Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3583
Hei. Har vært clean i ett fra hasj nå, men i går røykte jeg litt alene. Det som skjedde har skjedd før, jeg tror jeg er en taper når jeg har fått litt thc i meg, att alle lurer meg. Jeg finner løsninger på att det stemmer veldig bra. Nå i det siste året har jeg vært sammen med en flott dame, å vi driver å pusser opp et hus sammen. Hun har bidratt veldig bra. Å når jeg røyka fikk jeg den tanken på att hun gjør det kun for seg selv, å lurer meg, så hun har en plass å vise frem vennene sine. Att familien hennes,vennene hennes,vennene mine,familien min sammarbeider mot meg osv. Det ble helt syke visjoner om hvordan hun skulle lure meg. Å jeg tror selv på det. Men jeg er bevist over att det skjedde kun når jeg røyka, å jeg tror selv att jeg finner ut hvordan folk er da, å att dette stemmer. noen som skjønner?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Du føler du har masse problemer hver gang du fyrer?
Løsningen er jo ganske opplagt. Slutt å røyk.
Sist endret av Bombasa; 15. mars 2012 kl. 13:19.
Paranoid ja. Vet hva du mener ja, at du føler alle prøver kun å utnytte deg?

Om det kun skjer når du røyker, så har jeg et godt tips til deg Stopp.
Høres helt idiotisk ut ^^,
Trooor kanskje at du burde kutte ut å ruse deg.

jeg har vært rusfri fra alt (tobakk, alkohol) i et halvt år.
Ingen prøver å lure meg. Du er bare paranoid.
Sist endret av RandomiZed; 15. mars 2012 kl. 13:22.
Det var nok bare fordi du var stein som faen. Ikke noe å bry seg om
Får selv noen slike tanker når jeg røyker noen ganger, tror folk er ute etter og fucke med meg. Fks går en på dass kan jeg tro at han går inn dit for og finne på noe kødd. Og jeg har alltid en god begrunnelse i hodet mitt som høres veldig trolig ut og at noe annet umulig kan stemme.
Men jeg vet selv når jeg er ute av rusen at det er noe jeg bare innbiller meg.

Det er nok det du burde tenke også at du innbiller det deg, og hvis du er 110% sikker på at du ikke innbiller deg det så ta og snakk ut med dama/venna dine om det. Du vill nok få et annet syn på saken da


Edit: glemte og legge til at etter at jeg snakka ut om det med en kompis at jeg faktisk fikk sånne tanker når jeg røyka at h*n bare var ute etter og fucke med meg. fikk h*n seg en god latter og fikk forklart at det absolutt ikke var sånn. og etter det er det sjeldent jeg har hatt sånne tanker etter og ha røyket
Sist endret av l0cro; 15. mars 2012 kl. 13:22.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hmm, slutt å røyk.
Vis hele sitatet...
This.
Hvorfor i alle dager skal man gidde å røyke hvis man ikke kan nyte det?
Nei, jeg kommer aldri til å gjøre det mer, jeg skulle selv skjekke om jeg har blitt sterkere, men jeg gikk rett i fella. demonen er sterkt i meg. Jeg har ruset meg på veldig mye gjennom tiden, så det er ikke noe rart. Å jeg har fortalt de som kjenner meg om det, å da fikk jeg ett annet syn. takk for hjelpende svar, fint å se att jeg ikke var alene
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
dette skjer meg og om jeg røyker, det gjelder å ha kontroll på tankene sine.
rusen forsterker allerede eksisterende følelser, som om du har bekymringer eller er mistenksom på personer, vil dette bare forsterkes når du røyker.

vent til du virkelig er i godt lag for du velger å røyke.
Jeg tror ikke du har en paranoid personlighetsforstyrrelse. Da ville du nok hatt slike tanker nykter. Jeg får selv slike tanker om jeg røyker cannabis i en setting/ livssituasjon som tilsier at jeg ikke burde gjøre det.
Jeg tror dette har noe med at du blir påvirket av cannabis på en dårlig måte.
Noen får rett og slett mer noia enn andre. Undertegnede hadde nicknavnet "noiamannen" den perioden han var aktiv.

Om det skyldes tillitsbrudd i oppveksten eller at man har vært utsatt for mye svik oppgjennom tidene skal jeg ikke begi meg ut på. Jeg tror kanskje det har noe med at man blir lært fra tidlig barndom at det er galt å ruse seg og at det er galt å lyve. Kanskje en blanding av disse to faktorene som skaper ekstra noia og at alle er ute etter deg?
Shit, jeg hadde den samme taken når jeg røyka for en uke siden, jeg trodde dama + familien hennes og familien min jobba sammen for og lure meg.

Videre så fikk jeg en tanke om at alle her i verden er statister som spiller en "verden" som jeg er hovedpersonen.

Ganske syke tanker man kan få når man er grise fjern, er dette normalt og tenke slik eller er jeg syk i hodet ? :P
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Shit, jeg hadde den samme taken når jeg røyka for en uke siden, jeg trodde dama + familien hennes og familien min jobba sammen for og lure meg.

Videre så fikk jeg en tanke om at alle her i verden er statister som spiller en "verden" som jeg er hovedpersonen.

