Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 11439
Hei, skal til sverige neste helg å kjøpe bil. Skal ikke overnatte der, må jeg da k karantene da jeg kommer tilbake til norge?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Regjeringens side om karantene.

Bare å krysse landegrensen krever at du er i reisekarantene:
En person i reisekarantene skal oppholde seg i eget hjem eller på annet egnet oppholdssted i ti døgn etter ankomst til Norge. Personen kan bare oppholde seg utenfor hjemmet eller oppholdsstedet hvis nærkontakt med andre enn de personene som vedkommende bor sammen med, unngås. Med nærkontakt menes kontakt med andre personer med mindre enn to meters avstand i mer enn 15 minutter, direkte fysisk kontakt eller direkte kontakt med sekreter fra andre personer.
Vis hele sitatet...
Du kan sjekke opp mulighetene til å slippe det hvis du kan beskrive det som en jobbreise

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-paa-fritiden
man slipper ikke unna karantene selv om det er jobb i sverige, men er det jobbreise så får man karantene på fritiden når man kommer hjem, atlså, man kan dra på jobb men få være hjemme heletiden utenom jobb i ti dager.
Det er vel sagt at regjeringen skal ta en ny vurdering av smittesituasjonen den 15 juni. Om antallet nye smittede er vesentlig redusert kan det faktisk bli åpnet for å reise til Sverige før sommeren. Før neste helg skjer det dog ingenting og du må i karantene når du kommer hjem. Forsøk å se om du kan hente bilen helgen etterpå. Har du max flaks så blir kanskje reglene rundt karantene etter Sverige tur endret den 15 juni.
Velg en øde grenseovergang og kjør om natta så kan du håpe at du ikke ble oppdaget. :-D
Nei en skal jo kjøre på rødt ved import av bil, noe tolldokumenter ordnes vell fortsatt på selve tollstasjonen om jeg ikke tar feil? Tidligere var det nå slik, at en stoppet på tollen ved import av bil. Kan kanskje bli problemer med papirene om han ikke stopper.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei en skal jo kjøre på rødt ved import av bil, noe tolldokumenter ordnes vell fortsatt på selve tollstasjonen om jeg ikke tar feil? Tidligere var det nå slik, at en stoppet på tollen ved import av bil. Kan kanskje bli problemer med papirene om han ikke stopper.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. En bil skal momses inn ved import.