Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4072
Hei!
Jeg har bestemt meg for å starte prosessen med utredning av ADHD i en alder av 18 år. I forbindelse med dette vil jeg jo snakke med psykologer hvor jeg lurer på om jeg burde være åpen om mitt cannabisbruk? Det mest logiske hadde vært ja, siden det har satt preg på tilværelsen min i lengre tid, pluss at det er et symptom for ADHD, siden at cannabisbruk går under risikoadferd. Men jeg har hørt at en må gjennom periodevise urinprøver før en eventuelt kan få medisiner som ritalin og conzerta. Burde jeg da holde mine perioder med røyking hemmelig? Det virker ikke særlig smart, men vil jeg utelukke medisiner om jeg er åpen med psykologen om bruken min?
Sist endret av sofa; 18. mars 2010 kl. 12:22.
Om du vil være åpen eller ikke er jo et valg som du må ta basert på egne tanker og erfaringer. er du riktig uheldig så sier du nei også ber de om urinprøve å da kan det hende at ting ikke blir enkelt, siden du da lyver for dem.
om du får medisin nekt eller ikke er alt ettersom lege/psykolog som vurderer det.
om du får medisin nekt pga. røykinga, så vil de nokk bare be deg om å slutte å røyke for så å ta urinprøver til de er fornøyde + litt til for å sjekke at du er clean.
hvor lang tid dette vil ta er jo avhengig av hvor mye du røyker.
Ikke hold det hemmelig. Det er ikke noe problem med tidligere hasjrøyking.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Ikke hold det hemmelig. Det er ikke noe problem med tidligere hasjrøyking.
Vis hele sitatet...
hvis man skal få resept på medisiner må man ta urinprøver isåfall. ellers kan psykiateren din miste jobben. 110% sikkert.
Sist endret av jassågitt; 18. mars 2010 kl. 18:12.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
hvis man skal få resept på medisiner må man ta urinprøver isåfall. ellers kan psykiateren din miste jobben. 110% sikkert.
Vis hele sitatet...
Hvis psykiateren er inneforstått med at du tidligere røyka hasj bør ikke det være noe problem. Bare slutt med det en måned.
det BØr kanskje ikke være ett problem.. men psykiatere har strenge rutiner
Sitat av Stratops Vis innlegg
Hvis psykiateren er inneforstått med at du tidligere røyka hasj bør ikke det være noe problem. Bare slutt med det en måned.
Vis hele sitatet...
Man må ha vært clean i tre måneder.
Du vil ikke få noe ut av psykologisk hjelp hvis ikke psykologen vet at du tilbringer mye av tiden din i hasjrus.
At vi røyker påvirker oss alle, selv når vi ikke røyker.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Ikke hold det hemmelig. Det er ikke noe problem med tidligere hasjrøyking.
Vis hele sitatet...
Er det da noe problem OM man holder det hemmelig?


Gjelder urinprøvene generelt for disse medisinene?
Sitat av Verilon Vis innlegg
Er det da noe problem OM man holder det hemmelig?


Gjelder urinprøvene generelt for disse medisinene?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Det er gode grunner bak disse reglene. Som tidligere nevnt påvirker hasjrøyking psyken og da kan du ikke få en diagnose. Sjansen for å bli feildiagnostert er høy. Jeg leste det som at sofa bare røyka i perioder. Da er det like greit å bare slutte nå som han får utredning.
Hei,

lurer litt på hvorfor du vil ha en utredning på at du har ADHD?
medisiner og forenkling av problemet, adhd er noe dritt
sofa's Avatar
Trådstarter
Det å være clean er ikke noe problem, siden jeg ikke i noen forstand er "avhengig", selv om jeg periodevis røyker daglig over flere måneder, noe som nærmest kan være å regne som selvmedisinering mot uroen i kroppen.

Grunnen til at jeg vil ha en ADHD-utredning er at jeg alltid har hatt en følelse av rastløshet, kombinert med at jeg aldri får noe gjort. Alltid har jeg hørt på skolen at jeg bare må ta i mer, noe jeg alltid har prøvd på, men aldri klart. Jo mer oppgaver jeg får på skolen, jo mindre gjør jeg. For all del, jeg klarer likevel å komme gjennom skoleåret, men det er heller fordi jeg er kløktig (om jeg tør å si det selv), ikke på grunn av arbeidsinnsats. Jeg utsetter alt til siste øyeblikk og husker ikke sist gang jeg begynte på en skoleoppgave før klokken 11 på kvelden før den skal leveres inn. At jeg har en interesse for det jeg gjør har ofte vært en forutsetning for at det blir gjort i det hele tatt.