Ganske syke tanker man kan få når man er grise fjern, er dette normalt og tenke slik eller er jeg syk i hodet ? :P
Vis hele sitatet...
Kjenner meg 100% igjen av det du skriver her. Jeg tror att egoet ditt tar overhånd, å man klarer ikke å være bevist. Egoet slipper veldig når man røyker, å det lager tanker du liker å tro på. Tror jeg selv er syk i hodet når jeg tenker sånn
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er vanlig å bli noe paranoid under påvirkning av cannabis, det er ikke noe nytt.

man bør ikke la disse tankene ta overhånd (selv om de virker reelle der og da), og tvinge seg selv til å slå seg til ro med at dette er bare rusen som spiller deg et puss.

når man IKKE gjør det, ender man opp med å starte sider som Nyhetsspeilet.
Hm, jeg har fått noe i samme dur et par ganger. Får det aldri når jeg røyker grønt, men kan få det når vi får tak i noe skikkelig god tjall. Vet ikke om det er det at jeg ikke tåler bongen, men har røyka samme tjallen på joint og da får jeg ikke slike tanker.
Kan også være det at vi oftest får tak i pøkktjall og at de få gangene det er gode saker får kroppen sjokk, hehe!

Tror måten du får det i deg på kan få deg til å tenke annerledes på ting.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Etter å ha hatt en slik opplevelse kan det være nyttig å prate om vrangforestillingene man har hatt sammen med noen man er trygg på. Det kan være lurt fordi det hjelper til med å motarbeide eventuell dvelende utrygghet, og på den måten tar man også ansvar for å ikke skape negative tankemønster. Man kan for eksempel prate rasjonelt igjennom hva man har opplevd, eller bare le av det hele og hvor absurd det var, alt etter hva man er komfortabel med og føler er oppbyggende.

Flott at du har bestemt deg for å slutte med cannabis når det bare skaper krøll for deg, evievu!
Sist endret av Mullah; 15. mars 2012 kl. 17:00.
Husker jeg pleide å sove med en Garand bajonett under hodeputen min etter å ha røyka fordi jeg hadde mistanker om at romkameraten min skulle drepe meg med den om natten. Jeg var så redd for å våkne opp med en rusten bajonett i magen. Dette var på den tiden jeg prøvde å overbevise mine nærmeste om at hasj var bra for meg, og at det ikke ga meg noen bivirkninger annet enn mindre penger.

kan sies at med ingen røyking på 3 og en halv måned nå.. føler jeg meg mye friskere

røyking er ikke for alle.
Sist endret av ali88; 15. mars 2012 kl. 17:06.
Hallusinogener har den funksjonen at de fjerner kontrollen over tankene dine, og gir et annerledes state-of-mind. Det er vanlig å få slike tanker hvis du har røykt altfor mye og altfor lenge. Det er også vanlig å dra med seg tankene etter en evt. røykeslutt ved kronisk bruk. Isåfall må du være tålmodig og vurdere om tankene du har er reelle.

Inntar du cannabis igjen - vil rusen utløse det samme skje. Det er mulig å kontrollere tankene med ulike metoder for tankekontroll, men det krever en del trening.

Hold deg unna cannabis slik at du ikke drar med deg tankene i edru-tilstand.

Opplevde samme etter 2 år med røyking fra morgen til kveld.
Sist endret av sonmarak; 15. mars 2012 kl. 21:05.
De gangene jeg pleier å få noia og paranoide tanker på weed så prøver jeg å tenke litt humoristisk på det
Jeg kan feks få noia og tenke shit tenk om politiet kommer, for så å prøve å le litt av hvor mye cannabisen tuller med hodet mitt, og overbevise meg selv om at det kun er THC`n som tuller litt med meg. Grei måte å få tankene over på noe annet, slik at du ikke drar de samme tankene i den retningen at man virkelig begynner å tro på det.
Får selv den følelsen et par ganger når jeg røyker. En ting jeg fant ut da jeg røykte var at min bestevennine (som også er min ex) for tiden mest sannsynlig bruker meg for å bli bedre kjent med kompisene mine :P
Har man det ikke bra med seg selv i utgangspunktet så har Cannabisen en tendens til å fucke deg opp på visse måter du ikke viste var mulig. Vica Versa.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har du sjekket deg for basic personelighets forstyrrelser uten at du har røyka? ( avpd f'eks)sånn jeg syntes at det er fint å nyte planta litt men først av alt stemninga, hvorfor røyka du alene? røyk med venner du stoler på og paranoia er forsåvidt ganske normalt hos de som røyker.

sånn jeg har avpd, når jeg røyker kjenner jeg de samme tegnene du gjør men det er trolig bare det at du aldri ellers kjenner etter på disse tegnene ellers i livet, dra til en psykolog og sjekk om du kansje har noe som avpd, det er veldig vanelig og veldig vanskelig, lykke til
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du føler du har masse problemer hver gang du fyrer?
Løsningen er jo ganske opplagt. Slutt å røyk.
Vis hele sitatet...
Så har man avhengigheten.
Anbefaler deg å se dette youtube-klippet som tar for seg dokumenterte negative effekter av cannabis.
Marijuana: Negative Health Effects

I denne tråden står det en del om de vanligste negative effektene (depresjon, angst, derealisering, depersonalisering og paranoia) av (mis)bruk av cannabis: http://ehealthforum.com/health/topic76100.html

Vurderer du å dra til psykolog - gjør det raskest mulig.
Har selv opplevd negative effekter ved avsluttet bruk av cannabis. Dro ikke til psykolog - idag angrer jeg.
Personlig hadde jeg ikke andre negative effekter enn litt angst og paranoia, men de ble langt verre når jeg sluttet å innta cannabis. Det skal sies at jeg røykte 2-3 gram hasj/marijuana (hovedsaklig i form ice-o-lator hasj, marijuana og hasj av høy kvalitet) hver eneste dag i 2 år. Daglig bruk i 3 år. Jeg har aldri slitt med psyken før jeg startet med cannabis.
Nå har det nesten gått 1 år siden jeg sluttet med cannabis, og bruken preger meg den dag idag.
Sist endret av sondrem; 24. mars 2012 kl. 23:05.