Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1970
Noen som har erfaring eller kjennskap til apputvikling?
Sitter med ideer men behøver midler og utvikling.
Lurer på om det finnes selskap i europa eller norge som kjøper ideer etc.
Eller er det å leite selv etter investor og arbeidere..?

Noen med peiling?
Hvis du hverken har midler eller kunnskaper om lederskap eller programmering tviler jeg på du kommer langt med ideen din. I bestefall kan du be en investor om å investere, men når du ikke har startet utviklingen en gang og heller ikke har entrepenør erfaring er det veldig lett for han å bare stjele ideen og betale noen for å utvikle den slik han uansett måtte gjort for å få noe ut av den.
Hei!

Det første jeg ønsker å formidle til deg er at ingen trenger idè-fyren.
Jeg har møtt en del mennesker gjennom årene som påstår å ha mange gode ideer. Flere med sammen behov, noen som kan utvikle ideen deres og sette den ut i livet. Betalt med en potensiell avkastning i fremtiden, avhengig av hvor godt produktet slår an.

Vi alle kjenner til denne idè-fyren. En tilsynelatende intelligent fyr med uendelig gode ideer. Idè-fyren kan ikke produsere noe selv og behøver derfor en partner. En som kan utvikle og produsere produktet for han. Jeg kjenner ingen fornuftige utvilkere som vil si "Godt jobba, jeg gjør jobben, så fortsetter du å komme med idèer!"

La meg si det slik: en idè er ikke verdt noenting. Papiret du skriver den på er verdt mer. Ingen kjøper ideer. Med det sagt er det ikke ubrukelig å ha gode idèer og entusiasme. Du har hvertfall en start. Men en enda bedre ferdighet ville vært å lære deg det nødvendige, og (hjelpe å) bygge den selv.



Hos Innovasjon Norge kan du lese om hvordan du setter opp en forretningsmodell:
Uten å være for teoretisk kan man kanskje forklare det slik at forretningsmodellen gir en oversikt over alle prosesser og ressurser selskapet ditt må håndtere for å tjene penger.

Forretningsmodellen skal svare på spørsmål som

hva skal du levere?
hvem er kunden?
hvem er venner og konkurrenter?
hvordan skal du selge?
hvordan skal du ta betalt?
hvordan skal du levere?
Vis hele sitatet...
På nettsiden til Innovasjon Norge kan du lese mer om viktige spørsmål og tips for idè-utvikling:
Er det behov for min idé?
Det første du bør tenke på er å finne ut om det er et marked for ideen din.

Hvordan får jeg min første kunde?
Det er viktig å få produktet tidlig ut til en gruppe mennesker. Testing i markedet gir deg mulighet til å justere produktet eller tjenesten underveis.

Hvem skal jeg bygge bedrift med?
All erfaring viser at gründere som har et godt team rundt seg har større sjanse for å lykkes.

Hvordan skaffer jeg penger?
Har behovet for mer penger allerede meldt seg? Da må du trolig få hjelp av andre for å finansiere utvikling av ideen din.
Vis hele sitatet...