Jeg begynte for eksempel på særemnet dagen før det skulle leveres inn, uten å lese bøkene. Det gikk fint det, i forhold til at jeg begynte dagen før, men sier litt om situasjonen min.

Jeg har også aggresjonsproblemer, da først og fremst hjemme, hvor jeg har knust en del dører med mine egne hender gjennom årene. Jeg har også nesten alltid energi, men som jeg aldri greier å kanalisere til noe positivt som lekser eller husarbeid. Et eksempel på det er at jeg snakker så mye til det punktet hvor det nesten virker latterlig. Jeg avbryter folk konstant, enten det er lærere, medelever eller andre. Jeg sier ofte ting til folk som jeg ofte ikke burde si når jeg blir opprømt, som å kalle nære kompiser feite ol. og deretter angre meg. Jeg har derimot aldri vært voldelig mot folk, selv om jeg veldig ofte kjenner behovet for det. At jeg alltid har klart å undertrykke dette behovet er vel muligens det som har holdt meg unna å bli utredet i en yngre alder.

Jeg tror de fleste ville hatt problemer med å tro at jeg har ADHD utenfra, siden jeg virker som en veldig avslappet type, men det er jeg virkelig ikke på innsiden. Jeg føler ofte at oppførselen min sett utad er noe jeg selv har konstruert for å beskytte meg selv fra andres angrep. Noe jeg er redd for er at selv ikke psykiateren vil klare å se hvordan jeg egentlig er på grunn av min veldig avslappede væremåte.

Igjen, helt på tampen, vil jeg spørre om dere Vet helt sikkert at jeg ikke automatisk vil diskvalifisere meg selv for medisinering gjennom å fortelle psykiateren om mine perioder med røyking. Jeg er for tiden clean as a whistle og ville ikke hatt problemer med å passere en urinprøve, men kvier meg veldig for å fortelle noen som helst om bruken min, selv om psykiatere sikkert er vant til det..
Sist endret av sofa; 18. mars 2010 kl. 20:54.
Sitat av sofa Vis innlegg
Det å være clean er ikke noe problem, siden jeg ikke i noen forstand er "avhengig", selv om jeg periodevis røyker daglig over flere måneder, noe som nærmest kan være å regne som selvmedisinering mot uroen i kroppen.

Grunnen til at jeg vil ha en ADHD-utredning er at jeg alltid har hatt en følelse av rastløshet, kombinert med at jeg aldri får noe gjort. Alltid har jeg hørt på skolen at jeg bare må ta i mer, noe jeg alltid har prøvd på, men aldri klart. Jo mer oppgaver jeg får på skolen, jo mindre gjør jeg. For all del, jeg klarer likevel å komme gjennom skoleåret, men det er heller fordi jeg er kløktig (om jeg tør å si det selv), ikke på grunn av arbeidsinnsats. Jeg utsetter alt til siste øyeblikk og husker ikke sist gang jeg begynte på en skoleoppgave før klokken 11 på kvelden før den skal leveres inn. At jeg har en interesse for det jeg gjør har ofte vært en forutsetning for at det blir gjort i det hele tatt.

Jeg begynte for eksempel på særemnet dagen før det skulle leveres inn, uten å lese bøkene. Det gikk fint det, i forhold til at jeg begynte dagen før, men sier litt om situasjonen min.

Jeg har også aggresjonsproblemer, da først og fremst hjemme, hvor jeg har knust en del dører med mine egne hender gjennom årene. Jeg har også nesten alltid energi, men som jeg aldri greier å kanalisere til noe positivt som lekser eller husarbeid. Et eksempel på det er at jeg snakker så mye til det punktet hvor det nesten virker latterlig. Jeg avbryter folk konstant, enten det er lærere, medelever eller andre. Jeg sier ofte ting til folk som jeg ofte ikke burde si når jeg blir opprømt, som å kalle nære kompiser feite ol. og deretter angre meg. Jeg har derimot aldri vært voldelig mot folk, selv om jeg veldig ofte kjenner behovet for det. At jeg alltid har klart å undertrykke dette behovet er vel muligens det som har holdt meg unna å bli utredet i en yngre alder.

