Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 719
Hey.

For en stund siden kjøpte jeg en ram brikke til en laptop på 512 MB. Og nå har jeg lyst til å sette den inn i denna snegle pcen. Men problemet er at jeg ikke vet noen ting om rambrikken. Jeg kjøpte den av en kompis for 50,- kr, han sa at han trodde det var en ram brikke som passa i det fleste pcer. Jeg har ikke orginal etuiet så står ingenting der.


Pcen jeg har er noe gammel dritt med 256 ram. Så dere skjønner sikkert hvorfor jeg vil sette inn rammen. Merket er Fujitsu siemens.

Hvis jeg setter den inn og rammen ikke passer kan det skje noe med pcen?? Kortslutte eller noe?
Vil tro du ikke får ramen til å passe hvis det er feil sort.. men skal ikke ha noe å si uansett på pcen.. funker det så funker det.. funker det ikke får du pipelyder og sort skjerm.. ikke skadelig for maskinen i den forstand...
du vil ikke klare å feste kortet hvis det er feil type...
Eneste som kan skje er:

1. Det virker ikke.
2. Den klokker seg automatisk ned til en frekvens hovedkortet støtter.
3. Det virker, og verden er et hyggelig sted.
Sist endret av drittunge; 11. januar 2009 kl. 19:11.
Sette inn ram er som sex, du treffer kanskje ikke første gang men det er lov å prøve igjen!
Trådstarter
Ahh, den passet ikke. Grattis til meg som fortsatt har den treigeste pcen på forumet