Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6859
Ok,
Så føler at jeg fikk en litt knall ide i går.

Etter at jeg bestilte pizza til familien, fikk jeg denne sms'en:

Fra: Peppes

Hei. Vi bekrefter med dette at avtale om stor pizza (eller evt Medium, om du har bestilt det.. Dette stod [COLOR="Red"]ikke[/COLOR] i meldingen.. :P) med 20% rabatt er inngått med utløpsdato ( I mitt tilfelle: En dag før jeg bestilte) 05.05.2010. Mvh. Peppes pizza



Til poenget:

Han som leverte pizzaen ante ikke noe i det heletatt om dette. Han prøvde ført å charge meg 100% av prisen, men jeg sa at jeg hadde fått en sms med det som står over. Han sa bare " åja.. hm."
Så spør jeg om han vil se SMSen, men neida, det var ok.

Altså, det DU gjøre for å få avslag:

1. Lag en kontakt som heter "Peppes"( Ditt eget nummer)
2. Kopier over meldingen over
3. Sett inn riktig str. på pizza, og dato på dagen før. ( Jeg bestilte 06.03.2010)
4. Send til deg selv.

Vet at det kanskje virker rart, fordi pizzaen gikk jo ikke ut før om 2 måneder? Men jaja, slik kan hvertfall du også snike til deg 20% avslag.

Meldingen har du i tilfelle budet vil se den. I mitt tilfelle slapp jeg vise den fram.


Merk: Jeg tar IKKE ansvar under noen omstendighet hvis Peppes skulle finne ut at de ikke gav deg 20% av.



Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er jo kalt social engineering, og baserer seg på at buda har større interesse av å ha tilbakevendande kunder enn å nødvendigvis få fullpris på den eine pizzaen. Det finst uavgrensa antall måter å få billigere pizza på, og Kevin Rose demonstrerte vel en fin måte å skaffe gratis pizza på mens han enda var en anelse undergrunn...
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Bestill pizza til naboen, når bilen kommer og leverandøren er på døren til naboen (ute av syne såklart)
løper du ned, åpner bakdørene på bilen, tar med deg en haug med pizzaer.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Bestill pizza til naboen, når bilen kommer og leverandøren er på døren til naboen (ute av syne såklart)
løper du ned, åpner bakdørene på bilen, tar med deg en haug med pizzaer.
Vis hele sitatet...
Da er du jo fucked hvis du bare finner pizzaer med scampi og ansjos.
Jeg som er pizzabud selv, hadde sjekket dette opp.. Men det finnes da enkelte som er lettlurte.

Til dere som vil knabbe pizza; Vi låser alltid bilene våre når vi skal ut av synsvidde av bilen
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jeg som er pizzabud selv, hadde sjekket dette opp.. Men det finnes da enkelte som er lettlurte.

Til dere som vil knabbe pizza; Vi låser alltid bilene våre når vi skal ut av synsvidde av bilen
Vis hele sitatet...
Og det tror du virkelig alle sjåførene til peppes gjør?
Ellers virker det ikke som det er så vanskelig å få billigere pizza fra peppes, bestill pizzaen en time før du skal hente den, hent den - klag på at den er kald.
Sist endret av Spelly; 7. mars 2010 kl. 14:12.
Sitat av spelley Vis innlegg
Og det tror du virkelig alle sjåførene til peppes gjør?
Ellers virker det ikke som det er så vanskelig å få billigere pizza fra peppes, bestill pizzaen en time før du skal hente den, hent den - klag på at den er kald.
Vis hele sitatet...
Da får du jo kald pizza, det er jo ikke noe spess...
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Ok,
Så føler at jeg fikk en litt knall ide i går.

Etter at jeg bestilte pizza til familien, fikk jeg denne sms'en:

Fra: Peppes

Hei. Vi bekrefter med dette at avtale om stor pizza (eller evt Medium, om du har bestilt det.. Dette stod [COLOR="Red"]ikke[/COLOR] i meldingen.. :P) med 20% rabatt er inngått med utløpsdato ( I mitt tilfelle: En dag før jeg bestilte) 05.05.2010. Mvh. Peppes pizza



Til poenget:

Han som leverte pizzaen ante ikke noe i det heletatt om dette. Han prøvde ført å charge meg 100% av prisen, men jeg sa at jeg hadde fått en sms med det som står over. Han sa bare " åja.. hm."
Så spør jeg om han vil se SMSen, men neida, det var ok.

Altså, det DU gjøre for å få avslag:

1. Lag en kontakt som heter "Peppes"( Ditt eget nummer)
2. Kopier over meldingen over
3. Sett inn riktig str. på pizza, og dato på dagen før. ( Jeg bestilte 06.03.2010)
4. Send til deg selv.

Vet at det kanskje virker rart, fordi pizzaen gikk jo ikke ut før om 2 måneder? Men jaja, slik kan hvertfall du også snike til deg 20% avslag.

Meldingen har du i tilfelle budet vil se den. I mitt tilfelle slapp jeg vise den fram.


