Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 793
Faen, leste nettopp i dagbladet noe av det TEITESTE jeg har sett i en avis på en god stund...

"Her kommer tallene som avslører hvor dårlig det står til med likestillingen i norsk næringsliv: Bare 6 av 612 styreledere i norske ASA-er er kvinner!"
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/21/349366.html

Oi oi oi... Mannsgriser ute og går ja... Greit nok at det er likestillingsproblemer i det ganske land, men det har da faen ingenting med statistikk å gjøre!!!

For alt jeg vet, så kan det være det at bare 6 kvinner i landet er EGNET til å være styreledere i ASA. Kan noen komme med bevis for noe annet? (foruten det at det er meget usansynlig...)

Hadde de hatt noen grobunn for artikkelen kunne de sagt at "Kvinnelige styreledere blir diskriminert, brenner BHene i protest" eller noe. Likestilling er at begge kjønn blir behandlet likt, ikke at det er 306 mannlige og 306 kvinnelige styreledere...

AAAGH!

Vet ikke helt hvorfor den artikkelen fyrte meg opp, men men...

Selv tror jeg ikke på likestilling en gang. Hadde kjønnene vært lagd til de samme oppgavene, så kanskje - men sånn ER det bare ikke. Alle svar som sier "vi kvinner kan gjøre alt det en mann kan gjøre, mannsgris!!!11" blir ignorert forresten.

Skulle likestilling vært noe å kjempe for, så burde vi gjøre kraftige genetiske forandringer som eliminerte kjønn - da hadde jeg også gått inn for det.

[/RANT]
kan jeg si meg mer enig?!? bra noen presiserte dette her! er som celina middelfart sa på skavland en gang, menn og kvinner tenker FORSKJELLIG om hva som er viktig i livet; karriere eller familie!

Men det har vært MYE diskriminering av kvinner gjennom årene, og takket være noen ivrige hasj røykende 68-ere med palestina skjerf ble ting BETRAKTLIG bedre. Men det betyr jo ikke at vi må sette no føkkings kvote på det heller!! vi har bare lagt ting til rette; men hvis de ikke vil kan mann jo ikke tvinge dem heller!
"nei kjell du SKLA være Sykepleier fordi.. det.. øh.. blir pent i statstikken!?"

ffs