Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2824
Hei folks, fikk idag en brukt iphone 4s. Den er låst til tele 2, og jeg har desverre Djuice. Finnes det noen måte for meg til å få brukt den uten å byte til Tele2?




- Magnus
Du må unlocke iphonen. Google, tror du også må jailbreake.
4S kan ikke unlockes. Du må ta kontakt med Tele2 for å høre om du kan kjøpe deg fri.
Du får låst den opp kostnadsfritt. Bare gi IMEI når du ringer kundeservice, vent 10-15min og koble til itunes og gjenopprett telefonen.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du får låst den opp kostnadsfritt. Bare gi IMEI når du ringer kundeservice, vent 10-15min og koble til itunes og gjenopprett telefonen.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg få tak i IMEI på iphone da det ikker er et bakdeksel(?)
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvordan kan jeg få tak i IMEI på iphone da det ikker er et bakdeksel(?)
Vis hele sitatet...
Innstillinger/Generelt/Om
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvordan kan jeg få tak i IMEI på iphone da det ikker er et bakdeksel(?)
Vis hele sitatet...
Ring "*#06#", så vil det komme opp.
Uten gåsetegnene.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. juli 2012 kl. 19:24.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvordan kan jeg få tak i IMEI på iphone da det ikker er et bakdeksel(?)
Vis hele sitatet...
Instillinger > generelt > om, eller tast *#06# på oppringing
Sist endret av mo3; 7. juli 2012 kl. 19:25.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du får låst den opp kostnadsfritt. Bare gi IMEI når du ringer kundeservice, vent 10-15min og koble til itunes og gjenopprett telefonen.
Vis hele sitatet...
Så enkelt var det ikke for meg og dama. Begge to bundet til Tele2 og vi hadde ca 6 mnd igjen.
Første gang vi ringte var det helt uaktuelt å få hjelp, da måtte vi betale oss ut.

Etter en mnd tid prøvd jeg å ringe og tok litt i å sa jeg skulle på lengre opphold i Danmark og derfor trengte å bruke dansk simkort.
Da gikk de ganske så motvillig med på å gjøre det, men det tok tid.
For de sa hos Tele2 at de måtte sende inn "søknad" til Apple om å få den opplåst før tiden osv... masse bullshit meg midt i øret...

Men det gikk en uke så var den åpnet.

Lykke til, Tele2 er verdens største bedritne telefonselskap - gleder meg så utrolig til å tørke meg i ræva med siste regninga dems, aldri mer!

Dårlig dekning, ustabil sms/mms leveringer/sendinger etc...
Har klaget, tro meg - men ... er helt håpløst.. Prøvde også den såkalte "klag-til-sjefen" mailen de har begynt med, men "han" svarte akkurat det samme som resten av saue-gjengen!

Sorry, ble temmelig off-topic, men fyfaen å jeg hater dem!
Sitat av roffern Vis innlegg


For de sa hos Tele2 at de måtte sende inn "søknad" til Apple om å få den opplåst før tiden osv... masse bullshit meg midt i øret...
Vis hele sitatet...
Det er ikke bullshit. Tele2 er ganske ny leverandør av iPhone( de startet først etter 4s kom ut), så i den første stunden hadde de ikke Automatisk systemer for slikt. Derfor måtte de sende inn søknad til Apple. Da er det naturlig å tenke at det tar litt tid. Jeg selv har Tele2, men liker de ikke. Men bra kundeservice har de, det skal de ha! Du sier de har dårlig dekning, men det må være et slags angrep mot de siden du i utgangspunktet hater de. De får dekning via Netcom, som har god dekning stort sett i hele Norge.
Sist endret av mo3; 7. juli 2012 kl. 19:35.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Men jeg får jo ikke sett imei fordi jeg kommer ikke inn på iphonen?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Men jeg får jo ikke sett imei fordi jeg kommer ikke inn på iphonen?
Vis hele sitatet...
ta ut sim kortet og gjør det da
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Men jeg får jo ikke sett imei fordi jeg kommer ikke inn på iphonen?
Vis hele sitatet...
Da må du gjenopprette den i iTunes. Høres forresten ut som du har tyvegods. Du vet det er forbudt i Norge?
Sist endret av mo3; 7. juli 2012 kl. 19:36.
Den undervurderte
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvordan kan jeg få tak i IMEI på iphone da det ikker er et bakdeksel(?)
Vis hele sitatet...
Du kan også se IMEI på den lille ''platformen'' du legger sim-kortet ditt på, før du stikker den inn igjen i telefonen
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Da må du gjenopprette den i iTunes. Høres forresten ut som du har tyvegods. Du vet det er forbudt i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, fikk den av min far idag siden han skal ha seg ny Så jeg tok en full wipe, og nå kommer jeg ikke inn med mitt djuice simkort Hva fikk deg til å tro at d var tjuvgods?
Sist endret av Magnisx; 7. juli 2012 kl. 20:36.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Nei, fikk den av min far idag siden han skal ha seg ny Så jeg tok en full wipe, og nå kommer jeg ikke inn med mitt djuice simkort Hva fikk deg til å tro at d var tjuvgods?
Vis hele sitatet...
Kombinasjonen "kom ikke inn" og dette forumet tilsier som regel tjuvgods.

