Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1135
Driver å starter med Ritalin og føler en gang for dagen er for lite. Har bare lyst å prøve å ta en til nå for å se om noe skjer.
Men jeg skal på sykehuset på nytt neste uke. Sjekker de om jeg har tatt en for mye? Da kan jeg isf bare kutte en dag
De sjekker ikke sånt uten at det er noe spesielt, som f.eks mistanke om misbruk av medisiner.

Hvis du tar en til nå, så vil det jo selvfølgelig fungere og dette skjønner du jo egentlig.. Funker å ta ekstra her og der, men hvis det blir nok så havner du på etterskudd med resepten og legen forstår greia. Å si at du har mista pilleboksen på bussen etc kommer du unna med når det gjelder antibiotika, men ritalin vil sannsynligvis gjøre legen din mistenksom. Hvis sånne hendelser gjentar seg så mister du ikke bare resepten din, men også tillit hos legen. Pillestuker er ikke en bemerkning du vil ha i journalen din..

Dette eskalerte veldig fort i forhold til hva du faktisk spurte om, men det gjør også den type aktivitet du etterspør. Du burde ikke spørre legen om ekstra daglig dose basert på eksperimentering uten rådføring. Bare si at du har behov for medisinering på ettermiddag/kveld, fordi bla bla bla..
Jeg skulle egentlig fått økt dose i dag eller annen med, men legen kunne ikke møte. Derfor det samme....
Men om jeg lar være å ta en dag så kommer jeg jo ikke på etterskudd? Det jeg mente var om legen sjekker slik når jeg er der. Om jeg i det hele tatt skal ta med meg respeten på time?!
Jeg ville bare prøve selv for å kjenne om det kan funke å øke dosen. Jeg vet jo at jeg ikke kan svelge og svelge piller hele livet. Takk
Nei, de sjekker ikke.

Hvorfor snakker du ikke heller med legen din om å endre dosering eller medisin? Å ruse seg på det som skal være medisinen din er en forbanna dum ide.
Hvis du kun tar for mye en eller to ganger er det ikke noe problem, men hvis du stadig spør om fornyelse av resepten før du egentlig skulle hatt behov vil du nok få noen spørsmål