Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 18682
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Setter man aldersgrense på formfett vil det bare gi signaler om at "du må være 18 år for å ruse deg på formfett" og virke mot sin hensikt i mine øyne. Det vil ikke gi signaler om at dette er noe av det værste du kan putte i kroppen din og kan fucke deg opp beyond repair hvis du bruker det. Sett heller en advarsel om at det absolutt ikke er et rusmiddel og grunnen til at man får en "rus" ut av løsemidler/gasser er at hjernen forvitrer.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hehe er ikke en dum ide. "Ved innhalering fortrenges oksygeninntaket i hjernen, noe som vil lede til hjerneskade eller død".
Blir nesten som og sette "Røyking dreper" på røykpakkene
Det er faktisk en slik merking på blant annet trykkluft på boks.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Gunnaren Vis innlegg
Har et par kompiser som sier "det er jævli digg å "inhalere" kullsyren" også setter de igang og riste og sniffe :P ser jævli dumt ut og er jo helt hull i hodet :P
Vis hele sitatet...
Har inhalert ganske konsentrert CO2 en gang, Ble utrolig svimmel og måtte sitte meg ned. Det var selvsagt ikke med vilje, hadde en gjæringsdunk med gjærlås som hadde stått i 3 uker, og jeg åpnet den og stakk trynet nedi for å lukte på alkoholprosjektet :P Var av samme typen svimmelhet som når du sitter og er avslappet og reiser deg fort rett opp.
Jeg husker for et par år siden så var det "pop" å knuse tabletter med Ibux og Paracet, for så å sniffe det som man gjør med kokain, i tillegg til å drikke alkohol mens man avr på fest. En ganske destruktiv blanding.
Så ikke noe til dette selv, men hørte folk prate om det på skolen pluss at det var et par oppslag i avisa om det. Så det er mye rart ungdommen finner på i dette landet.
Det blir sagt at ungene røyker, drikker seg drita, sniffer diverse løsemidler, tar AD/HD piller (Det er vel stimulanter / undergrupper av amfetamin?) og likevel så står foreldrene å sier at hasjen er det største problemet..
Sitat av Herremann Vis innlegg
Jeg husker for et par år siden så var det "pop" å knuse tabletter med Ibux og Paracet, for så å sniffe det som man gjør med kokain, i tillegg til å drikke alkohol mens man avr på fest.
Vis hele sitatet...
"– Vi har hørt at det sniffes og smertestillende er blitt brukt i alkohol, sier politioverbetjent Arne Hammer.

Han understreker at dette gir null effekt.

– Den eneste ruseffekten dette gir, er vondt i magen, påpeker han."

Facepalm deluxe

http://www.an.no/nyheter/article3262213.ece
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av mannamanna Vis innlegg
"
Han understreker at dette gir null effekt.
– Den eneste ruseffekten dette gir, er vondt i magen, påpeker han]
Vis hele sitatet...
Eventuelt totalskadet lever.

Sitat av gilde
Det blir sagt at ungene røyker, drikker seg drita, sniffer diverse løsemidler, tar AD/HD piller (Det er vel stimulanter / undergrupper av amfetamin?) og likevel så står foreldrene å sier at hasjen er det største problemet..
Vis hele sitatet...
WORD! Er ikke foreldrene sin feil. Er den dårlige informasjonen og "kunnskapen" fra staten, som man blir matet opp med ifra barndommen. Dumme gateway drug teorier, og mye annet tull.
Jeg håpa det var en som hadde skrevet om problemet med det at omgdum ruste seg "glade" jeg :P
Hva faen er glade for noe?
jeg ruser meg glad hver dag jeg =/
Dritt verden, kapitalistisk tull.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Jeg håpa det var en som hadde skrevet om problemet med det at omgdum ruste seg "glade" jeg :P
Hva faen er glade for noe?
jeg ruser meg glad hver dag jeg =/
Dritt verden, kapitalistisk tull.
Vis hele sitatet...
Glade(gleid) er en luftrenser, saann spray man bruker for aa fjerne vonde lukter, som inneholder butan, som gir deg en rus i noen faa minutter, og ödelegger hjernen din.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Da blir du tatt for en ''tyster'' og ingen liker tystere i de miljøene.
Vis hele sitatet...
Miljøer som tillater tolvåringer å ruse seg på løsemidler, er miljøer du virkelig burde klare deg uten.
hehe, word. glade er et løsemiddel ungdom ruser seg på, nesten som bensin. vi har dette hjemme og en gang jeg brukte det, tok jeg LITT for mye i lufta (sniffet ikke med hensikt å ruse, bare for godluktens skyld) og fikk migrene som bare det, har aldri hatt en så jævlig natt :/

