Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 461
Hei

Fikk mulighet til å kjøpe meg en billig Hush DigiFi Mini H-DF100M som jeg slo til på. Dessverre ble jeg ikke informert om at maskinen ikke virket noe jeg oppdaget etter jeg kom hjem. Så det jeg nå tenker er å beholde kabinettet og bytte ut hovedkortet som jeg antar er problemet. Jeg fikk ikke med 12V strømforsyningen men har noen forskjellige liggende som er testet, bl.a. universal fra Clas O osv. uten noe videre hell.

Link til produsent og modell:
http://www.hushdigifi.com/page/best-for-standalone

Hovedkortet som kom med maskinen er et Jetway 7F2WE1G5D-OC-PB på 17x17cm og mini prosessoren, som er veldig liten i størrelse, blir avkjølt via et passivt kjølerør som blir skrudd fast inni kabinettet som igjen har kjøleribber utenpå. (Beklager den dårlige forklaringen så se bilder).

Jeg har et ønske om å fortsette med denne kjøleløsningen men ser jo at de av mini itx hovedkortene som er interessante har prosessoren enten plassert for langt ifra til at jeg kan benytte meg av rør-løsningen eller at prosessoren er for stor (normal) til at rør-løsningen klarer å dekke flaten.

Vet at jeg kan droppe hele kjølerør-løsningen og gå for viftekjøling men ønsker å sjekke ut førstnevnte løsning først siden kabinettet er konstruert til akkurat dette formålet.

Maskinen skal brukes i et hjemmekino-/stereo-oppsett så digital lyd ut og hdmi/dp er et must på hovedkortet En del spilling blir det også.

Er det noen som har ett forslag eller 4 på hvordan jeg burde gå fram?
Finnes det andre baser til denne type kjølerør for normale prossesorer?
Hva skal jeg gjøre???

Er første gang jeg prøver meg på mini itx/denne type kjølekabinett og har snart googlet meg fra sans og samling så all hjelp mottas med stor takk!!!