Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6991
Hei. Hvis man først har blitt innspist på benzoer, hvor lang tid vil det da ta før man er helt clean og kan få makimal effekt på benzoer igjen?


På forhånd, takk for svar!
For meg tar det bare 2-3 måneder
Det er like individuelt som at jeg har grønne øyne og du blå. For det første må du gi mer info enn det du lirer ut av deg. Hvor lenge har du brukt benzo, hvor store mengder etc? Om du har blitt "innspist" på benzo og vil vente til du er clean igjen kan du vente deg et et lite helvete, altså abstinenser.

Du har vel helt sikkert sett mange tråder her angående benzo abstinenser og de å slutte med de pillene. Enklere skrivd en gjort
Har aldri vært avhengig, har brukt avogtil for rusens skyld. Men etter en periode med litt vel mye sobril så tok jeg en pause på 4-5 måneder fordi jeg følte at jeg ble mye mer klar i hodet og ikke like rusa på samme mengde.

Prøvde rivotril i dag og føler meg like klar i hodet som når jeg hadde tolleranse på sobril...så jeg skjønner ikke hvorfor ikke får den gode effekten jeg fikk den første perioden jeg begynte med benzo
Kommer ganske an på hvor mye du har spist gjennom en tidsperiode, er du inn spist over en lang periode, vil det nok ta en lengre stund, 1 måned pluss+ ~~. En kortere periode vil vel avta etter 3-4 uker pluss minus, etter min erfaring i hvertfall.
Men er det meningen at man skal føle seg klar i hodet på rivotril?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Men er det meningen at man skal føle seg klar i hodet på rivotril?
Vis hele sitatet...
Det er ganske individuelt, jeg kjenner personer som kan ta 2 mg, og da føler dem seg energiske og høy opplagte, noen drar til og med på trening. Jeg derimot, blir mer avslappet. I høyere doser blir det enda mer sedativt.

Men har jeg drukket noe med koffein i seg + et par rivoer, kan jeg rydde hele huset i glede med en følelse av energi og ganske oppstemt , nokså klar i hodet vil jeg si når det gjelder bekymkringer/tanker. Mer enn det gjør meg bare apatisk og giddalaus.

Vet ikke helt hva du mener med "klar", klar tankegang? Eller klarhet som "utadvent" et,c? Det er jo to forskjellige preparater, så det ligger nok veldig individuelt som sagt tidligere.
Har nå tatt 8mg rivotril....føler meg helt normal (nesten), hukommelsen er litt fucka men hodet virker klart.

Den perioden jeg tok massevis av benzoer (sobril) var kankje 2-4 måneder siden så hvordan klarer jeg ikke engang å få blackout på 8mg rivotril...

Noen som kan forklare?

Med "klar i hodet" mener jeg: før kunne jeg få små blackouts og glemme hva jeg holdt på med når jeg hadde tatt rundt 4stk 15mg sobril....etter noen uker med litt bruk avogtil ble jeg mere "klar i hodet", og kunne ta 6stk 15mg sobril og fortsatt være ganske klar i hodet, (kke noen "mini blackouts" eller glemte hva jeg holdt på med.

Dette er 2-4 måneder siden og nå tok jeg 8mg rivotril, første benzo siden benzo-pausa, og jeg er fortsatt klar i hodet...


Noen som kan forklare dette? lol
Hukommelsen er litt fucka? Blacker vel litt ut allerede da?
Alkohol + benzo er en sikker kombinasjon på blackout, om man ikke er innspist.
Sitat av Lil J Vis innlegg

Dette er 2-4 måneder siden og nå tok jeg 8mg rivotril, første benzo siden benzo-pausa, og jeg er fortsatt klar i hodet...


Noen som kan forklare dette? lol
Vis hele sitatet...
Du er helt sikkert stein fette på hau akkurat nå, men du klarer bare ikke å innse det. Imorgen kommer du nok til å våkne opp med en skikkelig "what the fuck".
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Toleransen til benzodiazepiner deles inn etter effekt.
Det første man utvikler toleranse for er de sønvdyssende/sløvende effekten av medikamentet, så får man toleranse for de antikonvulsive (krampeanfall) på et par uker og til slutt er det de beroligende effektene man bygger opp toleranse for etter et par måneder.