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hei, her jeg bor har det vært en eksploson i og ruse seg på ting. Alt fra glade til nøtter.

Jeg har prøvd og fortelle hvor farlig glade er, at det fucker opp huet ditt. Men virker ikke som det hjelper.

Unger helt nede i 12 års aldern flyr rundt med en glade boks og en KIWI pose.
Dette er da unger jeg kjenner på diverse måter, Brødrene til kompisene mine osv.

Her legger jeg til en link:
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4651919.ece

Har det alltid vært sånn her i Norge?
Og hvordan kan jeg prøve og hjelpe dem?
Vis hele sitatet...
nå er det EN ting du kan gjøre:
1. finn ut hvor de får det fra.
2. ta en tur innom.
3. si ifra til butikken om problemet og få det bannet
noe nytt, prøvde du det jeg sa?
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Miljøer som tillater tolvåringer å ruse seg på løsemidler, er miljøer du virkelig burde klare deg uten.
Vis hele sitatet...
Ja, godt poeng. Problemet til noen av disse ungdommene kan jo være at de ikke har noe annet miljø å oppsøke? Det er jo ikke alle som har vennekretser i hundretall og da kan det være et problem å komme seg vekk fra disse farlige miljøene uten å bli totalt ekskludert og indirekte tvunget til å holde seg for seg selv.

Er man i tillegg usikker er det heller ikke bare å oppsøke noen nye folk, bli venner med dem og etter dag to så får man vite alle deres dypeste hemmeligheter.

For å blande inn litt personlig erfaring så kan jeg jo nevne at jeg var også inne i et slikt "miljø". Rettere sagt så var det de vennene jeg alltid har hatt, og jeg som ble introdusert til denne metoden for å oppnå en rus. Vel, jeg var allerede interessert i rusmidler på den tiden, og lite oppegående som jeg var tok jeg villig en pose fylt med doparfyme og inhalerte. Ikke noe særlig av en rus, og jeg satt igjen med en ekkel smak i munnen.

Da jeg senere kom hjem leste jeg meg litt opp på glade, og kom inn på en tråd som omhandlet dette på dette forumet her. Det var en kommentar som lød noe lignende "Dette er minst like farlig som kokain." Jeg som allerede da hadde planlagt å prøve kokain tenkte jo selvfølgelig: da kan det jo ikke skade, så jeg bruker det mer! Etter en stund gikk selvfølgelig sannheten opp for meg, jeg sluttet med det og klarte snart å overtale mine andre venner til å slutte med det også.

Den dag i dag lever vi fortsatt, eller i hvert fall jeg, med anger over hvor utrolig umodent syn jeg hadde på rusmidler da.
Koffein er ikke sunt, det hemmer veksten bl.a. så om 30 år er gjennomsnittshøyden i Norge sikkert rundt 130.
Vis hele sitatet...
hvorfor er ikke alle kaffedrikkere hobbiter ? kaffe har eksistert en stund, men jeg kan ikke si at besteforeldrene mine er veldig små selv om de drikker flere liter kaffe daglig.

ikke at jeg vet så mye om koffein, men i mine ører rimer det ikke helt
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Glade ble mye brukt i en kort periode på ungdomsskolen blant mine medelever.
I en vennegjeng på sikkert 20 folk, var det 3 stykker som ikke "Gladet". Denne gjengen ble også sett på som de "kule".
Da 3 stykker ble tatt av en lærer bak matvarebutikken, ble det hele en stor sak, men likvel var hasj det farligste man kunne prøve. En kompis av meg paffa noen ganger, og alle vennene hans (inkludert meg) ble sjokkert. At så mange sniffa Glade var sosialt akseptert, men hasj var det største no-no.
Dette sier noe om infoen man mottar i skolen rundt rusmidler!

