Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2604
Vurderer å kjøpe meg ipad, som da skal være så bra. Såklart passer den ikke passer for alle. Men hvorfor er det så overdrevent mange som selger de etter en måneds bruk?
De kjøper den uten å tenke, så oppdager de at de ikke trengte den likavell.
Sånn generelt, har vi mange som er nysgjerrige på hypen rundt iPad, og antar det er en like stor overgang som det var å svitsje fra en halvslapp mobiltelefon til iPhone og andre ganske funksjonelle telefoner.
Min erfaring er at brukere av tablets enten er mye på farta og vil ha med en slags laptop dit man drar eller er glad i å lese bøker og har en PDF-samling på iPaden sin.

Hva tenker du å bruke den til?
Fordi det er så overdrevent mange som kjøper de som del av "må ha fordi det er inn og fordi det er Apple"-hypen.

Tenk på hva du skal bruke den til, og om til det formålet er den bedre enn en liten 13" eller ikke. Om svaret bare er sofatitting, nyhetslesing, i bilen og div småting som dette så er det sikkert ypperlig.
Sitat av lambador Vis innlegg
Sånn generelt, har vi mange som er nysgjerrige på hypen rundt iPad, og antar det er en like stor overgang som det var å svitsje fra en halvslapp mobiltelefon til iPhone og andre ganske funksjonelle telefoner.
Min erfaring er at brukere av tablets enten er mye på farta og vil ha med en slags laptop dit man drar eller er glad i å lese bøker og har en PDF-samling på iPaden sin.

Hva tenker du å bruke den til?
Vis hele sitatet...
Kan se for meg at den kanskje blir litt brukt til pp-presentasjoner i sammenheng med skole. Ha den med når jeg farter rundt til kompiser. Lett surfing og veeeldig mye musikk Er egentlig bare veldig keen på noe ny elektronikk. Også ser den jo sabla fin ut da! Har en litt smasha laptop, men duger vell en liten stund til.
Sist endret av nattenssønner; 10. juli 2013 kl. 19:14.
Grunnen er enkelt og greit det at de fant ut at Android var mye bedre likevel.
Sist endret av Fuzzybossen; 10. juli 2013 kl. 19:18.
Jeg bruker min iPad enormt mye i forbindelse med både musikkproduksjon og opptredener. Har ikke funnet et like godt Android tilbud for dette enda.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Kan se for meg at den kanskje blir litt brukt til pp-presentasjoner i sammenheng med skole. Ha den med når jeg farter rundt til kompiser. Lett surfing og veeeldig mye musikk Er egentlig bare veldig keen på noe ny elektronikk. Også ser den jo sabla fin ut da! Har en litt smasha laptop, men duger vell en liten stund til.
Vis hele sitatet...
PP på en iPad? Så vidt jeg vet kan den ikke kobles til en prosjektor, og du må uansett ha en PC for å lage PPen.

Edit: Det ser ut som om du kan lage PPer på en iPad, men hvor praktisk det er vet jeg ikke.
Sist endret av Sinken; 10. juli 2013 kl. 19:24.
Sitat av Guttelim Vis innlegg
Jeg bruker min iPad enormt mye i forbindelse med både musikkproduksjon og opptredener. Har ikke funnet et like godt Android tilbud for dette enda.
Vis hele sitatet...
Musikkproduksjon i hvilken sammenheng? Dette var da et stort +
Skjekk ut Galaxy Note 10.1 om du skal bruke Powerpoint og til skole, kommer vell en 2er nå snart også?
Koster for øvring kun 3200 om du binder deg opp mot netcom i et år (1600kr for å kjøpe den + 150 i 12 mnd), dette er 3G utgaven som koster 4500 (?)
Sist endret av Vod0; 10. juli 2013 kl. 19:39.
Fordi de kan bytte den ut med en Windows 8-tablet, så kan de få noe på ca. samme størrelse som kjører mer enn bare iOS-apps.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Skjekk ut Galaxy Note 10.1 om du skal bruke Powerpoint og til skole, kommer vell en 2er nå snart også?
Koster for øvring kun 3200 om du binder deg opp mot netcom i et år (1600kr for å kjøpe den + 150 i 12 mnd), dette er 3G utgaven som koster 4500 (?)
Vis hele sitatet...
Ikke for å sparke deg i ballene, men er absolutt ikke fan av android. Takk for tipset tho
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Grunnen er enkelt og greit det at de fant ut at Android var mye bedre likevel.
Vis hele sitatet...
Ja der er jo statistikken klar.
Androidbrett går jo så det suser.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Grunnen er enkelt og greit det at de fant ut at Android var mye bedre likevel.
Vis hele sitatet...
og at ipaden er overpriset som bare fy
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
og at ipaden er overpriset som bare fy
Vis hele sitatet...
Forklar den, iPad ligger akkurat på samme prisstige som de andre nettbrett..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
og at ipaden er overpriset som bare fy
Vis hele sitatet...
Er den? Den ligg ikkje veldig langt unna f.eks. Samsung sine i pris, iforhold til kva du får.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Kan se for meg at den kanskje blir litt brukt til pp-presentasjoner i sammenheng med skole. Ha den med når jeg farter rundt til kompiser. Lett surfing og veeeldig mye musikk Er egentlig bare veldig keen på noe ny elektronikk. Også ser den jo sabla fin ut da! Har en litt smasha laptop, men duger vell en liten stund til.
Vis hele sitatet...
Da vedder jeg på at du faller i kategorien som selger den igjen fort. Bare keen på noe ny teknologi. Vil bare ha Apple. Skolesammenheng, og PPT-presentasjoner. Da hadde jeg heller kjøpt en liten laptop som faktisk kan brukes til PPT.
Sitat av Sinken Vis innlegg
PP på en iPad? Så vidt jeg vet kan den ikke kobles til en prosjektor, og du må uansett ha en PC for å lage PPen.

