burde ikke ta lenger tid en 1-2 uker Max fra norske sider, trudde ikke de skulle være så opptatte i slutten av januar..
Er enig, burde ikke ta så lang tid. Men send mail, eller ring, da får du ofte svar raskt! Er ikke kjekt å vente når man gleder seg. Skjønner deg veldig godt. Jeg er veeeeeeldig utålmodig! :P
Sitat av missjones Vis innlegg
Er enig, burde ikke ta så lang tid. Men send mail, eller ring, da får du ofte svar raskt! Er ikke kjekt å vente når man gleder seg. Skjønner deg veldig godt. Jeg er veeeeeeldig utålmodig! :P
Vis hele sitatet...
Hehe ja! Pleier som regel ikke være så utålmodig, men når man har bestilt noe nytt, spesielt en PC da sjekker jeg mailen min flere ganger om dagen. Får vell bare være tålmodig!

Er ikke noe vits i å stresse med Mail og diverse nå heller, tenker jeg bare venter ut uken, og hvis ikke det har skjedd noe da? Så sender jeg dem en mail Da har det gått 2 uker og det burde være nok. Får bare håpe at jeg får den denne uken her!
Fra den datoen en Komplett PC bestilles er det ca 5-10 virkedagers monteringstid. Det er en forutsetning at alle komponentene du valgte er på lager. Monteringen kan først påbegynnes når alle komponentene er på lager.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/k.aspx?acti...c=faq-levering
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk, allt jeg lurte på var bare hvor lang tid det tok for dem og bygge PC'en

Og allt var på lager ja, som jeg sa tidligere her
Når jeg bestillte div. PC deler tok det 3 dager.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Når jeg bestillte div. PC deler tok det 3 dager.
Vis hele sitatet...
Det blir ganske anderledes siden de da bare trenger å pakke ned delene og sende dem. I dette tilfellet skal en maskin "bygges" i tillegg, og det vil selvsagt ta lenger tid.
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
Ja jeg tviler ikke på det, det er ikke bare min PC som skal bygges.
Vis hele sitatet...
Du har allerede svart på ditt eget spm, men du skjønner kanskje ikke at det kan være mange som har bestilt før deg? Ikke bare èn eller to pc'er som skal bygges på komplett sitt verksted.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Du har allerede svart på ditt eget spm, men du skjønner kanskje ikke at det kan være mange som har bestilt før deg? Ikke bare èn eller to pc'er som skal bygges på komplett sitt verksted.
Vis hele sitatet...
Det var ikke spørsmålet mitt, hvis du hadde tatt deg ordentlig tid til og lese igjennom hele spørsmålet mitt. Så var det ca. hvor lang tid/hvor mange dager det tok, før de sendte pcen..
Vet ikke om noen har nevt det allerede, men komplett tar seg opptil 2 uker for å bygge den, deretter ca 1 uke med frakt, tilsammen opptil 3 uker før du har den på døra. Det er hvis dem skal bygge den for deg.
Sist endret av Sånn er det.; 21. januar 2014 kl. 19:54.
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
Er ikke det litt tregt? Hvis den fortsatt er under bygging, selv etter 1 uke? Det tar ikke så lang tid og bygge en PC..
Vis hele sitatet...
Kan jo hende at TS ar bestillt deler som ikke er på lager. Da må man som regel vente en stund.
Foreslår at du lærer å bygge selv. Jeg bestilte en komplett pc i deler, dagen etter hentet jeg det på et pickup-point og monterte pc før det hadde gått 24 timer siden bestilling.
Sitat av Beis Vis innlegg
Kan jo hende at TS ar bestillt deler som ikke er på lager. Da må man som regel vente en stund.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa tidligere her, alt er på lager.
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
Som jeg sa tidligere her, alt er på lager.
Vis hele sitatet...
Ring komplett så får du nok et godt svar. =)
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Patrick Vis innlegg
Foreslår at du lærer å bygge selv. Jeg bestilte en komplett pc i deler, dagen etter hentet jeg det på et pickup-point og monterte pc før det hadde gått 24 timer siden bestilling.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske komplett hadde pickup-point her i bodø..
De bruker minst en uke når du velger at de skal bygge PC'en, så liten vits i å kontakte dem. Blir nok sendt i løpet av uken.
Jeg bestilte på mandag sist uke, altså 1,5 uke siden, ble plukket idag og regner med min pc bygges i dette øyeblikk.

Reagerte også på tiden, men det var visst høysesong for bygging av pcer nå i disse tider.

Når jeg bestilte den pcen jeg har nå i Mars 2012 bestilte jeg en dag kl 14:00, ble plukket, bygget, testet og sendt dagen etterpå, så komplett har fått en tydelig vekst i salg tenker jeg da :-)

Egentlig så er det bare jeg som er sinnsykt utålmodig når jeg først har bestilt noe....
Fra Komplett.no sine hjemmesider:

Hvert år produserer Komplett Group over 33 000 PC'er.
Vis hele sitatet...
33 000 / 365 = 90 PC`er i døgnet. (orker ikke ta regnestykket videre).
En god del bedrifter kjøper inn 10-20-50 pc`er totalt, og når du skal tanke maskina med OS osv, så må du nok ta tiden til hjelp....