Nå anbefaler jeg nesten cannabis framfor alkohol.

Jeg og kompisen min gjorde det ganske enkelt fordi vi syntes det var dumt, ikke fordi vi visste om hvor farlig det var.

For 2 uker siden møtte jeg en på min egen alder som er en venn av en venn.
Han og en annen jeg aldri har sett før hadde kjøpt seg Glade og stod klar med bæreposen i det jeg gikk forbi.
"Jævla idioter, bensin er mye billigere og Statoil er bare rett oppi gata!" - Sa jeg og gikk videre.
"Tror du vi er så dumme at vi driver med slikt?" - Svarte karen jeg aldri hadde sett før.
Jeg snudde meg, nikket, og gikk videre.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
For 2 uker siden møtte jeg en på min egen alder som er en venn av en venn.
Han og en annen jeg aldri har sett før hadde kjøpt seg Glade og stod klar med bæreposen i det jeg gikk forbi.
"Jævla idioter, bensin er mye billigere og Statoil er bare rett oppi gata!" - Sa jeg og gikk videre.
"Tror du vi er så dumme at vi driver med slikt?" - Svarte karen jeg aldri hadde sett før.
Jeg snudde meg, nikket, og gikk videre.
Vis hele sitatet...
Du kan jo eventuelt tipse om nFF eller andre nettsider med hvor man kan lese om dette, og informere vedkommende om at risikoen for uønskede virkninger er stor. Man risikerer hjerneskader og i værste fall død. Man er også garantert å lukte som en dass.
Det var en del folk heromkring som "Gladet" en stund også, men etter at noen sa ifra til voksne er det helt slutt på nå. Det er ikke oppskrytt å fortelle foreldre om slikt. Og i mange tilfeller funker det også.
Finner jeg ut om noen som sniffer Glade, så sier jeg lett ifra uten dårlig samvittighet til foreldra.
Det er jo til de sitt eget beste.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
For 2 uker siden møtte jeg en på min egen alder som er en venn av en venn.
Han og en annen jeg aldri har sett før hadde kjøpt seg Glade og stod klar med bæreposen i det jeg gikk forbi.
"Jævla idioter, bensin er mye billigere og Statoil er bare rett oppi gata!" - Sa jeg og gikk videre.
"Tror du vi er så dumme at vi driver med slikt?" - Svarte karen jeg aldri hadde sett før.
Jeg snudde meg, nikket, og gikk videre.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er disse personene?
De må jo enten være tilbakestående eller være i 10-12 års-alderen.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Hvor gammel er disse personene?
De må jo enten være tilbakestående eller være i 10-12 års-alderen.
Vis hele sitatet...
De er like gamle som meg, altså 16-17 år.

Ja, de er idioter.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hvordan kommer de på sånt egentlig? Ruse seg på glade liksom... Da jeg hadde lyst å ruse meg som 13 åring fikk jeg noen til å kjøpe sprit til meg liksom. Jeg har aldri visst at det gikk an å ruse seg på glade engang.

Hvilken rus får man av det egentlig?
Vis hele sitatet...
Du ender opp med en rus som varer i ca. 2-5 min hvor du nesten blir helt paralysert. Drev med "Glade" når jeg var 13-14 og merka stort sett at det bare var intenst og irriterende. Merka også konstant piping under denne rusen som gjorde meg stressa, og jeg fikk også en hallis hvor jeg så to tretall i forskjellige farger som tydligvis var en hund i hodet mitt.

