Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1546
Enemy of the snut
Jeg bestilte en pakke fra eBay på 5-HTP for en stund siden. På pakken står det at jeg ikke trenger å spise mat hverken før, sammen eller etter jeg har tatt 2 kapsel (2 kapsler er anbefalt for 1 dag står det på pakken), men jeg har prøvd alle metodene da jeg ikke finner ut hva som kan være årsaken.. Men jeg har 2 teorier; en form for bivirkning eller noe jeg reagerer på..

Rundt 1 time etter inntak så merker jeg at magen føles oppblåst, jeg får noe ondt i magen etterhvert også og dette kan være i opp til 2 timer.
Jeg merker at tilskuddet hjelper på humøret (moodlifter) da jeg blir i bedre humør og jeg føler meg bedre (angst).

Men er det noen som får de samme virkningene som meg i magen?
Ikke at jeg har kunnskap rundt kapslene du tar, men det kan være at du reagerer på fyllestoffet i tablettene. Ellers så påvirker 5-htp som kjent mengden av hormonet og nevrotransmitteren serotonin, og siden medisinene påvirker serotonin, og serotonin påvirker mage/ tarm og andre prosesser i kroppen, så kan det være at du reagerer annerledes på medisinene enn vanlig. Dette er jo hva som definerer bivirkninger. Om det er farlig, eller helseskadelig, eller trygt, er jeg ikke i stand til å si noe om.
Noe du ikke tåler i kapslene? Fyllstoff kan jo være f. Eks laktose.
Uvaksinert 👍
nå er jo opplåsthet, diare, kvalme osv en kjent bivirkning av 5-htp da.
Tar du andre kosttilskudd?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Noe du ikke tåler i kapslene? Fyllstoff kan jo være f. Eks laktose.
Vis hele sitatet...
Er ikke allergisk mot laktose.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Tar du andre kosttilskudd?
Vis hele sitatet...
Nei jeg gjorde det veldig lenge men sluttet for en stund siden.

Sitat av daffe Vis innlegg
nå er jo opplåsthet, diare, kvalme osv en kjent bivirkning av 5-htp da.
Vis hele sitatet...
True enough..
Sist endret av Tytjepelk; 15. januar 2018 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.