Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 67386
Jeg har ikke lest tråden, så spørsmålet er kanskje blitt stilt før.

Har en huawei honor u8660, og jeg lurer på om det er avansert å roote mobilen? Jeg tror ikke den har screenshot mulighet, som er en av grunnene, til at jeg vil roote mobilen.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Har du Android 4.0 eller høyere?
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Jeg har ikke lest tråden, så spørsmålet er kanskje blitt stilt før.

Har en huawei honor u8660, og jeg lurer på om det er avansert å roote mobilen? Jeg tror ikke den har screenshot mulighet, som er en av grunnene, til at jeg vil roote mobilen.
Vis hele sitatet...
Her har du en tråd som er verdt å lese, fant mye som sikkert kan hjelpe deg.
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1552038

Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Flott! Det finnes ikke en mindre polsk måte å gjøre dette på?
Vis hele sitatet...
Har lest at hvis du setter kvaliteten på extreme eller hva enn det kalles så lagres det på SD kort. Har ikke Spotify Premium så får ikke testet.
Jeg prøvde den gamle versjonen men fant ikke ut hvordan man kunne velge directory når jeg så lett over.. Skal se mer etter det senere.

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har lest at hvis du setter kvaliteten på extreme eller hva enn det kalles så lagres det på SD kort. Har ikke Spotify Premium så får ikke testet.
Vis hele sitatet...

Jeg har alltid download kvaliteten på extreme(Selv om den burde kalt normal).

Men jeg installerte Spotify og fikk ned sanger ned før jeg fikk i SD-kortet. Det var bare det at jeg ikke fikk Spotify til å flytte data.

Men etter å ha lest på div forum kan det være verre enn det.


Takk for tips!

Hjelp noen ! Vær så snill.

Nettopp byttet tlf!
noen gode apps eller muligheter for å ha notater på låseskjermen?
Ønsker meg ny mobil men har noen kvaler....

Skal jeg kjøpe S4 (men syns skjermen er for liten). eller skal jeg vente på Galaxy note 3 som kommer til høsten. ?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
noen gode apps eller muligheter for å ha notater på låseskjermen?
Vis hele sitatet...
Lenge siden jeg har brukt denne nå, men mener det er en app som heter "wigdetlocker Lockscreen". Med den kan du ha widgets i lockscreen. Så da kan du feks bruke colornote/evernote.

Eller du kan skaffe deg Custom ROM "AOKP", da er det innebygd i systemet og du kan ha hva som helst på lockscreen (feks kalkulator)

AOKP er utrolig bra. Ingen bloatware, tar liten plass, veldig rask og MASSE du kan customize. Bygd på Cyanogenmod tror jeg.
Sist endret av Xernox; 1. juli 2013 kl. 15:09.
Sitat av trixx Vis innlegg
Skal jeg kjøpe S4 (men syns skjermen er for liten). eller skal jeg vente på Galaxy note 3 som kommer til høsten. ?
Vis hele sitatet...
Hvor stor mobil er ønskelig? Du får jo snart Xperia ZU med en diger 6,4" skjerm
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvor stor mobil er ønskelig? Du får jo snart Xperia ZU med en diger 6,4" skjerm
Vis hele sitatet...
Ja tenker jo også på dette med hvis du skulle "ringe" med dette ser vel litt dumt ut... Men ønsker og bruke denne samme med bil hvor jeg kan bruke den som gps.
Sitat av trixx Vis innlegg
Ja tenker jo også på dette med hvis du skulle "ringe" med dette ser vel litt dumt ut... Men ønsker og bruke denne samme med bil hvor jeg kan bruke den som gps.
Vis hele sitatet...
En Note 3 burde gå ganske fint til GPS. Bruker min S3 til GPS ofte og det funker veldig greit.
Kjører litt bud og bruker s3 til gps, funker utmerket.
Kan noen forklare meg dette.

Galaxy s4 med 4,99" skjerm koster (uten abonomang) koster kr 4550,-
Galaxy MEGA med 6,3" skjerm koster 4019,- (uten abonomang)

Hvordan er dette mulig, sjekk via prisjakt.no ut fra billigs pris.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Galaxy Mega har dårligere hardware.
Q: Må jeg unroote tableten (GT-P5100) min før jeg skal oppdatetere til Jelly Bean selv om jeg ikke har noen custom rom på den?

