Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1405
Hei freakere,

Skal på tur med 3 kompiser i sluttspillet av fotball VM Brasil. I den forbindelse lurer jeg på om noen av dere freakere har vært der før? Hvordan reagerer politi f.eks v bruk av soda? Sett en dokumentar hvor ei prostituert dame, heller et "ukjent" drug i drinken på en britisk kis, og kisen har m fullt kamera crew pluss dame "med i krigen". De tar "hora" på fersk gjerning. Hu gir full forklaring osv.. Hva mer bør en passe på på tur til Brasil?
På forhånd takk for erfaringsfulle svar
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det samme som når man drar til de fleste andre land:
  • La iPhonen ligge hjemme i Norge, kjøp en nokia til 200 kr hvis du trenger telefon.
  • Aldri gå med mer kontanter på deg enn det du har tenkt å bruke når du er ute.
  • Aldri gå med VISA-kort med mindre ditt eneste formål er å dra i banken og så rett hjem igjen (aka, cash-only, always).
  • Pass ligger alltid på hotellet. Du kan evt. printe ut en kopi av passet ditt for å ha i lommeboken -- det vil i de fleste tilfeller godtas av eventuell politi som ønsker å se identifikasjon (ikke at det noen gang skjer hvis du er hvit).
  • Ikke vær en full norsk idiot som tror han er best i verden og ikke er redd for å la andre vite det.
  • Ikke la drinken din stå ubevoktet (men den gjelder jo i Norge også).
  • Ikke gå alene.
Spesifikt i storbyene i Brasil så kommer det til å være overvekt av politi ii de dagene fotballgreiene foregår. Jeg vil anta at ting som væpnede ran kommer til å være på et langt lavere risikonivå enn vanlig, men sålenge du følger punktene over så er det ikke verdens undergang å bli ranet. Taxiene skal være greit trygge, de stopper ikke på rødt lys uansett etter mørkets frembrudd (pga potensiale for car jacking).

På generell basis så vil jeg si at dette med at Brasil er så farlig er rimelig opphauset. Når man er i storbyene så er det så trygt som man gjør det til selv -- som alle andre steder.

Dass uttales "banjeros" ("banjeras" hvis du er hunnkjønn), øl er "cerveza". Det burde dekke behovet ditt.

Btw: Kåppakabana suger. Jævla turistifisert møkkahøl. Hvis du skal strande i Rio så anbefaler jeg heller Ipanema.
Sist endret av nso; 7. juni 2014 kl. 04:55.