Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1314
Jeg har fått det problemet at en av høytalerne mine ikke funker (diskanten). Og jeg må enten få byttet denne elr sett hva som er feil og det er da problemet kommer. Jeg klarer ikke å få opp kassen. Trenger jeg noe spesial verktøy elr noe? Noen som veit hvordan du gjør dette? Trenger virkelig hjelp ^^

(ja jeg har søkt på google :P)

http://i4.tinypic.com/8bfa53a.jpg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Typisk skrur du ut skruane som held elementet fast, fra forsida, og vipper ut elementet som er ødelagt, og setter i ett som funker.
Trådstarter
9 0
Sitat av vidarlo
Typisk skrur du ut skruane som held elementet fast, fra forsida, og vipper ut elementet som er ødelagt, og setter i ett som funker.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært så lett hadde jeg ikke laget post om det hehe. Jeg er blond, men bare bokstavelig talt. Vis du ser nøye på bilde så er det ingen skruer til diskanten
Sitat av vidarlo
Typisk skrur du ut skruane som held elementet fast, fra forsida, og vipper ut elementet som er ødelagt, og setter i ett som funker.
Vis hele sitatet...
Enklere sagt en gjort.
Diskanten på CLS215 har ikke ytre skruer.

Men hva er problemet?
Kutter diskanten ut av og til eller er den helt død?

Her ser du:
http://avforum.no/minhifi/users/wmorig/310cea5ca990fadcca87b2924ecea11d.JPG

Prøv å ta et flatt skrujern eller en kniv og dra ut dekselene.
Ser ut som de bare er poppa inn.

Bildet er Cv_Marius på avforum.no sitt.


Ps. Beklager stort bilde.
Sist endret av PolkagrisLaila; 15. januar 2008 kl. 21:23. Grunn: Fjernet første forslag.
Trådstarter
9 0
Den er nok helt død hehe. hvor fikk du taki et bilde?
Hmm..
Hadde jeg vert deg hadde jeg tenkt meg grundig om før jeg poppa ut dekslene.
Kan jo slå på tråden til noen som selger, hifi-klubben blant annet, og høre hva de mener du burde gjøre og hva som _kan_ vere gale.

Bildet er som sagt CV_Marius sitt fra Avforum - MinHifi.
På denne siden ligger bildet.

Mvh. Polka.
Sitat av MKANRGTIN
Den er nok helt død hehe. hvor fikk du taki et bilde?
Vis hele sitatet...
Du vet det er sikring på diskantene på disse høytalerne ja?
Sitat av Popp
Du vet det er sikring på diskantene på disse høytalerne ja?
Vis hele sitatet...
Det er bassene det er sikring på altså? Er det ikke?
Eller for alt? Mener å huske at det ikke er _bare_ og enslig for diskantene.
Mulig det er gjort om, men forrige generasjon clsc(de som var noe høyere) hadde kun for diskant, iallefall det vi opplevde etter en hel natt hardspilling...
Men det er vel strengt tatt ikke værre enn å finnne sikringen og nappe den ut for å se hva som skjer vel?
Sitat av MKANRGTIN
Jeg har fått det problemet at en av høytalerne mine ikke funker (diskanten). Og jeg må enten få byttet denne elr sett hva som er feil og det er da problemet kommer. Jeg klarer ikke å få opp kassen. Trenger jeg noe spesial verktøy elr noe? Noen som veit hvordan du gjør dette? Trenger virkelig hjelp ^^
Vis hele sitatet...
Først bare vipper du av dekselet med feks ett flatt skrujern, deretter skrur du ut skruene som er plassert rundt basselementene.
Så kan du jo stikke hodet inn og ta ut diskanten din på en eller annen måte.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kassen er vel (bør hvertfall) være limt, og kan ikke åpnes.
Elementene tas ut i forkant.

Brent diskant? For liten forsterker?