Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 5568
Jeg var nylig i Barcelona på skoletur med spanskklassen. Kjøpte med meg noe som selgeren utga for å vere cannabis. Men vel hjemme i Norge tok jeg en skikkelig titt på det, og ble ganske usikker. Ligner ikke på cannabis. Kan det vere en annen narkotisk plante?
Trur du er blitt lurt.
ser ut som en flådd chili jo
Håper ikke du betalte mye for det ^^
Tipper på at det er basilikum.
det så veldig ut som basilikum syns jeg.
Trådstarter
7 0
20 euro. Kunne fått det billigere på dagligvaren
jaja, du kunne jo vært heldig å få kjøpt noe bra pot av en helt fremmed kar.
litt mer skeptisk neste gang kanskje?
Sist endret av UncleAndy; 21. mars 2010 kl. 17:02. Grunn: skriveleif
Hva var bakgrunnen for kjøpet? Høres litt ut som idioti å kjøpe cannabis av en vilt fremmed på gata i utlandet for så å frakte det med seg over grensen. Kunne blitt et skikkelig kostbart impulskjøp.

Det er jo ikke akkurat som om vi ikke får tak i cannabis i Norge. Å risikere å bli tatt for innførsel basert på et innfall synes eg er litt vel korttenkt.

Klarer dog ikke å kjenne igjen planten.
Sist endret av nomore; 21. mars 2010 kl. 17:03.
Trådstarter
7 0
Hadde tenkt å hive det når jeg fikk kofferten på flyplassen i Norge, men fant ut at det ikke var mulig uten å bli oppdaget. Men jeg hadde også kjøpt et lite parti med ferdigtørket pot av en annen kar. Var bare det at jeg ikke var helt sikker på hvordan cannabisen så ut fersk.
den ser ut som den tørkede, bortsett fra at den er fersk. Litt mørkere i fargen også lol
haha, så ut som godteri du kjøper på svinesund.
Hva hadde du sagt om du ble stoppet i tollen og de spurte hva det er for noe?
Trådstarter
7 0
Souvenir til ho mor
Sitat av axel_f Vis innlegg
Souvenir til ho mor
Vis hele sitatet...
Det hadde du sagt om du hadde fått med deg ekte cannabis også?
Fine basilikum blader, nå har du krydder til pizzaen også.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Fine basilikum blader, nå har du krydder til pizzaen også.
Vis hele sitatet...
Hvem har basilikum på pizza da?
Basilikum
http://vibb.no/Picture/FABBE676-07F9-4243-80FB-91C467C247E3.jpg
Basilikum på pizza:
Det er det originale krydderet. Den første kommersielle suksessrike pizzaen, Margarita, har tre typer med topping; tomatsaus, mozarella og basilikum.
Vil du ha en pizza som italienere lager, da har du basilikum på.
Så, jo jeg vil si man har basilikum på en pizza, noe annet er blasfemi. Vil noen ha en mer utfyllende historie om pizzaens historie, send meg en PM...

Litt mer On-topic:
Har en kompis som har kjøpt kamelbæsj ved flere(ikke bare èn) anledninger i Barcelona, så du har ihvertfall noe som kan konsumeres da
Hvis du er heldig er den dyppet i thc olje.
Sitat av moret Vis innlegg
Litt mer On-topic:
Har en kompis som har kjøpt kamelbæsj ved flere(ikke bare èn) anledninger i Barcelona, så du har ihvertfall noe som kan konsumeres da
Vis hele sitatet...
Vent litt... Hvordan fant han ut at det var kamelbæsj?
Haha, fikk meg en god latter nå altså Du har nok blitt rundtlurt :P
Trådstarter
7 0
Haha! :P
Er dere sikre på at det er basilikum? Må si jeg ikke ser mye likhet mellom bladene og bildet LoRD postet..
Folkefiende
Toaru's Avatar
Det virker som en utrolig dårlig scam :S Må da være få "dealere" som er ute etter å selge til noobs? No offence trådstarter! Oregano ligner mye mer på oppkutta pot anyday.

Kan jo være at det er tryggere å få scamma med så overtydelig margin. Hvis de er uvitende kjøper de, og føler seg dumme etterpå. "Pro's" kan le dealeren i trynet med én gang, og gå sin vei. Hvis en pro kjøper oregano (lol) og finner ut at han ble lurt kan dette ha større konsekvenser for selgeren senere Bare tenker høylytt her.
Det ligner på spinat
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Det ligner på spinat
Vis hele sitatet...
Dealerene er blitt mer helsevennelige, ikke dumt.

