Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3618
Faren min bor jo langt unna mennesker å sånt så det kan ofte hende jeg kjeder meg med å sprenge ting, nå er jeg ganske amatør med å lage noe fancy, går som oftest til propantank i bålet eller molotov i låve veggen, men har filmet noen ting og satt de sammen:]

http://www.youtube.com/watch?v=o8piL4Yh_9A
Hva var det du laget helt i begynnelsen av filmen? den som sprutet ild, så heftig ut.
Ganske uansvarlig av deg og fyre på en skau,kaste moltovcocktails på vegger samt hive en propanflaske på ett bål.
Men jeg skal ikke dømme noen
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Velkommen til _pyroteknikkforumet_...
Trådstarter
@til Nobels

Jeg brukte en propantank som er til en gassgrill
Kommer aldri til å gjøre det igjenn siden den fløy ganske nerme oss og ødela nesten utedassen

Sitat av Up Vis innlegg
Velkommen til _pyroteknikkforumet_...
Vis hele sitatet...
Takker:]
Håper jeg lærer meg masse nytt her^^
Sist endret av knokimm; 9. mars 2010 kl. 10:26.
Sitat av knokimm Vis innlegg
Håper jeg lærer meg masse nytt her^^
Vis hele sitatet...
Det håper jeg å! Fyre på en skau, propantank på en bål.. Sier vel noe!
mmmja.. undrer mig dog over at den tank der, uden at explodere rystede kameraet :S men hellere som jeg har kommenteret.. tag en tønde og så ca. 5 liter benzin i og så stort bål.. vil mene det er bedst hvis du sætter den ind i et bur, og så halm og benzin om, de det sikkert ik er fed at få en stor varm tønde på sig.. :P men ik lav noget med en masse ild hvor der er brændbart.. MEGET uansvarligt..
syntes du skulle starte med lidt flaskebomber, selvom det ik er pyroteknik, er det sjovt og giver et fint brag.. (; flydende afløbsrens i flaske (lidt i bunden) og sølvpapir, skru låget på hurtigt og kast.. ik få det på dig eller noget da det er i stand til at ætse glas når det er kogende, som det bliver af reaktionen.. men pas lidt mere på med så meget ild.. kan nemt gå galt o:
Din begeistring for flammer og slikt kan jeg hilse velkommen, men dine holdninger ovenfor dette burde endres dersom du skal få noe ut av din registrering her på WIP.
du er mer uansvarlig en meg du! (det sier litt, jeg tømte en fountain og pakket innholdet i gråpapir med 3 cm lunte :P ) men din begeisring for flammer er facinerende.
når du først har propan, så skaff en gassbrenner ala stående, kok en grute olje, ta gooood avstand og hell en kopp vann oppi med bruk av en lang stang.
jeg er ikke ansvarlig for skader som kan oppstå under dette stuntet, og oppfordre IKKE til å prøve dette. men hvis du innsisterer, use ur brain, det blir en STOR flamme! (det var ikke oppfordring)
Sitat av knokimm Vis innlegg
Takker:]
Håper jeg lærer meg masse nytt her^^
Vis hele sitatet...
Tror kommentaren fra Up var rettet mot LoRd.

Får jeg spørre hva faren/moren din sa til dette? :P Det var jo deg på begynnelsen av videoen right?
Sist endret av Skogslarve; 9. mars 2010 kl. 20:44.
Sitat av shaman-sultan Vis innlegg
jeg er ikke ansvarlig for skader som kan oppstå under dette stuntet, og oppfordre IKKE til å prøve dette. men hvis du innsisterer, use ur brain, det blir en STOR flamme! (det var ikke oppfordring)
Vis hele sitatet...
Huff.
Jeg lurer så fryktelig på en ting.

Prøver man å skrive fra seg ansvar med en slik tekst eller skriver man det rett og slett fordi at det er kult fordi man har sett lignende skriverier på "Jackass" ?

Til opplysning kan jeg nevne at ansvar er noe man ikke avskriver seg ved å komponere en klisjè av en tekst + at alle forstår at man ikke kan idømmes straff for at en eller annen skader seg mens han prøver å gjennomføre et eller annet forsøk han har lest om på internett.
Håper du lærer deg ordentlig pyroteknikk her på forumet, sånn at du kan gjøre de mer "fancy" tingene. Propantanker er ganske farlig og molotov cocktails er litt amatørmessig, det funker sikkert bra til opprør men ikke for gøy xD
Trådstarter
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Tror kommentaren fra Up var rettet mot LoRd.