Kilde, samt mye mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodi...ence#Mechanism
Sist endret av Dodecha; 28. september 2013 kl. 20:05.
Så man kan være helt fjern på rivotril, uten å bli helt borte som på valium feks. ?? ....vanlig å skrive xD lol
Sist endret av Lil J; 28. september 2013 kl. 20:17.
Sitat av Lil J Vis innlegg
Så man kan være heltf fjern tuen å merke det på rivotril?
Vis hele sitatet...
Ja, og den setningen der bekrefter akkurat det.
Men føles helt likt ut som den gangen jeg teste sobril etter å ha brukt det i store doser i en periode....(ikke hver dag). Føler meg faktisk ganske klar i hodet, er kanskje litt svimmel og har litt dårlig hukommelse, null problemer og shit.. Men det føles som om tolleransen aldri vil gå ned...Burde jeg prøve en 2mg rivotril til?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Burde jeg prøve en 2mg rivotril til?
Vis hele sitatet...
Nei. Om du er ute etter rus, så kombiner heller rivotril med noe annet godt. Er lite vits å ta mye av samme preperat for å ruse seg.
Noe annet godt som?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Noe annet godt som?
Vis hele sitatet...
Cannabis, lyrica, opiater, alkohol, andre typer benzodiazepiner og mer. Men alt med måte.
Kan jeg ta meg en hasj sigg liksom? Får vanligvis paranoia av hasj men det skulle vel ikke væer noe problem nå

Blir det en feit sigg da xdDD, føler meg helt benzo fjern i kroppen men helt frisk i hue (brtsett fra hukkommelsen som er litt svekka lol takk for hjelpen så langt folkens
Sitat av Lil J Vis innlegg
Kan jeg ta meg en hasj sigg liksom? Får vanligvis paranoia av hasj men det skulle vel ikke væer noe problem nå

Blir det en feit sigg da xdDD, føler meg helt benzo fjern i kroppen men helt frisk i hue (brtsett fra hukkommelsen som er litt svekka lol takk for hjelpen så langt folkens
Vis hele sitatet...
Det er nå du føler deg helt flott i hodet. I morgen har har du glemt mye av hva du har skrevet når du leser gjennom her :-)
Shit, haha, jeg er havleis stona ihvertfall. Hvis jeg ikke hadde tatt såpass mange benzoer hadde jeg hatt halveis panikkanfall for lenge siden.

Hadde jeg røyka bare weed hadde jeg fått panikkanfall. Røyker jeg weed blanda med benzoe, er jeg i himmelen og nyter rusen som baer det!!

Tusen takk til dere! Dere har lært meg noe nytt. Enedelig kan jeg nyte cannabisrusen uten å få hjertebank til tusen! KP til alle


Dette er IKKE toll
Typisk for de som bruker benzo er utsagnet; de virker jo ikke, jeg blir jo ikke fjern.. Min erfaring er at benzoer alltid funker best når du virkelig trenger dem, angst/noia eller komme ned fra andre ting. Og bør helst brukes til akkurat det. Det er virkelig ikke noe du er keen på å bli avhengig av...
▼ ... over et år senere ... ▼
Du føler deg kansje klar å fin i hode for de fjerner litt av angsten din å nerver.. men egentlig er du så ute at du ikke skjønner det selv
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Jeg kan spise benzo i månedsvis (xanor, rivotril) også trapper jeg rolig ned en uke og går helt av, da tar det ca. 4-8 uker før jeg føler at jeg oppnår maksimal effekt igjen, alt etter hvor mye jeg har spist.
Men så spiser ikke jeg benzo for å bli rusa, spiser for det meste om kvelden for å få sove eller gjerne hvis jeg skal ut i en sosial setting.
Når det kommer til abstinenser så kommer de i form av sinnssyke krampe rykninger i hele kroppen de 2-3 første dagene når jeg skal sove, og etter det er jeg bare veldig humørsyk en uke eller to, jeg er heldig sånn sett.
Lil J ; Jeg har det faktisk likens. Jeg foretrekker cannabis med et hint av Benzodiazepiner innabords først. Ikke mye, bare nok til å ta den noiaen som ville vært der uten beroligende.