Edit: Det ser ut som om du kan lage PPer på en iPad, men hvor praktisk det er vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Du har kunnet koble iPad til en prosjektor siden den første modellen kom ut. Man trengte bare en 30-pin to VGA/DVI overgang. Det finnes tilogmed HDMI overganger om du vil se presentasjonen din på en TV f.eks. Vil du gjøre det trådløst har du f.eks Apple TV.

Keynote er ett greit alternativ til PP og er laget for iOS. Mao har de tenkt på at du skal bruke fingrene. Det er ikke spesielt vanskelig å lage en pen presentasjon på iPad.
Sist endret av møkk; 10. juli 2013 kl. 21:15.
Personlig så fant jeg ut at iPad har utrolig lite nytteverdig for meg. Jeg er ikke særlig enkel å underholde, så spillene til iPad underholdt lite. De duger til nettsurfing, men de er så lite praktiske å holde i de fleste steder at jeg like gjerne bruker mobilen. Brukte min innimellom første 2 ukene, så ble den liggende.
Jeg trodde ikke jeg kom til å bruke noe som helst nettbrett og lot av den grunn være å kjøpe meg det. Men så fikk jeg en iPad på jobb for en stund siden og har brukt den ganske mye siden da.

Fin å ha på reisefot (tog, fly, buss ++), surfing/nett-tv/serier "på senga", enkel surfing i sofaen, kokebok på kjøkkenet, spille på dass. Jeg fant altså flere bruksområder som passet meg da jeg faktisk hadde en.
Greit å ha på toget, hyttetur eller for å sysselsette barn litt. Kan også være greit i noen (få) studiesammenhenger. Den eneste praktiske nytteverdien jeg har opplevd er om du har lyst å virke litt proff og være ekstra effektiv når du skal vise noe elektronisk (pdf, diagrammer, etc).

Dessuten er det jævla mange ekstremt spennende spill der om du bare er stein nok. (Men pass deg, det blir fort forbanna dyr morro)
Sist endret av Tøffetom; 10. juli 2013 kl. 21:46.
Jeg sluttet å bruke bærbar pc når jeg fikk iPad, samme gjorde min mor. Det er lettere med en ipad på stuebordet som tar like stor plass som Se&hør. Mindre praktisk er det med en "stor" bærbar som blir varm på fanget etter litt bruk og må lades titt og ofte. Joda, du har bærbare pcer med god batterilevetid, men de fleste pcer slår da ikke ipad på standbytid?
Folk i dag vil alltid ha det aller nyeste og beste heile tiden. Når det kommer til teknologi så skjer utviklingen ganske raskt, og det kommer veldig ofte nye modeller på markedet. Når det kommer noe nytt og spennende, så kvitter folk seg med den gamle modellen for å kjøpe den splitter nye som akkurat har kommet på markedet. Selv om den modellen de hadde fra før bare var noen få måneder, eller kanskje ett år, gammel.