Men OP; Hvorfor i helvete smugler du 2g fra Barcelona til Norge? Du er heldig som ikke ble "tatt"
Trådstarter
7 0
Det var pakket inn i flere lag med både plast,sølvpapir og papp. I tillegg var det lagt et lag med blåhvitt pulver mellom et av lagene. Kjøpet ble utført i godt beruset tilstand natta før vi skulle reise hjem, og for meg virket det da som om det var det han utga det for å vere. Slo meg ikke å sjekke det ut en gang til i bakfylla morgenen derpå. Men uansett, stor fail av meg.
prøv bare å røyk det da, da vil du lett finne ut om det er marijuana eller ikke.
Sitat av OJ66 Vis innlegg
prøv bare å røyk det da, da vil du lett finne ut om det er marijuana eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det er 100% garantert bomebesikkert ikke marihuana.
Sitat av Genodor Vis innlegg
Vent litt... Hvordan fant han ut at det var kamelbæsj?
Vis hele sitatet...
Har en mer erfaren kompis som var med på turen, han vet hva som buff og ikke
Det er ikke ukjent at det selges kamelbæsj som hasj, scam liksom. Derfra ryktet om at du kan røyke kamelbæsj og få rus kommer fra, hvis noen har hørt om det?
Sitat av moret Vis innlegg
Har en mer erfaren kompis som var med på turen, han vet hva som buff og ikke
Det er ikke ukjent at det selges kamelbæsj som hasj, scam liksom. Derfra ryktet om at du kan røyke kamelbæsj og få rus kommer fra, hvis noen har hørt om det?
Vis hele sitatet...
1. Svaret på hvordan bør jo være "Vill gjetting og grunnløse antagelser"

2. Det finnes ikke et eneste registrert tilfelle av beslaglagt hasj som viste seg å være kamelbæsj i norge. Eneste som har bitt beslaglagt er hasj som er blandet ut med diverse, som f.eks i ekstreme tilfeller plastikk. Selvom dette ikke gjelder spania er jeg rimelig sikker på at hele kamelbæsj-myten er og blir en myte.
Det var sikkert bare dårlig hasj.
Sitat av moret Vis innlegg
Har en mer erfaren kompis som var med på turen, han vet hva som buff og ikke
Det er ikke ukjent at det selges kamelbæsj som hasj, scam liksom. Derfra ryktet om at du kan røyke kamelbæsj og få rus kommer fra, hvis noen har hørt om det?
Vis hele sitatet...
dette gir så lite mening at det er skremmende, når du går ut for å skaffe hasj, kommer hjem, røyker det for så å finne ut at det har effekt og må derfor være kamelbæsj du har kjøpt? rare ungdommer nå til dags

ikke marihuana dette uansett, sjekk det bedere neste gang
Om han skulle være så heldig å få BASILIKUM dyppet i thc olje, så lurer jeg på HVEM som er dumme nok til å smøre det på? og i det hele tatt selge det, NidarSverre?
Sist endret av Aaatcho; 25. mars 2010 kl. 15:07.
kanskje like greit at det var basilikum, du må være forsiktig :-p
Hva lukter det?
Du bare tok med noe du trodde var cannabis hjem til Norge uten å tenke på tollen.. Bare det i seg selv er et bevis på at det ikke er weed..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Kramer Vis innlegg
Du bare tok med noe du trodde var cannabis hjem til Norge uten å tenke på tollen.. Bare det i seg selv er et bevis på at det ikke er weed..
Vis hele sitatet...
jeg ser ikke helt hvordan en persons mangel på å tenke over konsekvenser/følger kan bevise noe som helst om en plante er den planten selgeren sa det var?
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg ser ikke helt hvordan en persons mangel på å tenke over konsekvenser/følger kan bevise noe som helst om en plante er den planten selgeren sa det var?
Vis hele sitatet...
den ser ikke jeg helt heller lol
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg ser ikke helt hvordan en persons mangel på å tenke over konsekvenser/følger kan bevise noe som helst om en plante er den planten selgeren sa det var?
Vis hele sitatet...
hadde det vært weed, hadde han mest sansynlig blitt tatt, ikke sant?
Han kunne ha hatt flaks og fått med seg weed til Norge uten og bli tatt
Ja ja du er blitt lurt, alle som har vært i gamet enn stund har blitt nettopp det en eller annen gang. Man lærer av feilene man gjør og i dette gamet er det mange som er ute for å lure andre.
Sitat av fetter Vis innlegg
Det finnes ikke et eneste registrert tilfelle av beslaglagt hasj som viste seg å være kamelbæsj i norge.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg forstått det slik at kamelbæsj skal være vanskelig å oppdrive i Norge