Q: Når kommer Jelly Bean til Galaxy Tab 2 i resten av europa?
Sitat av MrZone Vis innlegg
Q: Må jeg unroote tableten (GT-P5100) min før jeg skal oppdatetere til Jelly Bean selv om jeg ikke har noen custom rom på den?

Q: Når kommer Jelly Bean til Galaxy Tab 2 i resten av europa?
Vis hele sitatet...
Q 1: Ja, jeg har i allefall aldri hatt muligheten til å oppdatere stock rom på noen av mine rootede enheter.

I stedet for å unroote, så kan du jo hive inn custom rom på den med den versjonen du ønsker.
Nyeste firmware til GT-P5100. Samma hvilket land, alt skal fungere.
http://www.sammobile.com/firmwares/1...ode=0#firmware
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har en S3 med lekket versjon av 4.2.2 men jeg vil ha orginal igjen men hvordan får jeg det?
Hei klarte for noen dager siden og miste mobilen min en Iphone 4s og er nå på leit etter ny. Har sitt litt på Samsung Galaxy 3 så lurer jeg på hvordan det er og gå over fra Iphone til Android. Hvordan er det med app i forhold til Iphone er det stor forskjell på antall?? Andre tips og vink ??
Hei

Har prøvd 2 - 3 forskjellige kalender app, inkl google sin. Men når jeg prøver å synce kalender med google kalender så står det bare :

"synkroniseringen opplever for øyeblikket problemer. Det er snart tilbake"

Det stemmer jo ikke. Har prøvd masse forskjellig men nå trenger jeg hjelp, så er det noen som har gode tips der ute, så si ifra

D

en liten update

Mitt nettbrett asus transformer oppdaterte samme kalender som jeg har på tlf med en gang.

Mail konto nr 2 (annen gmail) oppdatert kalender straks

Hva er feil med min hoved mail da? (gmail)

D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fordeler/ulemper med rooting? Lyst til å prøve det.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Husemann Vis innlegg
Fordeler/ulemper med rooting? Lyst til å prøve det.
Vis hele sitatet...
Ingen ulemper. Du kan når som helst fjerne rootinga.

Positive ting:
Overklokking
Undervolting
Grundig fileksplorer
Frihet til å tweake og å styre med mye rart
Har et problem med at meldinger ikke kommer opp nye meldinger på min Android-telefon. Har lenge hatt datoen noen måneder lenger frem enn vi er i dag, derfor fikk jeg siste melding 27. Oktober, men når jeg stilte datoen på automatisk (Idag), får jeg ikke opp nye meldinger.

Jeg kan se deler av den på "startmenyen", men jeg kan ikke gå innpå meldinger å finne den der.
Noen som vet om det finnes en widget på android der jeg kan følge enkeltaksjer, eller få opp hovedindeksen?
Hei, jeg lurer på om det finnes en måte å finne igjen tapte filer fra HTC One X? Jeg har nok utført en hard reset med telefonen i lomma, og borte var alt sammen.. Om det hadde vært en måte og fått den til å kjøre som en usb disk, så hadde det jo vært mulig å kjøre noen programmer, men i windows 7 ser det i allefall ikke ut som om den vil fungere som det.. Eller, kanskje enklere å spørre om noen vet hvordan jeg kan få den til å kjøre som en usb disk, og ikke som en bærbar enhet?
Sitat av trygve Vis innlegg
Noen som vet om det finnes en widget på android der jeg kan følge enkeltaksjer, eller få opp hovedindeksen?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes. Den het "aksjer" og jeg hadde den på min gamle HTC.

Finnes sikkert en haug på play-store.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå er jeg passe oppgitt, har en halvt år gammel huawei ascend y300. Har ikke hatt noen problemer før nå. Hver gang jeg skall åpne google play står den og loader i 2-3 sekunder før den lukker google play og viser en kresj melding i en kvart del av et sekund. Har ikke noe lignende problemer på tablet eller eldre telefoner. Noen som vet hva som er galt og hvordan det kan fikses?
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.ebay.com/itm/Red-Front-Gl...item2a2d51c343

Noen som har prøvd? Klarte å få sprekker i skjermen forleden dag. Lett å bytte?
Denne anbefaler LE55ONS.