Jeg tror de fleste ville hatt problemer med å tro at jeg har ADHD utenfra, siden jeg virker som en veldig avslappet type, men det er jeg virkelig ikke på innsiden. Jeg føler ofte at oppførselen min sett utad er noe jeg selv har konstruert for å beskytte meg selv fra andres angrep. Noe jeg er redd for er at selv ikke psykiateren vil klare å se hvordan jeg egentlig er på grunn av min veldig avslappede væremåte.

Igjen, helt på tampen, vil jeg spørre om dere Vet helt sikkert at jeg ikke automatisk vil diskvalifisere meg selv for medisinering gjennom å fortelle psykiateren om mine perioder med røyking. Jeg er for tiden clean as a whistle og ville ikke hatt problemer med å passere en urinprøve, men kvier meg veldig for å fortelle noen som helst om bruken min, selv om psykiatere sikkert er vant til det..
Vis hele sitatet...
Om du får/har fått diagnosen ADHD så skal jeg sjøl stikke til fastlegen til uka, det der er virkelig en perfekt oppsumering av meg selv....
Helt enig Scizofrenic! Har akkurat samme symptomene... Stopper fullstendig opp med meg vis jeg må tenke på flere oppgaver samtidig, en oppgave går meget godt men flere så blir det kaos.

(quote)Jeg tror de fleste ville hatt problemer med å tro at jeg har ADHD utenfra, siden jeg virker som en veldig avslappet type, men det er jeg virkelig ikke på innsiden. Jeg føler ofte at oppførselen min sett utad er noe jeg selv har konstruert for å beskytte meg selv fra andres angrep. Noe jeg er redd for er at selv ikke psykiateren vil klare å se hvordan jeg egentlig er på grunn av min veldig avslappede væremåte.(qoute)

Det er som om jeg skulle sagt det selv!
Sitat av sofa Vis innlegg
Jeg tror de fleste ville hatt problemer med å tro at jeg har ADHD utenfra, siden jeg virker som en veldig avslappet type, men det er jeg virkelig ikke på innsiden. Jeg føler ofte at oppførselen min sett utad er noe jeg selv har konstruert for å beskytte meg selv fra andres angrep. Noe jeg er redd for er at selv ikke psykiateren vil klare å se hvordan jeg egentlig er på grunn av min veldig avslappede væremåte.

Igjen, helt på tampen, vil jeg spørre om dere Vet helt sikkert at jeg ikke automatisk vil diskvalifisere meg selv for medisinering gjennom å fortelle psykiateren om mine perioder med røyking. Jeg er for tiden clean as a whistle og ville ikke hatt problemer med å passere en urinprøve, men kvier meg veldig for å fortelle noen som helst om bruken min, selv om psykiatere sikkert er vant til det..
Vis hele sitatet...
Ikke rådet noen vil høre, for alle mener det ikke gjelder dem, men min erfaring at minst 50% av problemene folk under 18 sliter med er kosthold/treningsrelaterte. Kroppen vår er ikke regulert for å sitte stille så jævli mye, og det er enda verre i puberteten/ungdomsåra med mye hormoner og drit. Majorititen av elevene jeg ser med konsentrasjonsproblemer / makk i rævva får i seg jævla mye sukker. Unødvendig aggresjon er også et typisk eksempel på en jævla dårlig regulert kropp.

Tren jevnlig over lang tid, og hold sukkerinntaket ned.
Nicket ditt forteller alt DumDiDum....
Sitat av tonytaz Vis innlegg
Nicket ditt forteller alt DumDiDum....
Vis hele sitatet...
Si hva du vil, faktum er uansett at for 10-15 år sida fantes knapt plagene alle tar for gitt nå. På skolen min fantes det ikke en eneste forbanna ADHD-diagnose, og jeg kan heller ikke huske noen som burde hatt det. Hvorfor?

Som oppegående lærer merker man også godt forskjell på hvem som blir genuint rastløse og hvem som bare, vel, er uinteresserte og bråker fordi de kjeder seg. Lettest ser man det på øynene. Jeg tror ikke andelen folk som bråker på faen har økt noe særlig, men andelen ungdom som har genuine problemer har økt noe jævli.. igjen, hvorfor?