Hva mener du med "kommer ikke inn"? Har du null tilgang til tlf. Eller kan du bare ikke ringe noe eller?

Prøv å ta ut simkortet og prøv, eller ta en full Wipe.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Det står att telefonen trenger ett gyldig sim kort. "Only compatible SIM cards from a supported carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported carrier's store to receive a replacement sim card" står det.
Om du bare vil inn på tlf for å hente ut IMEI, er det ikke verre en å låne din fars simkort å bruke det for aktivering. Du kommer fortsatt ingen vei med ditt simkort, men du får ihvertfall frem IMEI nr slik at du kan kontakte Tele2. Intill da, eller en unlock dukker opp har du en iPod touch.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av møkk Vis innlegg
Om du bare vil inn på tlf for å hente ut IMEI, er det ikke verre en å låne din fars simkort å bruke det for aktivering. Du kommer fortsatt ingen vei med ditt simkort, men du får ihvertfall frem IMEI nr slik at du kan kontakte Tele2. Intill da, eller en unlock dukker opp har du en iPod touch.
Vis hele sitatet...
Sant det, takker! Får klare meg med en ipod til mandag
IMEI står også på eska telefonen kommer med.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
IMEI står også på eska telefonen kommer med.
Vis hele sitatet...
Står ikke på min

Dog det står på kortet sammen med PUKkoden og den originale PINkoden.
Hvis du jailbreaker telefonen finnes det mange tillegg i Cydia som gir deg muligheten til å fjerne denne sperren
IMEI står jo på den plastikktingen du legger sim-kortet ditt inn i. Ta ut den og les der.
Sitat av CookieDude Vis innlegg
Hvis du jailbreaker telefonen finnes det mange tillegg i Cydia som gir deg muligheten til å fjerne denne sperren
Vis hele sitatet...
Nei. Du gjetter og håper du har rett. Det har du ikke.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Nei. Dugjetter og håper du har rett. Det har du ikke.
Vis hele sitatet...
Kilder?
Når jeg var aktiv med Cydia på iPod dukket det ofte opp ulike tweaks for å unlocke iPhones.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kilder?
Når jeg var aktiv med Cydia på iPod dukket det ofte opp ulike tweaks for å unlocke iPhones.
Vis hele sitatet...
Kilden er at jeg vet hva jeg snakker om. En fungerende softwareunlock for nyere iphones har ikke eksistert på årevis.
Noen som har peiling på lover ang. låsing av telefoner?

Er det i det heletatt lovlig å låse telefonene lengre? (Det må jo være det siden de gjør det, eller?)

Jeg vet ihvertfall at om du kjøper en telefon med abbo med 1 års binding, så har du krav på å få fjernet operatørlåsen kostnadsfritt ved forespørsel!

Det er også bare iPhone's som blir operatørlåst + telenor telefoner!
Sist endret av Torepia; 8. juli 2012 kl. 16:40.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Står ikke på min

Dog det står på kortet sammen med PUKkoden og den originale PINkoden.
Vis hele sitatet...
IMEI er da knyttet til telefonen, ikke SIM-kortet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av wanna-b Vis innlegg
IMEI er da knyttet til telefonen, ikke SIM-kortet.
Vis hele sitatet...
På kortet jeg fikk fra Telenor sammen med iPhonen er det SIM, PUK og IMEI, mens på selve boksen til tlf.en er det ingenting.

Jeg sier ikke at IMEI er koblet opp til SIM, men hos meg står det ikke på boksen til telefonen som det ble sagt over, jeg fikk det sammen med SIMkortet.
Skjønner ikke vitsen med å operatørlås på telefonen, når man uansett får dem opp kostnadsfritt?!