Sitat av StewieGriffin Vis innlegg
hvorfor er ikke alle kaffedrikkere hobbiter ? kaffe har eksistert en stund, men jeg kan ikke si at besteforeldrene mine er veldig små selv om de drikker flere liter kaffe daglig.

ikke at jeg vet så mye om koffein, men i mine ører rimer det ikke helt
Vis hele sitatet...
tviler på at besteforeldra dine drakk så mye kaffe når de vokste, eller vokser fortsatt besteforeldra dine?

Om du er voksen så vokser man som regel ikke i høyden, så kaffe har ingen innvirkning på veksten dems. Derimot hvis en gutt drikker kaffe ifra han er 10 år kan han nok risikere å bli ganske lav.
Sitat av Parasitic Vis innlegg
Om du er voksen så vokser man som regel ikke i høyden, så kaffe har ingen innvirkning på veksten dems. Derimot hvis en gutt drikker kaffe ifra han er 10 år kan han nok risikere å bli ganske lav.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde på at koffein hemmer vekst? Jeg mistenker at dette er en god gammeldags måte å "skremme" barn til ikke å drikke kaffe, men prove me wrong if you can
kan selv huske jeg var 12, og gikk på kiwi for å kjøpe glade. Synes det er rart folka i butikken ikke stoppa oss, når vi gikk inn og ut av butikken hvert 5 min, med tre glade bokser hver :-( jaja. Synes politiet burde informere butikkene om at folk ruser seg på det, er nok mange som vet at glade blir brukt for å ruse seg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
All propagandaen har gjort slik at ungene ikke tor på en dritt lengere.
En skikkelig god og nøytral narkotika-undervisning tidlig i ungdomsalderen (8 klasse?) ville nok opplyst ungene på en bedre og mer effektiv måte. Det må også læres at ikke alt som er lov er bra, og motsatt!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og noen kompiser glade't i en liten periode på ca. 1 uke, uten å vite hvor farlig det egentlig var.
skjønner selvsagt at det var ræva dumt gjort!
Sinnsykt, har aldri hørt om folk som ruser seg på lim/gasser annet i en dokumentar om gatebarn i russland som, en rød tråd gjennom hele dokumentaren var at ungene ville bort fra virkeligheten siden den var så vond.
Tror nok en fungerende narkotikaundervisning fra tidlig ungdskole kunne vært gunstig. Men står nok opp imot en mye viktigere influens i ungdommer sitt liv, du har tv, musikk og hippe kjendiser - Narkotika er noe som går igjen hos de alle og vil nok skape kløe i nysgjerrigheten mye mer enn hva en lærer sitt budskap gjør.....
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ingen som syntes dette er litt overdrivi?
Kjenner en GOD del folk som har drivi med dissa gassene av dass-sprayer/hårsprayer/lim/bensin osv.

Og vet om folk som har "drivi med" glade, daglig i flere måndter på en flaske om gangen uten skade.
Ikke sett et eneste dødsfall. Var en liten periode halve ungdomskolen borti her dreiv med det, sikkert 50-100stk.
Men fortsatt ingen skader bortsett fra at det ble vel 18års grense på å kjøpe mye forskjellig rart på butikken etterhvert.

Noen som har noe på det?
Vet at selvom de 100 heldige her ikke har dødd så kan det skje, men ser ut til å være stort mindre enn det de fleste her vil ha det til. Minner meg om da jeg hørte om hvor farlig hasj var da jeg var liten. Hørtes ut som "U gonna hit it and die" liksom.
Har du lest den store løsemiddeltråden? Hvis ikke, gå dit og les. Alt sammen. Og forstå.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=72114