Jeg er fullstendig klar over at det er rimelig sviktende datagrunnlag jeg trekker konklusjoner fra, men jeg hører de samme historiene gang på gang, og kosthold og usunn livstil er en forbanna fellesnevner i latterlig mange av de som sliter med såkalte konstrasjonsproblemer.


Edit: Fanden heller, alle mine observasjoner sier at det er en rimelig sterk motsatt korrelasjon mellom antall brusflasker i et klasserom og karakterene klassen får. Jeg tror genuint årsaksforholdet går begge veier.
Sist endret av DumDiDum; 21. mars 2010 kl. 09:15.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Si hva du vil, faktum er uansett at for 10-15 år sida fantes knapt plagene alle tar for gitt nå. På skolen min fantes det ikke en eneste forbanna ADHD-diagnose, og jeg kan heller ikke huske noen som burde hatt det. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Her er det veldig relevant at ADHD har blitt en mennesketype som de har fått mer fokus på oppigjennom årene - spesielt ADD, eller ADHD-PI som det nå kalles i DSM, fordi det kan være utrolig mye mer usynlig. I gamle dager har det alltid vært en mye større fokus på å "skjerpe seg" og det å slutte å være så lat. Dette er noe av det værste jeg hører, som en person som selv sliter med disse problemene, og det går faktisk veldig negativt utover en person med tanke på selvbilde i det lange løp, når man får det trøkt ned i trynet gang på gang gjennom hele skolegangen, sammen med alle de andre påkjenningene det er å være annerledes på den måten. Det har tatt mye tid og mange likesinnede, men mer erfarne mennesker (og en del fleinsopp ) for å reparere de problemene man sitter igjen med etter noe slikt.

Spesielt bittert er det når jeg vet og har bekreftet gang på gang utenfor skolesammenheng hvor evnen min ligger, og generelt sett på alle arenaer som faktisk er bedre for å lære på. Jeg fikk faktisk høre fra lærerene min på VGS at om jeg bare hadde kunnet jobbe med skolen, så hadde jeg vært en plain sekser i alle fag, og alle mine medelever fikk sjokk når de hørte at jeg lå på et snitt på ca. 3 og med et fravær som omtrent satt skolerekord.

Etter min mening er ikke læringen i skolesystemet i Norge noe særlig god, for å si det sånn.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Som oppegående lærer merker man også godt forskjell på hvem som blir genuint rastløse og hvem som bare, vel, er uinteresserte og bråker fordi de kjeder seg. Lettest ser man det på øynene. Jeg tror ikke andelen folk som bråker på faen har økt noe særlig, men andelen ungdom som har genuine problemer har økt noe jævli.. igjen, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Kanskje, kanskje ikke. Kanskje du også tar feil? Det er forskjell på personer må du huske. Det kan være noen av dem som er geniunt rastløse også skjuler dette, og med vilje rett og slett lager faen for å få en form for stimuli i det kjedelige klasserommet. For en person med ADHD er det ikke bare vanskeligere å følge med - det er faktisk også vanskeligere, og særdeles uinteressant, å i det hele tatt prøve, men veldig mye mer tiltalende å lage faenskap. For, på et eller annet vis må vi få ut denne rastløsheten. Jo lengre man venter, jo mer eksplosivt blir det. Som en annen nevner tidligere, kan også denne rastløsheten være veldig usynlig for en utenforstående.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg er fullstendig klar over at det er rimelig sviktende datagrunnlag jeg trekker konklusjoner fra, men jeg hører de samme historiene gang på gang, og kosthold og usunn livstil er en forbanna fellesnevner i latterlig mange av de som sliter med såkalte konstrasjonsproblemer.
Vis hele sitatet...
Her er jeg fullstendig enig med deg. Ungene i dag ser ut til å konsumere uendelig mye mer brus og, ja, dritt på skolen i dag. Foreldre er heller ikke særlig opplyst om kosthold, noe som ser ut til å bedre seg nå fremover ettersom fokusen på det også har blitt sterkere i medier og blandt folk generelt. Målet blir å integrere dette i familiene slik at barna får en sunn kost fra de er unge, som også forhindrer problemer i fremtiden, og promoterer generelt bedre helse. Men, som vi vet, er brus og digg er tilgjengelig i butikkene nær skolene, og som alltid er barn og unge rebelske og vil prøve så godt de kan å fuele junk/sukkeravhengigheten sin, "som andre narkomane"
- For det er jo så mye bedre. I det korte løp...

