Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 476
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har et gaming headset hjemme, med ok lyd og ok mikrofon. I tillegg har jeg også et bedre headsett, som jeg ofte heller vil ta i bruk enn det jeg bruker når jeg spiller. Noen ganger er det også greit og bare aktivere push-to-talk og sitte med høyttalere

Dermed trenger jeg ganske enkelt en mikrofon som kan benyttes med mikrofonløst headset og uten headsett. Altså ikke en som klippes fast i øret eller liknende. Audioelektronikk har jeg så absolutt ikke peiling på, og derfor håper jeg at noen har en erfaring eller to å dele.

Etter noen raske google søk dukker stadig anbefalingen "Zalma Zm mic-1" opp, ofte etterfulgt av folk som hater mikrofonen. Jeg er redd for at den vil plukke opp tastaturstasting på høyt nivå, ev. ikke er sensitiv nok.

Tenker at mikrofonen sannsynligvis må være clip-on, men igjen, dette er ikke et market jeg kjenner.

Jeg ser også at flere anbefaler Zm mic-1, men skriver at man bør kjøpe en adapter for optimal lyd. Hva vil det si? Eksternt lydkort?