Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1143
Og jeg har tatt og røyka crack Hver dag i to uker cirka. Og så hadde jeg to helger der røyka 2 g trekk om dagen og tok ende Emma den siste helgen etter det så har trekk og ingen annen rus hatt effekt på meg selv meg en pause på flere uker. Er det noen som har hatt samme lignende opplevelse eller kan hjelpe meg

Og når jeg mener ingen effekt så mener jeg ingen effekt uansett om det er crack, Emma, speed heroin osv
Trenger virkelig hjelp fordi at ingenting funker
Sist endret av Nissenmedtissen; 2. november 2023 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje du skal prise deg heldig for at det spiller seg ut slik i stedet for at hjertet ditt eksploderer ut av brøstet ditt?

Det her er jo en cocktail av galskap. Det er på ingen måte sunt og reaksjonen kan være kroppen din som sier i fra at nå er det på tide å kulen.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kanskje du skal prise deg heldig for at det spiller seg ut slik i stedet for at hjertet ditt eksploderer ut av brøstet ditt?

Det her er jo en cocktail av galskap. Det er på ingen måte sunt og reaksjonen kan være kroppen din som sier i fra at nå er det på tide å kulen.
Vis hele sitatet...

Ja sant det ahhahaha, men veldig rart at INGEN RUS HAR EFFEKT, selv med pause. Har jeg ødelagt dopaminlageret foralltid?
Sitat av Nissenmedtissen Vis innlegg
Ja sant det ahhahaha, men veldig rart at INGEN RUS HAR EFFEKT, selv med pause. Har jeg ødelagt dopaminlageret foralltid?
Vis hele sitatet...
Det kan ikke noen av oss vite, vi er hverken leger eller medisinsk personell. Slikt krever prøver osv osv for å bekrefte. Og jeg tviler på leger gidder å bruke tiden på å finne ut av dette da det ikke anses som sykdom eller begrensende på noe måte.
Prøv å ta lengre pause
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å røyk Changa, da skal du se rus med effekt. Kanskje det kan hjelpe deg med å skjerpe deg og slutte med dette faenskapet du holder på med. Etter du har prøvd Changa skal du se at du skal være glad som faen for å være i live!
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nekter å tro at ingenting har effekt. Har du tatt en svart smell med heroin uten å merke noe som helst liksom?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nekter å tro at ingenting har effekt. Har du tatt en svart smell med heroin uten å merke noe som helst liksom?
Vis hele sitatet...
Nei skyter ikke. Men får ikke noe «god følelse av noe» eller ikke noe stimuli av det. Blir speeda av cola/amf, men det er det.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner. Kalddusjing, næring, fysisk aktivitet på regelmessig basis er det eneste jeg føler har hjulpet meg som også har følt manglende glede på sikt. Funker fjell for økt eufori om man får en treningsøkt inn før man tar kveldens første stripe. Hvis du drikker alkohol ved siden av så tar det også av gledesfølelsen man ser etter i stimulanter. Ta vare på deg selv!
Det er ganske alment kjent at "god følelsen" forsvinner ved mye rusbruk. Er en grunn til at de tyngste narkomane kaller en dose for "friskemelding".

Er du for grov over tid så merker du ingen eufori bare at abstinensene forsvinner.

Høres ut som du er på vei dit. Vil du ha tilbake godfølelsen må du nok ta en lang pause. Og det vil uansett aldri bli så bra som det var i starten. Kjipt? Ja.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter en binge på flere gram med crack om dagen og MDMA etterpå har man vendt seg til ett såpass høyt nivå av effekter at man knapt vil legge merke til ting med mindre det er intenst.

Hvilken rus er det du har prøvd «uten effekt» i etterkant?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter en binge på flere gram med crack om dagen og MDMA etterpå har man vendt seg til ett såpass høyt nivå av effekter at man knapt vil legge merke til ting med mindre det er intenst.

Hvilken rus er det du har prøvd «uten effekt» i etterkant?
Vis hele sitatet...

Heroin,speed,crack,mdma,tramadol,ghb,kett, og en pille som skal gi økt dopamin nivå. Prøvde disse forskjellige stoffene etter jeg merka cracken ikke funka.(var først da jeg la merke til det/skjønte det var noe galt). Prøvde disse stoffene fordi cracken gav null funk.

Derfor tror jeg det dopamin nivået som er fucked og ikke toleransen.
Så du prøver å finne andre grunner til at dopet ikke funker slik du slipper å ta pauser?

"slapp av jeg har ikke høy toleranse eller brukt for mye slik at jeg opplever loss of magic. Det er bare trøbbel med dopamin nivået."
Anonym bruker
"Hylende Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det gir ikke mening at heroin, tramadol, ghb eller ket ikke fungerer. Kan gå med på at speed, crack og mdma ikke har lik effekt ved tømt serotonin/dopamin lager. Men de 4 andre preperatene ville man reagert på.
Sitat av Nissenmedtissen Vis innlegg
Heroin,speed,crack,mdma,tramadol,ghb,kett, og en pille som skal gi økt dopamin nivå. Prøvde disse forskjellige stoffene etter jeg merka cracken ikke funka.(var først da jeg la merke til det/skjønte det var noe galt). Prøvde disse stoffene fordi cracken gav null funk.

Derfor tror jeg det dopamin nivået som er fucked og ikke toleransen.
Vis hele sitatet...
Her er det mange stoffer som virker mot og med hverandre, og vil kunne maskere effekten av andre stoffer. Jeg regner med dette er spredd over flere dager for å unngå komplikasjoner som serotonin syndrom.

Flere av stoffene du nevner fungerer svært godt selv om du føler at det er tomt for dopamin, men det vil jo kunne gjenspeile seg litt i hvordan det oppleves.

Opplever du noe som helst når du gjør ting som vanligvis trigger en dopamin respons?

Hverken GHB eller heroin mister hele grunnlaget sitt for å fungere selv om du har røyka aldri så mye crack, så her tror jeg at problemet hovedsakelig er knyttet til din psykiske helse.

Hvordan føler du deg egentlig?
Du gir svært lite detaljer om noe som helst konkret utenom 2g crack i noen dager. Var du nykter før dette, eller har du brukt ett koldtbord av diverse substanser daglig i flere år, og så plutselig fått en smell du ikke klarer å medisinere bort?



Som AstroMan nevner, dette med at mange kaller heroinen sin for friskmelding, rusen de opplever er hovedsakelig knyttet til opplevelsen av å gå fra kvalme, rennende nese, tørre øyne, hodeverk og mer, til å plutselig føle at alle symptomene forsvinner så snart stempelet treffer bunnen.

Dette er en veldig, veldig, veldig forenklet måte å se på det, men forestill deg at +1 er baseline, helt uten rus eller abstinens, og +10 er rett etter ett trekk med crack. Etter årevis med rus eller en heftig binge så er baselinen din kanskje -7. Da sier det seg selv at man ikke opplever noe særlig rus siden man ikke kommer høyere, og hvis man gjør det så er det som regel med ett hav av negative effekter på kjøpet.


Såå… Hvis du ikke kjenner NOE så har du ikke prøvd hardt nok, men ta det som en oppfordring til å gjøre noe med overforbruket ditt.