Imotsetning til de 'vanlige' rusmidlene (Vanlig i den forstand at de er
laget for å ruse seg på, cannabis, amfetamin, heroin, lsd og andre sentralstimulerende stoffer) så er
løsemidler laget primært for å løse opp fett, ikke for å gi rus.
Hele kroppen er avhengig av fett, det finnes i hjernen, rundt benstrukterer og
i musklene. Du kan vel selv tenke deg hva et stoff som ikke hovedsaklig er
laget for å gi rus, men å løse opp de viktige stoffene i hjernen og resten av
kroppen din gjør med din helse.
Vis hele sitatet...
Nuff said.
Sist endret av Moreagain; 15. januar 2011 kl. 20:29.
Hvis du er i tvil om at løsemidler er skadelige, ta en titt på grammatikken til disse som sier det ikke er det.
Hvorfor ikke ruse seg på ogsygen, unger? Eller sniffe blomster? Det er den beste rus i verden : ) Bare for å legge til noe i dabatten; er vel minimal forskjell på å drikke sprit 70+% og sniffe lightergass. eller er jeg på jordet? jeg feøler hvertfall at jeg tok ganske stor skade av det i min ungdom. har aldri rørt gasssniffing, for å ha det nevnt.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Hvorfor ikke ruse seg på ogsygen, unger? Eller sniffe blomster? Det er den beste rus i verden : ) Bare for å legge til noe i dabatten; er vel minimal forskjell på å drikke sprit 70+% og sniffe lightergass. eller er jeg på jordet? jeg feøler hvertfall at jeg tok ganske stor skade av det i min ungdom. har aldri rørt gasssniffing, for å ha det nevnt.
Vis hele sitatet...
Du er vel av den oppfatning av at sprit med høy prosent er en slags "supersprit" som er mer skadelig enn "vanlig" alkohol? Prosent har absolutt ingenting å si, men mengden du drikker.

F.eks 500ml 40% vodka blir akkurat det samme som å drikke litt i overkant 250ml med god hjemmebrent. Du får i deg 250ml ren alkohol uansett.

Hvordan du kan komme til den konklusjonen at alkohol er det samme som å sniffe lighter gass har dessverre gått meg hus forbi, kan du vennligst forklare en gang til?
jeg fikk en litt AH-Ha opplevelse nå.

når hasjen er det værste dopet som finnes og du beggyner på heroin og øddelegger livet ditt med engang du bare gir penga til dealeren din,
så er jo formfett som du kan gå i den varme butikken og gi en 50lapp til en smilende kassedamme som vet så altfor godt hva du skal med formfettet. ganske attraktivt for små nyskjerrige drittunger..

the fuck norge, the fuck. nuff said.
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
jeg fikk en litt AH-Ha opplevelse nå.

når hasjen er det værste dopet som finnes og du beggyner på heroin og øddelegger livet ditt med engang du bare gir penga til dealeren din,
så er jo formfett som du kan gå i den varme butikken og gi en 50lapp til en smilende kassedamme som vet så altfor godt hva du skal med formfettet. ganske attraktivt for små nyskjerrige drittunger..

the fuck norge, the fuck. nuff said.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du vil frem til her...

off-topic: Er du ruset/full eller bare ekstremt dårlig i norsk grammatikk?
Sist endret av nikons; 15. januar 2011 kl. 21:26.
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Du er vel av den oppfatning av at sprit med høy prosent er en slags "supersprit" som er mer skadelig enn "vanlig" alkohol? Prosent har absolutt ingenting å si, men mengden du drikker.

F.eks 500ml 40% vodka blir akkurat det samme som å drikke litt i overkant 250ml med god hjemmebrent. Du får i deg 250ml ren alkohol uansett.

Hvordan du kan komme til den konklusjonen at alkohol er det samme som å sniffe lighter gass har dessverre gått meg hus forbi, kan du vennligst forklare en gang til?
Vis hele sitatet...
Tror du jeg gidder å diskutere med noen som ikke klarer å lese? hvilken konklusjoner?
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Tror du jeg gidder å diskutere med noen som ikke klarer å lese? hvilken konklusjoner?
Vis hele sitatet...
Les innlegget dit engang til og tenk over hvordan det kan tolkes, eller eventuelt vurdere hvordan du kunne ha skrevet det for å forklare det godt nok.