Selv har jeg selvfølgelig tatt hånd om kosthold (uraffinerte råvarer ftw, takk til Googæl på forumet for mange gode tips ) og begynt med Eye-Q tran og hele pakken. Og så klart, det hjelper. Men det hjelper gjerne bare en smule. Det å tilpasse livsstilen (VIKTIG!) og læringen til denne mennesketypen som ADHD er, er uten tvil den beste veien å gå. Men jeg må bare få sagt at når jeg fikk prøvd en ritalin for kort tid siden, og kjente på den roen, den konsentrasjonen om ting som byr meg tvert imot, noe skolen ofte gjør for elever og det totale fraværet av lopper i blodet, så, ja, ble jeg motivert til å ta opp igjen denne utredningen for å få denne medisinen som jeg tidligere var så sterkt imot.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Edit: Fanden heller, alle mine observasjoner sier at det er en rimelig sterk motsatt korrelasjon mellom antall brusflasker i et klasserom og karakterene klassen får. Jeg tror genuint årsaksforholdet går begge veier.
Vis hele sitatet...
Stygg kultur det der. Rett og slett. At vi mennesker har sluttet å forstå hva som er bra for oss, og bare tar det som føles "digg" der og da... Men den ser vi igjen over alt, så at vi ser den i klasserommet blandt barn som er sårbare for slikt, overrasker meg ikke et fjernt sekund.

Og for en siste preken for dere som ikke vet hvordan det er å være et menneske med ADHD. Vi har ikke dårlig konsentrasjon. Den er selektiv. Og vi har gode reflekser/skarpe antenner. Vi trenger ro og interesse for å konsentrere oss. Det som for mange andre er ro, er for oss totalt støy. Vi merker temperaturskiftningen i rommet, vi merker tegnestiften som faller i gulvet, vi merker når sidemannen klør seg i øret og endrer pusterytme. Vi bryr oss særdeles lite om autoritet og vi har lav toleranse for ... bullshit. Vi søker stimuli, og den må ofte endres når vi går lei. Vi trenger å bruke oss opp, fysisk og psykisk, fordi det strømmer en konstant "go-go"-følelse igjennom oss.

Fyller man derimot opp våre krav, så har du et menneske med en kapasitet du aldri kan forestille deg. Et menneske i stand til å jobbe for tre andre, som kan vise omsorg og veilede som ingen andre. Så ikke gi oss for mye pes, please
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Si hva du vil, faktum er uansett at for 10-15 år sida fantes knapt plagene alle tar for gitt nå. På skolen min fantes det ikke en eneste forbanna ADHD-diagnose, og jeg kan heller ikke huske noen som burde hatt det. Hvorfor?

Som oppegående lærer merker man også godt forskjell på hvem som blir genuint rastløse og hvem som bare, vel, er uinteresserte og bråker fordi de kjeder seg.
Vis hele sitatet...
Hva med jentene som satt og holdt kjeft, fikk passe karakterer og ikke var til bry, men som hadde det grusomt uten å vite hvordan de skulle uttrykke det til noen? Som ikke fikk noen diagnose mens de gikk i klassen din, men etter flere år med depresjoner og mislykka jobbforsøk?
ADHDere kan også være (ytre) hypoaktive, og nå er det stadig fler kvinner som får diagnosen i voksen alder.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Og for en siste preken for dere som ikke vet hvordan det er å være et menneske med ADHD. Vi har ikke dårlig konsentrasjon. Den er selektiv. Og vi har gode reflekser/skarpe antenner. Vi trenger ro og interesse for å konsentrere oss. Det som for mange andre er ro, er for oss totalt støy. Vi merker temperaturskiftningen i rommet, vi merker tegnestiften som faller i gulvet, vi merker når sidemannen klør seg i øret og endrer pusterytme. Vi bryr oss særdeles lite om autoritet og vi har lav toleranse for ... bullshit. Vi søker stimuli, og den må ofte endres når vi går lei. Vi trenger å bruke oss opp, fysisk og psykisk, fordi det strømmer en konstant "go-go"-følelse igjennom oss.

