Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 9140
Hei! Tenkte litt på SAW filmene der "Jigsaw" setter en sprøyte i halsen/nakken på folk han skal kidnappe så de besvimer før de våkner opp i et tortur-rom.... Også lurer jeg på hva innholdet kunne ha vært? Hvis det var ekte... hva slags stoff er mulig å sette i noen med sprøyte som gjør så de blir bevisstløse/sovner/blacker ut en liten stund? PS: Skal ikke bruke svaret i noen form for kriminell handling
Det er mye som blir gjort på film som ikke har rot i virkeligheten, er neppe noe stoff som fungerer på den måten. Er man ekstremt dreven, klarer man kanskje å tre en sprøyte rett i en blodåre på halsen, noe man er nødt til for at det skal virke kjapt nok. Enste jeg har vært borti som jeg sovner nesten like raskt av er narkose IV (vet ikke hvilket stoff de bruker), da har man ikke kjangs til å holde seg våken, men da tror jeg man er avhengig av pustehjelp etterpå.
Uansett, i film tar de seg en del kunstneriske-friheter, så en god regel er å ta det meste med en stor klype salt.
Sist endret av Veggen; 26. februar 2020 kl. 03:47.
det enkleste må vel være en IM injeksjon av masse ketamin. Den kan egentlig settes hvor som helst, så hvis målet er å ikke drepe vedkommende ville det vært mye bedre å stikke de i en rompeballe. Halsen er jo full av blodårer og viktige organer.
Men det ser ikke like dramatisk ut
Sist endret av Bothrops; 26. februar 2020 kl. 05:24.
R.i.p 23.04.2021
Propofol? Noe ala dexter style
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tarm Vis innlegg
Propofol? Noe ala dexter style
Vis hele sitatet...
Ketamin er mer realistisk da, propofol (narkosemiddel) er noe som krever nøye observering av pust og puls da det kan ta livet av en person.
Slikt måles i "terapeutisk indeks": Hvor trygt det er å ta stoffet for ønsket effekt, og med ketamin kan du i teorien bare legge opp et par meter med linje, snorte til du besvimer og fremdeles være langt utenfor livsfare.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Hvor lang tid ville det ta fra ketamin er sprøytet inn i kroppen til personen er bevisstløs? Og hvilken dose er trygg med en garanti for at personen blir bevisstløs? Og vil personen huske meg hvis han/henne ser det er jeg som sprøyter det inn? Og hvor bør sprøyta stikkes?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hvor lang tid ville det ta fra ketamin er sprøytet inn i kroppen til personen er bevisstløs? Og hvilken dose er trygg med en garanti for at personen blir bevisstløs? Og vil personen huske meg hvis han/henne ser det er jeg som sprøyter det inn? Og hvor bør sprøyta stikkes?
Vis hele sitatet...
Ot, men dette gir meg dårlige vibber, håper dette er rent hypotetisk..?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hvor lang tid ville det ta fra ketamin er sprøytet inn i kroppen til personen er bevisstløs? Og hvilken dose er trygg med en garanti for at personen blir bevisstløs? Og vil personen huske meg hvis han/henne ser det er jeg som sprøyter det inn? Og hvor bør sprøyta stikkes?
Vis hele sitatet...
Det her går forbi teoretisk diskusjon og selv om jeg kunne funnet frem dataene til deg så vil jeg rett å slett ikke.

Det andre er at dette med å stikke en sprøyte inn i en uvillig person er omtrent umulig, det de gjør i filmer er ikke realitet og kan ikke gjennomføres med noen som helst garanti. Mest sannsynlig klarer personen å rive seg løs, ødelegge sprøyten på et vis, eller så vil du ikke klare å treffe punktet du er ute etter (i psykiatrien er de ofte 3-4 folk til å holde ned noen for å sette sprøyte med beroligende middel), og du som en person har ikke sjans til å gjennomføre det.
Trådstarter
Hmm... Okey.. Blir kanskje litt for komplisert. Og dette er kun i teorien selvom spørsmsålene er veldig spesifikke... Det jeg vil er å komme frem til en konklusjon om dette faktisk er gjennomførbart i virkeligheten... Også er jeg jo litt spent på hvordan da
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke gjennomførbart, leste du ikke posten min?

Ketamin må injiseres intravenøst for å ha rask effekt, og du tror du har mulighet til å treffe en usynlig vene med en sprøyte mens du holder en uvillig person fast?
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hmm... Okey.. Blir kanskje litt for komplisert. Og dette er kun i teorien selvom spørsmsålene er veldig spesifikke... Det jeg vil er å komme frem til en konklusjon om dette faktisk er gjennomførbart i virkeligheten... Også er jeg jo litt spent på hvordan da
Vis hele sitatet...
Ketamin sletter heller ikke hukommelse, så personen blir garantert å huske deg klart og tydelig, spesielt fordi han/hun blir å kjempe mot deg ei stund fullpumpet av adrenalin. Men som andre har skrevet - den metoden av kidnapping er vanskelig å gjennomføre, spesielt alene. Det er sannsynligvis ingen som benytter seg av den i virkeligheten. Her gjelder det å slå luften ut av folk og hiv dem i en van.
https://no.wikipedia.org/wiki/Skopolamin

https://www.drugs.com/illicit/devils-breath.html

kan dette være noe?
Sist endret av mr.roundtree; 12. mars 2020 kl. 18:08.
Halaperidol eller hva det heter kænskje?
Settes jo normalt i skinka på de som klikker på mentalsykehus.
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hvor lang tid ville det ta fra ketamin er sprøytet inn i kroppen til personen er bevisstløs? Og hvilken dose er trygg med en garanti for at personen blir bevisstløs? Og vil personen huske meg hvis han/henne ser det er jeg som sprøyter det inn? Og hvor bør sprøyta stikkes?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skal tenke mer på dette, tror heller ikke folk bør svare mer nå da det høres ut som du planlegger daterape..
Trådstarter
Hahah... Dette er ikke noe daterape opplegg... Kum hypotetisk
Det finnes mange stoffer, men midosolam, ketamin og acepromazin er svært egnet til besvimelses-sprøyter. Dette er fordi med disse bedøvende midlene kan man bruke veldig mye mer enn det som trengs for å få noen til å besvime uten at det er fare for at de stopper å puste. Siden man kan sette store doser av disse midlene fører det også til raskere effekt pga osmotisk trykk. Dette er utrolig viktig da man med nesten all sannsynlighet vil bomme på vener og injisere i muskler.