Sitat av psilonaut Vis innlegg
Bare for å legge til noe i dabatten; er vel minimal forskjell på å drikke sprit 70+% og sniffe lightergass. eller er jeg på jordet?
Vis hele sitatet...
Sitat av nikons Vis innlegg
Skjønner ikke hva du vil frem til her...

off-topic: Er du ruset/full eller bare ekstremt dårlig i norsk grammatikk?
Vis hele sitatet...
alle er så opptatt med og banke inn i hodet at hasj er så jævligt,
så da blir jo formfett som ingen har sagt noe gale om, veldig attraktivt blir det ikke ?
På hvilken måte har ingen sagt noe negativt om formfett?
Sitat av nikons Vis innlegg
På hvilken måte har ingen sagt noe negativt om formfett?
Vis hele sitatet...
vi hadde utlagige besøk av poltimann i klassen som sto og skreik om hasj.
ikke formfett.
Vi si at det er mer eller mindre allmenn kjent at formfett er ekstremt farlig? Og hvis du opplyser alle om at formfett er farlig, finner ungene alltid noe annet å prøve. Sånn er unger, og slik vil de alltid være. Du kan ikke ha 18-års aldersgrense på alt av husholdningsprodukter fordi et par unger er dumme nok til å sniffe/drikke det.
Sist endret av nikons; 15. januar 2011 kl. 21:37.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Ingen som syntes dette er litt overdrivi?
Kjenner en GOD del folk som har drivi med dissa gassene av dass-sprayer/hårsprayer/lim/bensin osv.

Og vet om folk som har "drivi med" glade, daglig i flere måndter på en flaske om gangen uten skade.
Ikke sett et eneste dødsfall. Var en liten periode halve ungdomskolen borti her dreiv med det, sikkert 50-100stk.
Men fortsatt ingen skader bortsett fra at det ble vel 18års grense på å kjøpe mye forskjellig rart på butikken etterhvert.

Noen som har noe på det?
Vet at selvom de 100 heldige her ikke har dødd så kan det skje, men ser ut til å være stort mindre enn det de fleste her vil ha det til. Minner meg om da jeg hørte om hvor farlig hasj var da jeg var liten. Hørtes ut som "U gonna hit it and die" liksom.
Vis hele sitatet...
Visst du kjenner så mange som har "sniffet" så mye løsemidler så kan jeg nesten garantere deg at flere av dem har psykiske skader.Advarslene folk kommer med om løsemiddler er ikke propaganda,det er realiteten.
Sitat av sofa Vis innlegg
Hvis du er i tvil om at løsemidler er skadelige, ta en titt på grammatikken til disse som sier det ikke er det.
Vis hele sitatet...
Jeg sugde bare generelt på skolen, ok?

Sitat av High-on-life Vis innlegg
Visst du kjenner så mange som har "sniffet" så mye løsemidler så kan jeg nesten garantere deg at flere av dem har psykiske skader.Advarslene folk kommer med om løsemiddler er ikke propaganda,det er realiteten.
Vis hele sitatet...
Det kan du nesten ja. Jeg har ikke hørt noe om det fra dem hvertfall.
Tror Kakefrans sku vært her i byen for en del år siden, fått se hva div løsemidler/bensin sniffing gjorde med folk i en periode :/
Hvis du seriøst tror det er så lite skadelig som du gir uttrykk for, gå og les deg opp hva disse stoffene faktisk gjør med hodet ditt, asap!
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Setter man aldersgrense på formfett vil det bare gi signaler om at "du må være 18 år for å ruse deg på formfett" og virke mot sin hensikt i mine øyne. Det vil ikke gi signaler om at dette er noe av det værste du kan putte i kroppen din og kan fucke deg opp beyond repair hvis du bruker det. Sett heller en advarsel om at det absolutt ikke er et rusmiddel og grunnen til at man får en "rus" ut av løsemidler/gasser er at hjernen forvitrer.
Vis hele sitatet...
Signal effekten er ett tilbakstående tanke gang spør du meg!

Hvordan kan du være sikker på de vill gi feil signaler?