Har i leeengre perioder unngått Cannabis, da jeg bare fikk noia utav det, så koblet jeg ; "aha, de beroligende gjør vel røykinga litt mildere også mon tro...?"

Så de få gangene jeg har røykt i de siste årene, så har det vært med en riv, en Xanor, eller en annen beroligende innabords først. Pingle ? Ja det kan hende - ærlig sak det

Forøvrig ; Siden jeg er kontroll-frik, så har jeg kun _en_ gang spist såpass mye Benzodiazepiner at jeg blacket ut... Det var mitt første møte med Apodorm, husker bare bruddstykker - logisk nok. Spiste 14 av 20 - fordelt utover en dag. Mente/trodde jeg var "normal" synes jeg også å huske. Når jeg våknet, så husket jeg bare de nevnte tinga, ingenting annet, før jeg ble overrasket over nyvasket hus, og nystekte boller på kjøkkenet.... Hadde ikke engang ingredienser til å bake boller, ei heller kunnskapen - men jeg hadde tydeligvis gått "ingrediens-bukk" i nabolaget

Forøvrig, kanskje litt off-topic, men hvor mange her har erfaring med at folk blir "hestkuker"/drittsekker på nettopp Rivotril ? Jeg klarer å oppføre meg med en, til og med to i systemet - men siden jeg ikke vil blacke, så går jeg aldri over to. Skal ærlig innrømme at hukommelsen blir litt amputert bare da, men jeg føler i det minste at jeg vet noenlunde hva jeg sier/gjør.
Har hørt flere tilfeller der folk blir helt utrolig frekke, til og med på terapeutisk dose (maks 4 x 2mg på en dag) - har flere bekjente som har fått det av legen, og de har blitt heeelt umulig å ha med å gjøre...
Har vi noe teorier på om det "bare" er folk som er disponert for å slippe ut litt ekstra mentalt gugg, når impulskontrollen forsvinner (på samme måte som når de får i seg for mye alkohol også) ?
Eller er det medikamentet i seg, Clonazepam, selv om gjør folk tullete ? Vet det fjerner endel "filtre", og særlig når større doseringer - bare lurte om _alle_ som spiser større doseringer blir fjottete/ekkel ?

Bare slett hvis mine "teorier" ble for off-topic, det er bare noe jeg har lurt på litt i det siste, etter å ha hørt ifra folk som mener at Rivotril har ødelagt livet dems, og samtidig har jeg folk som hevder Rivotril er det eneste som fungerer på angsten deres. Syns det var merkelig.

Anyway, mye gode kommentarer her, man merker det ikke noe særlig selv når man tar 4 Riv på en gang, man kan føle seg normal, tro at en er normal, så viser det seg etterpå at de man har snakka med har reagert på både ene og andre måten....

Skal prøve å ikke komme med råd, tar bare min vanlige respons jeg ;

Enjoy - men ikke for fort
Jeg blir aldri aggressiv i fylla, men kan bli jævlig forbanna på rivotril.

I min erfaring så virker det som rivo fjerner mye av sperrene du vanligvis har.
Jeg har bestemt meg for å ikke kjøre bil på 2-3 dager etter rivo-bruk, fordi jeg kjører som en idiot.

Når det er sagt, så blir jeg utrolig effektiv og produktiv på rivotril. Jeg får gjort jævlig mye ting som jeg ellers aldri gidder å gjøre. Som å fikse ting rundt huset, fikse bilen, ordne opp i avtaler som bare blir liggende.
Så hos meg så fjerner det litt av "utsettelsesatferden", noe som overrasket meg utrolig positivt.

Benzo er et verktøy i mine øyne, ikke noe rusmiddel.
Min erfaring er at adferd kan endres dramatisk på rivotril. Mitt barn ble behandlet med rivotril mot epilepsi for mange år siden. Barnet ble aggressivt, fikk selvmordstanker og utsatte seg for farer uten å tenke på konsekvenser. Blandt foreldre som har barn med epilepsi blir preparatet kalt "Rivotroll" Det hjalp heller ikke nevneverdig på anfallene, så preparatet ble seponert rimelig fort.
Klem fra Betty
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Hukommelsen er litt fucka? Blacker vel litt ut allerede da?
Alkohol + benzo er en sikker kombinasjon på blackout, om man ikke er innspist.
Vis hele sitatet...
¨
Den første Rivotrilen ødelegger huet ditt som faen. Plutselig har du dytta i deg 10.