Får jeg spørre hva faren/moren din sa til dette? :P Det var jo deg på begynnelsen av videoen right?
Vis hele sitatet...
mora mi vet ikke om det og faren min ler med xD
akurat han var fetteren min, jeg å han pleier å gjøre sånne ting sammen
Sitat av knokimm Vis innlegg
akurat han var fetteren min, jeg å han pleier å gjøre sånne ting sammen
Vis hele sitatet...
Han var fetteren din?

Du kunne jo prøve å lage svartkrutt da, kan få til mange fine effekter og smell med det. Vil også regne med at det er tryggere enn propantanker iallefall.
Trådstarter
Sitat av Dwerg Vis innlegg
Han var fetteren din?
Vis hele sitatet...

Han lever fortsatt x]

Mhm, er sånne ting jeg har tenkt å lære meg siden jeg har vert døden ner alt for mange ganger med sånt tull ><
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av knokimm Vis innlegg
Han lever fortsatt x]

Mhm, er sånne ting jeg har tenkt å lære meg siden jeg har vert døden ner alt for mange ganger med sånt tull ><
Vis hele sitatet...
Noen som har spasmer på KP knappen? I allefall, bra du vil lære deg litt mer siviliserte saker, men hva tenkte du da var poenget med å legge ut denne videoen?
Du burde lære deg å strikke eller noe, med din atferd er du ikke egnet til å drive med pyroteknikk eller noe større enn fyrstikker.
Hørt om tomme kinderegg, vann og bakepulver?
Litt OT da, men hva program bruker du til å lage introer til filmer F.eks den som er i denne filmen? Synest Windows Movie Maker blir litt basic :P
Til kjære trådstarter, for og få sakt det rett fram enkelte (erfarende) medlemmer her synes du opptrer en smule uansvarlig, som i og for seg er forståelig, du er ung, har kanskje ikke gitt så mye tanke på dette, men livet er et skjørt og tåler ikke alt for mye, og om du skulle overleve en eventuell ulykke, vil du mest sannsynlig se litt deformert ut.

Bare nevner det, pyroteknikk kan være veldig gøy og holde på med, men ta et par forhåndsregler og tenk på hendene og ansiktet like viktig som pikken din.

* Moral is no more
Kan ikke klage på at dere ikke tar sikkerheten på alvår ihvertfall, eller fetteren din tar det seriøst! sykkelhjelm er viktig!!

Bra å se at det er flere enn meg som får trang til å tenne på ting det står eksplosjons fare på Jeg har da bare prøvd spaybokser og små propan/butan tanker på 250ml..
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det er jo stilig med store eksplosjoner, men du får et fint smell med en litt stor "kinaputt", man trenger ikke store mengder splinter eller store skader på natur og mennesker for å ha det gøy. Personlig er jeg redd for noe så basic som KNSU og bruker alltid så mye lunte at jeg nesten tar fram ipoden mens jeg vente, innen lunta brenner ned...

@-=Insane=- Litt OT, men LET THE MASSACRE BEGIN!
Confession, har selv sprengt et par butanflasker i min yngre karriere. Og en annen meget profilert bruker her inne ville at vi skulle sprenge en butanflaske med fenghette inni en snøhule Takk gud for at jeg ikke hørte på han, da kunne vi begge i beste fall kysset håret vårt adjø

Hadde litt kort lunte i tillegg, så det ble som på film, helten springer som juling med flammene hakk i hæl

Unnskyld, jeg bare måtte
Alle må huske på at "kua har også vært kalv en gang".

Men så må vi også huske på at det var samme moralpreken den gangen også, og nå forstår vi hvorfor!
Det gjør hvertfall jeg.
Selv hadde jeg et uhell for ikke så lenge siden bare pga. at jeg brukte en ny luntetype i forhold til den vanlige jeg pleier å bruke.
Begge var visco, men den jeg benyttet da uhellet var ute var mykere slik at lunten krummet seg slik at den allerede brennende delen antente lunta mye lengre inne.
Dramatisk langt inne faktisk!
I andre enden av lunta befant det seg en betydelig sikkerhetstrussel.

