Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1674
jeg som "Nuder" litt.. (2 bilders hdr, fjernkontroll i handa)




Bikkja mi Zepplin (Bearded Collie) har vært en veeeldig snill hund i år




jaja.. skulle ønske detta bildet var ekte haha..



God Jul til dere alle...

Liker bildene, men kan desverre ikke komme med noe mer spesifikt

Bruk det øverste bildet som julekort som du sender til venner og familie. Please?
Sist endret av RandomiZed; 19. desember 2012 kl. 21:48.
Veldig veldig kult
Kan du gi oss litt mer informasjon om bildene, ISO, Lukkertid, Blender, Lys osv osv.. Hva var ideen med bildene.. Hva er budskapet?

Om budskapet er god jul, hvorfor har du gjort det på denne måten? Utsnitt? Gyldne snitt...

Om du gir meg litt mer fakta, så er det mye lettere å vurdere bildene, og gi deg sakelig info på hvordan du burde gjøre det bedre til framtiden. Snakk gjerne om redigeringen du gjorde etterpå, hva ville du fremheve?
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Liker bildene, men kan desverre ikke komme med noe mer spesifikt

Bruk det øverste bildet som julekort som du sender til venner og familie. Please?
Vis hele sitatet...
La faktisk det bildet ut på facebook... Sjefen min (på jobb) ville nå helst at jeg skulle snu meg.. og dattera mi ringte 1 min etter bildet ble lagt ut, og var ikke så veldig stolt over meg... haha..
Det siste bildet var utrolig kult! Minner meg ekstremt om et fantasyworld bilde og med hunden som et motiv gir det litt mening også. Han virker liksom litt lost
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Kan du gi oss litt mer informasjon om bildene, ISO, Lukkertid, Blender, Lys osv osv.. Hva var ideen med bildene.. Hva er budskapet?

Om budskapet er god jul, hvorfor har du gjort det på denne måten? Utsnitt? Gyldne snitt...

Om du gir meg litt mer fakta, så er det mye lettere å vurdere bildene, og gi deg sakelig info på hvordan du burde gjøre det bedre til framtiden. Snakk gjerne om redigeringen du gjorde etterpå, hva ville du fremheve?
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke at fotografen skal forklare bildene - fotografen skal fortelle gjennom bildene. Dette er ikke en eksamen. Tolk, vurder og analyser bildene ut fra hva bildene forteller deg. Jeeez..
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Kan du gi oss litt mer informasjon om bildene, ISO, Lukkertid, Blender, Lys osv osv.. Hva var ideen med bildene.. Hva er budskapet?

Om budskapet er god jul, hvorfor har du gjort det på denne måten? Utsnitt? Gyldne snitt...

Om du gir meg litt mer fakta, så er det mye lettere å vurdere bildene, og gi deg sakelig info på hvordan du burde gjøre det bedre til framtiden. Snakk gjerne om redigeringen du gjorde etterpå, hva ville du fremheve?
Vis hele sitatet...
hei..
Tar det jeg tror jeg husker.. orker ikke å finne exif på bildene..
"naking" bildet er tatt med iso100, f4 (sånn ca), sharpen opp i photoshop.. (2 bilders hdr).
budskap? nada.. bare noen som påstod at jeg ikke turte, måtte jo bevise motsatt.. var jævlig kaldt den dagen, 10 minus tror jeg, så det var fort og gale

Penge bildet:
De penga jeg holder i handa er dem jeg har brukt (2000 kroner i 200 lapper). Deretter la jeg pengene rundt i stua og tok bilder. Layers i photoshop. Og sharpen litt opp etterpå..

Bein bildet m/bikkja:
Samme som penge bildet, men detta bildet var vanskligere å få til.. Brukte faktisk over 3 timer på å lage bildet..

Siste bildet snø/is med zepplin:
Tror og detta var iso100 .. 3 bilders hdr, solnedgang over opsanger vatnet.
Sharpen litt opp i photoshop..

Hvorfor, og hva jeg vil med bildene? Absolutt ingenting.. håper bare noen dro litt på smilebåndet..
Sist endret av hansapils; 19. desember 2012 kl. 22:06.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Poenget er ikke at fotografen skal forklare bildene - fotografen skal fortelle gjennom bildene. Dette er ikke en eksamen. Tolk, vurder og analyser bildene ut fra hva bildene forteller deg. Jeeez..
Vis hele sitatet...
Greit nok, men jeg foretrekker å vite litt hva hensikten med bildene er. Det er jo gøy å vite hva slags ideer man har, når man tar så mange bilder som kan illustrere så mye kult!

Så om han ville slenge med ISO og dette her, hadde det kanskje hjulpet en hel det nye fotografer ute på dette forumet.

//

Jeg kan analysere bildene utifra det jeg ser, så ser jeg at bildene er gjennomtenkte, derfor jeg har lyst på en forklaring ovenfor dem. Jeg likte godt hvordan det bilde med pengene. Iforhold til det budskapet: JUL, tolket jeg det som en slags bak illusjon på jul. Nemlig alle gavene man kjøper.

Likte det veldig godt, må ha tatt evigheter å printe ut alle de lappene.. Om du ikke har vært en tur i banken?

Sitat av hansapils Vis innlegg
hei..
Tar det jeg tror jeg husker.. orker ikke å finne exif på bildene..
"naking" bildet er tatt med iso100, f4 (sånn ca), sharpen opp i photoshop..
budskap? nada.. bare noen som påstod at jeg ikke turte, måtte jo bevise motsatt.. var jævlig kaldt den dagen, 10 minus tror jeg, så det var fort og gale

Penge bildet:
De penga jeg holder i handa er dem jeg har brukt (2000 kroner i 200 lapper). Deretter la jeg pengene rundt i stua og tok bilder. Layers i photoshop. Og sharpen litt opp etterpå..

Bein bildet m/bikkja:
Samme som penge bildet, men detta bildet var vanskligere å få til.. Brukte faktisk over 3 timer på å lage bildet..

Siste bildet snø/is med zepplin:
Tror og detta var iso100 .. 3 bilders hdr, solnedgang over opsanger vatnet.
Sharpen litt opp i photoshop..

Hvorfor, og hva jeg vil med bildene? Absolutt ingenting.. håper bare noen dro litt på smilebåndet..
Vis hele sitatet...
Takk!

Jeg likte godt det første bilde, det var blikkfang til tusen(Var ikke det jeg ventet meg når jeg gikk innom tråden!). Det ser jo ut som du har en viss plan over hva ideene dine skal være, siden du legger så mye arbeid i bildene du gjør!
Sitat av cmoen11 Vis innlegg

Takk!

Jeg likte godt det første bilde, det var blikkfang til tusen(Var ikke det jeg ventet meg når jeg gikk innom tråden!). Det ser jo ut som du har en viss plan over hva ideene dine skal være, siden du legger så mye arbeid i bildene du gjør!
Vis hele sitatet...
Det å legge mye arbeid i et bilde kan gi gode tilbake meldinger.. Er det ikke det vi alle "fotografer" liker?
Hadde ikke hatt noe i mot så mye cash! :O

Veldig bra photo redigering