Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1735
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt gleden av å plukke 2 fleinsopp.
Jeg la ut bilder med tall og alt på freak, men ingen har sagt noe. Jeg er uansett veldig veldig sikker på at det er flein da den har absolutt alle karakteristikkene man leter etter.

Jeg har aldri trippa før på noe annet en nikotin og startet med å spise ca en halv sopp, den traff ikke men følte litt eufori men veldig lite. Alle vennene min sa jeg må ta minst en hel. Jeg har nå tatt 2 hele fleinsopp på medium størrelse oog har ventet 1 time. Jeg føler ingenting?

Man skal vel ikke spise opptil 3 fleinsopper for å treffe? Jeg veier 70kg.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ha rundt 15-20 flein for en mild trip, spørs jo så klart hvor sterke de er. Men 2 blir for lite, og synes det er litt merkelig at du bare fant 2. finner man 1 flein er hele slekta rett rundt hjørnet
Kan du legge til bilde av soppene du ikke hadde fått identifisert i flein-tråden her?
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Drar tilbake imorgen, er redd for sauer så måtte løpe hjem. Når jeg først fant den ble jeg så overlykkelig at jeg så opp og så at en av sauene så på meg. Vet dette høres helt hinsides nå som jeg skriver det senere, men det var nå engang sånn det var
Anonym bruker
"Grønn Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne tråden stinker troll
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser i hvert fall ut til å være riktig sopp. Så trenger du bare flere. 0,5-1g tørrvekt er en grei første dose.
Sist endret av wackwrack; 3. oktober 2023 kl. 22:54.
Redd for sauer sorry det bare hørtes utrolig komisk ut
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er meg igjen, jeg har generell angst ovenfor dyr jeg vet det er dumt, men det er sånn det er. Jeg gikk opp idag igjen og løp ikke vekk på grunn av sauene denne gangen. Fulgte rådet og over 40 jeg antar for å være flein:














Noen spørsmål til, jeg la de på vanlig tegne-papir for å nummerere dem og jeg leste man skulle tørke på bakepapir, men nå har de begynt å klistre seg fast! Skal jeg bare tørke dem på vanlig papir?

Jeg lurte som sagt litt på dosen, hvis dere skulle gjettet hvilke sopper hadde tilsvart 1gram? bare roughly

Tusen takk for hjelpen alle sammen, dere hjalp meg med frykten for dyr og hjalp meg finne mange fler!!!
Du er redd for sauer, men du er ikke redd for å havne i en tripp du ikke kommer ut av, eller trippe og se sauer ��
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det der er for dypt for meg
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har vekt hjemme, men var bare nysgjerrig på sånn ca sånn at jeg kunne tatt en såkalt "mikrodose"
Utifra det jeg kan se på bildene dine, så ser det greit ut bortsett ifra sopp nr1 og nr5. Kan du ta noen bedre bilder? Nærmere soppen, bedre belysning og rette vinkler hadde vært fint.

Man bruker bakepapir akkurat fordi det klistrer seg fast, det er lettere å separere det ifra bakepapir.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du forklare litt mer? Skjønte ikke fun fact nr.2
Vis hele sitatet...
Jeg og andre jeg kjenner finner det snodig nok til å bli mye lettere å finne flere flein-sopp om en spiser underveis i hamstringen. Som om det er små nisser i gresset som du legger fort merke til og som titter på deg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vekt hjemme, men var bare nysgjerrig på sånn ca sånn at jeg kunne tatt en såkalt "mikrodose"
Vis hele sitatet...
Uansett hvor mye en har plukket, så er det i utgangspunktet anbefalt å tørke disse og male alt til pulver, for så putte det i gelantinkapsler, eller lage te. På den måten vil en være sikker på at alt er like potent.

Når det kommer til mikodosering er det gelantinkapsler som går igjen og en må bare prøve seg fram egentlig. Som regel ligger det på 0.5-1g daglig, men soppens potens og enkeltindivideds toleransegrense har alt å si. En ønsker å ligge rett under nivået hvor en ikke får en tripp. Med det sagt, skal en mikrodosere må en nesten dyrke selv og holde dyrkingen gående, eller ha en fast kilde, for at en skal ha rikelig nok mengder til å kunne mikrodosere daglig.
Sist endret av muxnox; 5. oktober 2023 kl. 09:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av muxnox Vis innlegg
Jeg og andre jeg kjenner finner det snodig nok til å bli mye lettere å finne flere flein-sopp om en spiser underveis i hamstringen. Som om det er små nisser i gresset som du legger fort merke til og som titter på deg



Uansett hvor mye en har plukket, så er det i utgangspunktet anbefalt å tørke disse og male alt til pulver, for så putte det i gelantinkapsler, eller lage te. På den måten vil en være sikker på at alt er like potent.

Når det kommer til mikodosering er det gelantinkapsler som går igjen og en må bare prøve seg fram egentlig. Som regel ligger det på 0.5-1g daglig, men soppens potens og enkeltindivideds toleransegrense har alt å si. En ønsker å ligge rett under nivået hvor en ikke får en tripp. Med det sagt, skal en mikrodosere må en nesten dyrke selv og holde dyrkingen gående, eller ha en fast kilde, for at en skal ha rikelig nok mengder til å kunne mikrodosere daglig.
Vis hele sitatet...
<1g er langt over mikrodosering.
Jeg så en nisse som satt på taket når jeg var godt inn i en 4G fleintrip, det var så sinnsykt morsomt. Også klarer man ikke slutte å smile
Mikrodose ligger på typ 100-200mg, og det å eyeballe dosering av sopp er rett og slett ikke mulig ( om du vil vite hvor mye du tar )…
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har nå ca 100 sopp.

jeg har ca 50 sopp som er tørre, problemet er at jeg har ca 50 som jeg ikke vet om kan tørke til imorgen da jeg må reise fra vestlandet? Hvordan kan jeg speede opp prosessen? Kan jeg ha dem med meg halvtørket også fortsette etter tørkingen etter en 6 timers tur.

En annen ting jeg lurte på var, det er ingen risk å ha det med på tog ikke sant?
legg de i stekeovnen på ca 30grader varmluft i en times tid