Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 434
Hei.
For sikkerhets skyld legger jeg inn litt informasjon angående RAID oppsett av MSI BB xpower 2. Grunnen er at jeg selv har sliti med å få HDD'ene mine opp til raid og ville hjelpe dere andre som kanskje vil få samme problemet.

Å sette opp RAID i dette kortet er tydeligvis ikke like enkelt som vanlige kort. Av en eller annen grunn så har de ikke lagt inn RAID drivere tilgjengelig ved installering av Windows 7.

Det første som er greit å gjøre, er å oppdatere BIOS med siste tilgjengelige oppdatering (Min er 1.4)

Etter dette, gjør dere som vanlig, og velger RAID i BIOS, lagrer instillinger og starter på nytt. Menyen for Raid oppsett kommer fram som vanlig.

Velg de HDD/SSD du vil ha som raid, og sett det opp. Restarter selv til boot sekvens etter dette.

Fullfør windows 7 installering og når det kommer opp at Device drivere ikke funnet, velger du MSI cd'en din og setter inn den. Finn mappen "Storage, intel og den versjonen du skal ha RAID driver til. (32 eller 64 bit. Står på slutten av mappen)

Sørg for at dere har huket av "Vis kun drivere kompatibel med denne programvaren". Du vil da få opp valget Intel C600 ???????? 32 eller 64 bit.

Etter dette er gjort, vil HDD/SSD diskene dine komme til syne i feltet du skal velge stasjon til installering.

Skift så CD fra MSI til Windows 7 og du kan starte installeringen av WIN 7.

Skulle noe av dette være vanskelig og forstå, gi meg gjerne beskjed her.