Fyller man derimot opp våre krav, så har du et menneske med en kapasitet du aldri kan forestille deg. Et menneske i stand til å jobbe for tre andre, som kan vise omsorg og veilede som ingen andre. Så ikke gi oss for mye pes, please
Vis hele sitatet...
ADHD selv å er veldig enig i denne lille forklaringen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
sofa's Avatar
Trådstarter
Update: Det står nå i et eller annet arkiv at jeg har diagnosen ADHD. Utredninga tok forbanna lang tid, og jeg har enda ikke started med medisiner, men det er likevel en lettelse å få det bekreftet.

Jeg var ærlig hele veien, og utenom kanskje en ekstra urinprøve førte ikke åpenheten min om cannabis til noen problemer.
Sitat av sofa Vis innlegg
Update: Det står nå i et eller annet arkiv at jeg har diagnosen ADHD. Utredninga tok forbanna lang tid, og jeg har enda ikke started med medisiner, men det er likevel en lettelse å få det bekreftet.

Jeg var ærlig hele veien, og utenom kanskje en ekstra urinprøve førte ikke åpenheten min om cannabis til noen problemer.
Vis hele sitatet...
Hva besto utredningen av, egentlig? Har selv nå nylig fått diagnosen ADD (som egentlig ikke heter ADD lenger, men ADHD), men jeg vet ikke helt om jeg vil gå med på den etter fem-seks psykologtimer og fylt ut to forskjellige skjemaer. Det blir for vagt, synes jeg.
sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av umulia Vis innlegg
Hva besto utredningen av, egentlig? Har selv nå nylig fått diagnosen ADD (som egentlig ikke heter ADD lenger, men ADHD), men jeg vet ikke helt om jeg vil gå med på den etter fem-seks psykologtimer og fylt ut to forskjellige skjemaer. Det blir for vagt, synes jeg.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke kun utfylle skjemaer for å få diagnosen (selv om det er veeldig mange av dem og). Du snakker veldig mye om hvordan livet ditt har vært, og de har også en samtale med f.eks moren din for å spørre hvordan du var som barn etc. I tillegg til dette (og det jeg oppfatter som den viktigste delen) er en "kubetest" hvor du sitter foran en pc med en knapp, som sjekker hvordan konsentrasjonen din utvikler seg når du skal utføre en veldig repetiv oppgave som trenger konsentrasjon over lengre tid. Den måler også hvor mye du beveger deg rundt mens du gjør det.

Det finnes sikkert mindre nøye utredninger, men det skal jævelig mye til for å klare å lure deg gjennom denne om det er det du mener. De er irriterende nøye.
Sist endret av sofa; 17. januar 2011 kl. 19:02.
Sitat av sofa Vis innlegg
Du kan ikke kun utfylle skjemaer for å få diagnosen (selv om det er veeldig mange av dem og). Du snakker veldig mye om hvordan livet ditt har vært, og de har også en samtale med f.eks moren din for å spørre hvordan du var som barn etc. I tillegg til dette (og det jeg oppfatter som den viktigste delen) er en "kubetest" hvor du sitter foran en pc med en knapp, som sjekker hvordan konsentrasjonen din utvikler seg når du skal utføre en veldig repetiv oppgave som trenger konsentrasjon over lengre tid. Den måler også hvor mye du beveger deg rundt mens du gjør det.

Det finnes sikkert mindre nøye utredninger, men det skal jævelig mye til for å klare å lure deg gjennom denne om det er det du mener. De er irriterende nøye.
Vis hele sitatet...
Jeg kan tydeligvis det, for jeg blir satt på ritalin i mars. Må først levere urinprøve nå denne måneden og i februar. Samt ta EEG og EKG. Så det går, tydeligvis. Må innrømme jeg fikk litt bakoversveis da jeg fikk videre henvisningfra psykolog til psykiater og trodde jeg skulle sette i gang med utredningen, men fikk beskjed om at jeg hadde faktisk fått diagnosen.

Vet du (eller noen?) om det er mulig å klage på dette, og få en grundigere utredning? For jeg tror ikke jeg helt går med på dette.
sofa's Avatar
Trådstarter
Hmm. Høres ut som du har fått et VELDIG annerledes opplegg enn meg hvertfall. Er du uenig i diagnosen kan du vel bare slutte å ta medisinene og fortsette livet som før..?
Sist endret av sofa; 17. januar 2011 kl. 19:26.
Ja, man kan kanskje si det
Jo, jeg kan vel det. Men det skal helst ikke være sånn, da. Men det går seg til. Håper jeg