(finnes også mange andre videoer hvor det er bedre forklart hva du burde gjøre)
Sist endret av Mkvarner; 28. september 2013 kl. 00:03.
hei. kan noen si meg ganske eksakt hvordan jeg kan få norsk språk på S3`en min? jeg er overhodet ikke noe dyktig på verken mobil eller data;(
Da forklarer jeg på engelsk siden du sikkert har det og jeg har det siden jeg foretrekker det.

Settings -> Language & input > Language > Norsk bokmål


Problem løst!
jo den er grei, takk for svar. det der fikk jeg til selv men problemet er at den norske pakken ikke ligger der;(
Rart, hvilken mobil er det snakk om?
galaxy s3, kjøpte den brukt her om dagen. så vet egentlig ikke så mye om den;S
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, jeg har tenkt å kjøpe Nexus 5 når den blir tilgjengelig i Google Play.
Jeg kommer inn på den amerikanske versjonen av Google Play når jeg bruker en VPN, men når jeg logger inn med min Google bruker blir jeg omdirigert til den norske Play butikken.

Er det noen som vet hvorfor?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei!
Jeg har klart å slette mange mapper fra mobilen min, og den ene mappen var med bildene mine.
Jeg har prøvd mange ulike programmer, og har funnet igjen nesten alle bildene mine, men det kommer opp mye mer enn bare bildene mine og alt er bare kaos!
Noen som vet om det går an å finne igjen hele mapper på mobilen?
Jeg har en galaxy s4+ (gt I9506) med binding til tele 2. Jeg kjører android 4.3 og vil gjerne roote telefonen. Jeg vendte meg da til XDA forumet for hjelp, men etter mye lesing kom jeg mer forvirret tilbake. Er det noen som kan hjelpe meg litt. Alt jeg vil er å roote telefonen.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg har en galaxy s4+ (gt I9506) med binding til tele 2. Jeg kjører android 4.3 og vil gjerne roote telefonen. Jeg vendte meg da til XDA forumet for hjelp, men etter mye lesing kom jeg mer forvirret tilbake. Er det noen som kan hjelpe meg litt. Alt jeg vil er å roote telefonen.
Vis hele sitatet...
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2529064

Hvor sitter du fast? Har du klart å flashe custom reovery med Odin?
Jeg har ikke custom recovery nå. Men alt det har jeg gjort før på en tidligere telefon. Så jeg er ikke helt ukjent med stegene. Men takk for linken. Hva vil en knox void bety for meg?
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg har ikke custom recovery nå. Men alt det har jeg gjort før på en tidligere telefon. Så jeg er ikke helt ukjent med stegene. Men takk for linken. Hva vil en knox void bety for meg?
Vis hele sitatet...
Det var nytt for meg, men det virker som det er en irreversibel flash counter som gjør at man kan gå inn å se at du har flashet/rootet telefonen, og derfor mister garantien på telefonen.

edit: se http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2447832
Sist endret av Unreal143; 20. juli 2014 kl. 01:59.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gamle Z1en min døde før helgen og jeg kjøpte i dag en Z3. Har endel spill og apps der jeg har endel progresjon som ikke er lagret i noen form for sky, dvs jeg må starte fra scratch.

Jeg får ikke kommet meg på nett med Z1en min, hverken med Wifi eller via mobilnettverk. Nye telefonen kommer jeg på nett via mobilnettverk.

Noen som har tips til hvordan jeg kan kopiere alt av apps og data fra den gamle telefonen til den nye? Har funnet litt software, men er på jakt etter noe gratis om det er mulig. Z1en funker utmerket bortsett fra mobilnettverk og wifi, så jeg har mulighet til å koble til via USB.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Gamle Z1en min døde før helgen og jeg kjøpte i dag en Z3. Har endel spill og apps der jeg har endel progresjon som ikke er lagret i noen form for sky, dvs jeg må starte fra scratch.

Jeg får ikke kommet meg på nett med Z1en min, hverken med Wifi eller via mobilnettverk. Nye telefonen kommer jeg på nett via mobilnettverk.