Drit nå i en aldersgrense, få heller litt vett inn i hodet til kidsa
Sitat av Hightime Vis innlegg
Tror Kakefrans sku vært her i byen for en del år siden, fått se hva div løsemidler/bensin sniffing gjorde med folk i en periode :/
Hvis du seriøst tror det er så lite skadelig som du gir uttrykk for, gå og les deg opp hva disse stoffene faktisk gjør med hodet ditt, asap!
Vis hele sitatet...
Jeg har lest det mange ganger. Og har prøvd en god del av det greiene selv, merker ikke noe særlig forskjell for å være ærlig.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Jeg har lest det mange ganger. Og har prøvd en god del av det greiene selv, merker ikke noe særlig forskjell for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
mmkay, med den holdninga du har her så er det vell trolig lite vits at noen her inne prøver forklare deg hvor farlig det FAKTISK er..
Men er jo mildt sagt ren idioti hvis du faktisk har lest deg opp på dette på sikre kilder, men fortsatt sitter forsvarer bruken & hvor ekstremt lite skadelig dette er :/

Men hey, kjør show!
Kom gjerne tilbake om et par år og fortell ossen det går når du kanskje bynner merke senskader & ettervirkninger av denne idiotien dere driver med
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Jeg har lest det mange ganger. Og har prøvd en god del av det greiene selv, merker ikke noe særlig forskjell for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
Sniffing av drivgass og diverse løsemidler er veldig skadelig. Det er et etablert faktum. Om du ikke synes du merker noe særlig til skadevirkninger er jo det fint for deg, men på ingen måte representativt for alle andre. Tvert i mot er det stor fare for både akutte skader (i verste fall død) og irreversible langtidseffekter (skader i luftveier og svelg, nedsatt allmentilstand og kognitive evner som følge av permanente skader på hjernen). Det er rett og slett ikke verdt risikoen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Jeg har lest det mange ganger. Og har prøvd en god del av det greiene selv, merker ikke noe særlig forskjell for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
Du ser ut til å ha vært et produkt av fryktpropagandaen, for så å snu totalt om.

Når du ble forklart at hasj var veldig farlig og senere fant ut at dette ikke var saken, så overførte du dette prinsippet på alt?

Jeg føler jeg må forklare deg hva forskjellen mellom rusmidler og løsemidler er.

Rusmidler ligner stoffer vi allerede har endogent inne i kroppen, når de treffer reseptorer som sitter på nervecellene vil de utløse disse reseptorene på kraftigere/annerledes måter enn det de vanlige stoffene i kroppen vår gjør og
det fører til en rus.

Løsemidler er en annen sak, de ligner ikke på signalstoffer vi allerede har, de er løsemidler som løser opp fettvev som både hjernen og kroppen trenger for beskyttelse og isolering.
Rusen man opplever er en forgiftning, løsemidlene forskyver oksygen vekk fra lungene og blodomløpet og kan i værste tilfelle føre til kvelning.

Over lengre tid har man også dokumentert hjernesvinn i folk utsatt for løsemidler i industrien.

Å da påstå at løsemidler kan sammenlignes med hasj i forholdt til faren blir så feil som det overhodet er mulig å bli.

Vi har også Den store løsemiddeltråden her på forumet.
Svaret på spørsmålet om hvorfor er deprimerende enkelt: naturlig utvalg.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Sniffing av drivgass og diverse løsemidler er veldig skadelig. Det er et etablert faktum. Om du ikke synes du merker noe særlig til skadevirkninger er jo det fint for deg, men på ingen måte representativt for alle andre. Tvert i mot er det stor fare for både akutte skader (i verste fall død) og irreversible langtidseffekter (skader i luftveier og svelg, nedsatt allmentilstand og kognitive evner som følge av permanente skader på hjernen). Det er rett og slett ikke verdt risikoen.
Vis hele sitatet...
I verste fall død? kan ikke si det virker som det i verste fall, skulle gjerne valgt og være død enn helt totalt hjerneskada spør du meg...