Merk: Jeg tar IKKE ansvar under noen omstendighet hvis Peppes skulle finne ut at de ikke gav deg 20% av.



Vis hele sitatet...

Hvorfor skal man bruke over 300 kroner på en liten pizza når man kan bruke gå rett ned på peppez pizza og praktisk talt spisse gratis?

Du kjøper ett stykke, også sitter du deg litt vekk fra folk også går du bare og forsyner deg av buffeen så mye du vil alle gjøre dette
Sitat av naxoz Vis innlegg
Da får du jo kald pizza, det er jo ikke noe spess...
Vis hele sitatet...
Ikke noe spesielt vanskelig å varme det i bakerovnen, er det ?
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Hvorfor skal man bruke over 300 kroner på en liten pizza når man kan bruke gå rett ned på peppez pizza og praktisk talt spisse gratis?

Du kjøper ett stykke, også sitter du deg litt vekk fra folk også går du bare og forsyner deg av buffeen så mye du vil alle gjøre dette
Vis hele sitatet...
Funker det å kjøpe et stykke? jeg pleier å kjøpe buffe greia for 100 kr, så spiser jeg til jeg sprekker også har jeg alltid med meg sekk og i sekken ligger det mange ikea kakeboks holdere, dem fyller jeg med pizza og går hjem, så har jeg pizza for en uke. Enkelt og billig.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Funker det å kjøpe et stykke? jeg pleier å kjøpe buffe greia for 100 kr, så spiser jeg til jeg sprekker også har jeg alltid med meg sekk og i sekken ligger det mange ikea kakeboks holdere, dem fyller jeg med pizza og går hjem, så har jeg pizza for en uke. Enkelt og billig.
Vis hele sitatet...
For all del du trenger ikke en gang å kjøpe et stykke, det er bare for forsikringen hvis de sjekker så sier du jeg har bare tatt et stykke og den buffet greien til 100 kroner pleier ikke å være etter 3 eller noe
Bare til info så kan det tenkes at budene vet på forhånd om du skal ha 20% eller ikke. Det skjedde med meg sist jeg bestilte og hadde prosenter tilgode. Budet visste på forhånd at jeg skulle ha avslag, så jeg slapp å vise SMS og slikt. Tenker at det kan gå andre veien også: at de blir informert på forhånd om at du skal/ikke ha avslag
Noen ganger må jeg bare le over hva folk gjør for å spare noen skarve kroner....Ta med kakebokser å fylle opp, kjøpe et stykke og lure seg unna de andre for å spise buffet......Lurer noen ganger om folk ikke eier skam, aldri faen om jeg hadde reist ut å spist med noen som var så gjerrige at de ikke klarte å hoste opp penger for en pizza.

Er dere 14år er det forsåvidt okey, men hvis ikke så ler jeg av dere....
seff, i bergen er det en med lagunen eller på veien ti flyplassen, anyways, they exsist
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jeg som er pizzabud selv, hadde sjekket dette opp.. Men det finnes da enkelte som er lettlurte.

Til dere som vil knabbe pizza; Vi låser alltid bilene våre når vi skal ut av synsvidde av bilen
Vis hele sitatet...

Spennende. DU som en egen person låser parteren din når du skal opp ei trapp og levere pizzaen, fair det. Men tror du virkelig de 700 andre peppesbudene gjør det? Du må snakke for deg selv for det vet jeg av erfaring at dem ikke gjør. så go hard! ; )
Sitat av Corsair Vis innlegg
Spennende. DU som en egen person låser parteren din når du skal opp ei trapp og levere pizzaen, fair det. Men tror du virkelig de 700 andre peppesbudene gjør det? Du må snakke for deg selv for det vet jeg av erfaring at dem ikke gjør. så go hard! ; )
Vis hele sitatet...
Vi har fått beskjed om å gjøre det ja, men om alle utfører det, er jo en annen sak..
Dette er jo som kjent social engineering, og da tenker jeg at du står i fare for å prøve dette rett etter at de har undersøkt det pga en annen som gjorde det samme - da vil du få et pinlig øyeblikk.. Og dette for litt rabatt. Not fun.
Irriterer meg når folk kommer med innlegg der de finner ut en genial måte å stjele på! Man kan klare alt ved å være flink til å prate, og det er jo ingenting nytt med dette.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Irriterer meg når folk kommer med innlegg der de finner ut en genial måte å stjele på! Man kan klare alt ved å være flink til å prate, og det er jo ingenting nytt med dette.
Vis hele sitatet...
Det er fint å opplyse om mulighetene, slik at de som ønsker å prøve seg kan få gjort det.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Irriterer meg når folk kommer med innlegg der de finner ut en genial måte å stjele på! Man kan klare alt ved å være flink til å prate, og det er jo ingenting nytt med dette.
Vis hele sitatet...
Enig!

Har mange rabattkort på 20% på Dolly Dimples' (Oslo Region) Liggende. Kan heller sende et slikt i posten til noen som vil ha billigere pizza. Bedre det enn å stjele.