Det hele ble fanget på film og jeg har vært fristet til å vise det frem til skrekk og advarsel, men jeg har latt være.
Pga. dette vurderer jeg faktisk å slutte helt med HE, bomber og slikt og heller satse kun på litt mildere pyroteknikk (raketter, luftbomber osv.).

Moralen er at selv den minste endring på normale rutiner kan faktisk være katastrofal!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av rotern Vis innlegg
Confession, har selv sprengt et par butanflasker i min yngre karriere. Og en annen meget profilert bruker her inne ville at vi skulle sprenge en butanflaske med fenghette inni en snøhule Takk gud for at jeg ikke hørte på han, da kunne vi begge i beste fall kysset håret vårt adjø
Vis hele sitatet...
Such a waste of fenghetter!
Den snøhula var epic da! Glemmer ikke den konditorfargeflaska(?) med flash!
Det er skikkelig gammle dager det ja. Det var før HE perioden, og HE perioden startet vel i 2004 eller 2005? Og vinteren året etter var også før HE kom inn i bildet, for da lagde vi den ekstremt store hula med fakkelbokser og senger av trær
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Alle må huske på at "kua har også vært kalv en gang".
Vis hele sitatet...
Et lam kan bli sau, men selv en sau kan bli lam.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Et lam kan bli sau, men selv en sau kan bli lam.
Vis hele sitatet...
Vitterlig.
Men igjen understreker dette bare poenget mitt ovenfor, syns jeg.
Jepp, understreker bare at man gjør feil uansett erfaring Selv om feilene er av andre arter(Hva er det med ordspill nå da?)
Det ser ikke akkurat trygt ut, det på videoen
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av omba Vis innlegg
Det ser ikke akkurat trygt ut, det på videoen
Vis hele sitatet...
Men det ser k3wlt ut! Det som teller!
Det går fint å gjøre noe "k3wlt" på en trygg måte også!

Noen ganger kan det faktisk være ganske forløsende å finne på noe annerledes.
Sørg for å legge ut filmen hvis du skader deg, for det er ekstra k3wlt. Da blir du stuntmann i actionfilm og kjendis
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Tror vel egentlig en stuntmann er en person som utfører farlige, men kontrollerte, stunt for andre... Ikke en som sprenger ting uten å tenke på konsekvenser...

Når det er sagt er jeg veldig interessert i en skadefilm, jeg også
Sist endret av Ffojt; 17. mars 2010 kl. 16:31.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Sørg for å legge ut filmen hvis du skader deg, for det er ekstra k3wlt. Da blir du stuntmann i actionfilm og kjendis
Vis hele sitatet...
ffojt- Jeg tror jeg merket ett lite snev av ironi..???? 10hi

og til tråd starter: Les deg litt klokere her på forumet, og så kan du starte med litt ordentlig pyroteknikk
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Neeei... Ironi er vel ikke ordet jeg ville brukt... Sarkasme er et bedre ord... Vistte du at ordet sarkasme kommer fra det greske ordet "sarkasmos", som i bunn og grunn betur av rive/kutte løs kjøtt...

Jeg prøver ikke å være slem, men jeg synes kanskje ikke man akkurat er forpliktet til å legge ut videoer som det. Når man holder på med noe farlig synes jeg man skal ha respekt for det man driver med på en måte som nesten bunner i frykt... Jeg elsker flammer, men jeg er redd for dem samtidig, og kutter alltid for mye lunte med vilje().

Når det er sagt har jeg stor respekt for det å være stolt. Grunnet litt annerledes hobbyer enn mange andre har jeg ofte blitt latterliggjort eller bare oversett når jeg har gjort ting jeg er stolt av, og det svir veldig... Jeg synes man skal kunne være stolt av hva man vil, og vise omverdenen det, men jeg synes kanskje at, for eksempel, freak.no(som Up sa på en god måte... Stor fan!), ville være et mer passende sted for en post til en video som denne.

Uansett, velkommen! Begynn med ordentlige ting og kos deg, man er ikke risiko-fri, men jeg vil heller bli forbrent enn å ha en metallsplint inn gjennom neseryggen...

Edit: Tar tilbake mitt skryt av Up(), husket noe han skrev i en annen tråd..
Sist endret av Ffojt; 17. mars 2010 kl. 21:12.