Glem uka di.
ID-brikke og NurseBetty - det er det som går igjen hos meg når det gjelder venner jeg har observert/snakket med, flesteparten _blir_ litt "extra special" for å si det på den måten Hehe, Rivotroll faktisk - bra ordspill.

Hvis det er noe trøst, så kan det alltids være verre. F.eks bolere (folk som bruker Anabole Sterioider) , på coke - på en lørdagskveld på byen..... De syns Jeg er verre å møte på enn folk som er aggressive på Riv. Kan alltids leke at jeg er i la-la-land når jeg møter folk med mye følelser/frustrasjon - men de fleste bolere bet seg fast.

ID-Brikke ; Det De sa om "benzodiazepiner som verktøy" - der er jeg enig, bare at jeg tenker breiere, altså det samme om det meste av legale/illegale rusmidler ; Amf er et verktøy når det skal skje mye litt for fort. Benzodiazepiner (for meg) er en nøkkel til å kunne snakke med folk, og da særlig "viktige" folk/komme seg til Frivilligsentralen - tørre å møte opp på møter, tja
Opiater brukes mest mot smerte, men skal ærlig innrømme at jeg tar på litt ekstra for å "kjenne noe". Akillesen min er Subutex, og der er jeg nede, etter lang tid - på 1 x 0,5

Og da begynner det seg å nærme seg Temgesic-doser igjen, som betyr at jeg, etter en tid uten Sub kan få tilbake "verktøy-følelsen" på Opioider også. Mdma og/eller Psilocybin er et vertøy for sinnet, og selv om jeg ikke har turet på mange år, så var det en vane med Vårrengjøring med sopp.

myOpinion, og kult nick btw - jeg er enig og uenig i din mening... Har man lært at hukommelsen forsvinner på "store"/større mengder Benzodiazepiner, og særlig Rivotril - så passer man seg.
Min bedre halvdel derimot - mistet heeelt evnen til å tenke på konsekvenser når hun fikk to en gang, for mange år siden ; Det var DA hun stiftet bekjentskap med Klarna, og de 10000 kronene de skulle ha av henne for div. krite-kjøp....

Menmen, hun har lært hun også. Har vært der at den første Riven = en uke uten så altfor mye hukommelse, men enten begynner jeg å bli voksen, eller så har jeg lært, en er nok Så kan man ta en halv en til en times tid senere hvis en på død og pine måå ha mer beroligende. Ikke noe mer.

Min erfaring vel og merke.

Over til TS - det varierer som sagt hva og hvor mye De har spist, men en måned hvis De er heldig (Xanor) , 2-3 Måneder hvis De er uheldig (Diazepam - Stesolid, Valium, Vival)
Kan man slite noe lengre enn 2-3 måneder ? Den gamle legen min fortalte meg at hun hadde pasienter som merket "abstinenser" ett år (!) etter å ha avsluttet inntak av Zopiclone/Zolpidem, er folk virkelig såå forskjellige ? Trodde de z-drugsa varte ekstremt kort. Men hey, psykisk abstinens er noe annet - og tar en med det i betraktningen, så _kan_ jeg leve meg inn i den.

(fortsatt) Gutes Wochenende
Skjønner ikke at folk gidder å lure seg selv med dette svineriet.

Man får en mye bedre følelse av å pakke tursekken med sunn mat og ta seg en fjelltur på 5 - 6 timer. Det virker oppbyggende på kropp og sinn. Mye bedre enn å ødelegge livet sitt med narkotiske stoffer..
Hvorfor ikke begge deler? Er ikke snakk om å bruke det kontinuerlig, men hvis det hjelper deg frem i livet og du har kontroll på det, så er det et kjempefint hjelpemiddel.

Alt fra jobbintervju til å legge frem prosjekter forran en stor samling mennesker.

Bør ikke være så jævla svart/hvit vettu.