Noen som har tips til hvordan jeg kan kopiere alt av apps og data fra den gamle telefonen til den nye? Har funnet litt software, men er på jakt etter noe gratis om det er mulig. Z1en funker utmerket bortsett fra mobilnettverk og wifi, så jeg har mulighet til å koble til via USB.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd Z2, sånn eventuelt? Har hatt en Z2 nå i noen uker og er jeg er foreløpig storfornøyd.
Eneste minuset er at jeg har en blank og beksvart utgave, den får lett riper når den kommer borti ting, så jeg bør skaffe meg et etui. Z2'en ser proff ut, pen/elegant, og ikke noe leketøy.

( [COLOR="SlateGray"]dette er helt offtopic, men la meg legge til at jeg nå nesten ikke skjønner at folk gidder å legge til flere lapper for en Iphone 6 når du har h.h.v S5 og Z2/3 som er enda hvassere *og* billigere[/COLOR] )
Sist endret av aeon_illuminate; 11. oktober 2014 kl. 21:22.
Har en Z2 på jobb, herlig telefon det også. Fikk Z3 til 3600,- gjennom jobb så da var det bare å gunne på
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei! Jeg vet ikke om det er noen som følger med på denne tråden lengre, men prøver likevel. Min Samsung Galaxy S5 begynte ca i tiden da Kitkat ble lansert å lage en hvinende lyd. Det høres egentlig ut som om den skal til å eksplodere. Dette gjør den med ujevne mellomrom, ofte måneder mellom hver gang. Noen som har opplevd dette, eller har en mening om hva dette kan komme av? Og om det er noe man kan få igjen på garantien?
Sist endret av katokarato; 25. februar 2016 kl. 03:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av katokarato Vis innlegg
Hei! Jeg vet ikke om det er noen som følger med på denne tråden lengre, men prøver likevel. Min Samsung Galaxy S5 begynte ca i tiden da Kitkat ble lansert å lage en hvinende lyd. Det høres egentlig ut som om den skal til å eksplodere. Dette gjør den med ujevne mellomrom, ofte måneder mellom hver gang. Noen som har opplevd dette, eller har en mening om hva dette kan komme av? Og om det er noe man kan få igjen på garantien?
Vis hele sitatet...


Skru av NFC.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Forsøker meg her inne, gikk fra Sgs6 til Huawei p8 for noen måneder siden. Den når ikke helt opp til s6'en, men er helt til å leve med.

Anyway, jeg HATER de stygge spøkelsesaktige, flate, uttrykksløse androidsmileyene. Bruker swiftkey og har forsøkt å laste ned andre fonter, men de dukker ikke opp når jeg går inn i innstillingene for å endre skriftstil. Finnes det noen måte å bytte ut smileyene på uten å roote telefonen? Laster jeg ned andre keyboards så kommer allikevel de grusomme smileyene opp i meldingsapper og på snapchat feks.

Noen som vet hvordan jeg gjør det på Huawei?
Sitat av SII87 Vis innlegg
Forsøker meg her inne, gikk fra Sgs6 til Huawei p8 for noen måneder siden. Den når ikke helt opp til s6'en, men er helt til å leve med.

Anyway, jeg HATER de stygge spøkelsesaktige, flate, uttrykksløse androidsmileyene. Bruker swiftkey og har forsøkt å laste ned andre fonter, men de dukker ikke opp når jeg går inn i innstillingene for å endre skriftstil. Finnes det noen måte å bytte ut smileyene på uten å roote telefonen? Laster jeg ned andre keyboards så kommer allikevel de grusomme smileyene opp i meldingsapper og på snapchat feks.

Noen som vet hvordan jeg gjør det på Huawei?
Vis hele sitatet...
Er også interessert i å vite.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei....har tidenes nedtur😢skulle slette mappen med bilder på snapchat. Ved en feil slettet jeg alle 6 mapper på galleriet. Der gikk meldingene jeg har tatt screenshot av fra en avdød venn og myyyye uerstattelig😢😢har samsung galaxys5 neon. Dette er vel ugjennopprettelig?
▼ ... over et år senere ... ▼
WesternSamsung_
1 0
Hei!

Har en samsung S8, som var rootet, unroota det siden jeg hadde behov for bankid og dnb apper asap. Har tenkt å bytte batteri og da roote på nytt. Denne gangen gjøre grundig research slik at bank apper fortsatt vil fungere. Hvordan ROM passer best? vil ha muligheten til å customize til jeg blir grønn.

Takk!