Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2831
https://www.youtube.com/watch?v=Uf0skTsA1bw

Er det noen som har sett sånn farge på tjallen før?

Hvorfor er den en god del brunere?
Den er ikke brunere, men heller gråaktig i fargen. Dette fordi at den er så fersk som man kan få den, og dersom du ikke lager hasjen din selv, så vil du nok aldri se slik hasj. Dersom man presser/knar pulveret sammen gjentatte ganger så vil den bli mørkere i fargen.
Ren THC (olje) er jo brunfarget, så jo mer konsentrert hasjen er desto brunere vil den være. Årsaken til at den ikke blir grønn (hvis du lurte) er fordi klorofyllet i plantematerialet ikke blir med i det ferdige produktet i den prosessen som er i videoen.
Thc olje kan være orange, brun, grønn, alt ettersom. "ren" er et høyst relativt begrep
Sitat av brsbent Vis innlegg
Thc olje kan være orange, brun, grønn, alt ettersom. "ren" er et høyst relativt begrep
Vis hele sitatet...
Er den grønn så inneholder den klorofyll og er uren, men ja du har rett. Men fargevariasjonene er ellers veldig nær brunfargen (brun-oransje, gul-brun etc.) om den inneholder lite til ingen rester fra ekstraksjonen.
Vi laget en gang noe hasj av rester etter kutting noen hadde fått tak i. Den hadde samme grønnlige farge som det som blir presentert i dette youtube klippet.

Det kan ha noe med planterester som blir med gjennom silen, men alt av pulveret man sitter igjen med etter siling har ett grønnskjær.
Vi fikk tak i ett stykke av den mest finmaskede duken de hadde på ett lokalt trykkeri, som vi strammet opp over en hylle med bunnen fjernet. Så tømte vi litt av restene de hadde fått tak i over duken og beveget det frem og tilbake uten å legge for mye press på det, for å unngå mest mulig bladrester.

Pulveret kunne røykes som det var, eller så pakket de også inn mindre mengder i plastikk fra sigarettpakker og la de i ovnen en liten stund. For en full gjennomgang kan en kikke på dette youtube klippet.
Kort fortalt putter man litt pulver i plasten, og pakker den godt og stramt sammen. Så pakker man den inn i noen lag med fuktet papir for å unngå at det smelter, slenger den i ovnen på svak varme før man ruller over pakken med en kjevle f.eks.

Hvorfor hasjen man finner på gata er brun vet jeg ikke. De har sikkert andre metoder for å skille det som lager hasj fra planten. Utenom det så mener jeg å huske at klumpene gjerne ble mørkere etter å kladdet på dem og eller klemt den sammen.
Sist endret av møkk; 1. desember 2012 kl. 20:30.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Hvordan blir hasjen brun?
Vis hele sitatet...
I ubehandlet tilstand forekommer cannabinoidene som en klar, nesten gjennomsiktig olje, fanget inni små sekker som heter trikomer. Det er disse oljesekkene mange kaller krystaller. Når oljesekkene løsnes fra planten og samles opp, knuser de, og oljen tyter ut av sekken. Oljen reagerer med oksygenet i lufta, og skifter farge.

Upresset hasj inneholder bare små mengder knuste trikomer, så den er derfor langt lysere enn ferdig presset hasj. Jo mer hasjen presses, desto mer olje frigis fra trikomene, og desto mørkere (og mykere) blir den.
fargen på hasjen kommer jo an på hvilken farge det er på planta da og måten du lager den på.
I ubehandlet tilstand forekommer cannabinoidene som en klar, nesten gjennomsiktig olje, fanget inni små sekker som heter trikomer. Det er disse oljesekkene mange kaller krystaller. Når oljesekkene løsnes fra planten og samles opp, knuser de, og oljen tyter ut av sekken. Oljen reagerer med oksygenet i lufta, og skifter farge.
Vis hele sitatet...
http://www.kindgreenbuds.com/images/trichomes.jpg

Når toppen av trikomene knekker av "stilken"
Da jeg lager hasj med tørrsikt så er den helt hvit til jeg presser det sammen, da blir den mer gråbrun.
Har vært borti grønn også, men da har det vært for store hull i sikten, slik at mer av planten har kommet med.
jeg bruker mikroskop 100x for og avgjøre om planten er ferdig, da skal trikomene være melkehvite eller lysebrune, alt ettersom hvordan buzz jeg vil ha. og når jeg har laget hasj ut av det har det vært alle mulig farger. svart,brun,grøn,gul, alt ettersom hvilken farge planten har og metoden jeg bruker.
offtopic: Dette minner meg om en kompis av meg som mente at hasjen ble brun fordi den var smugla i analen til folk. Litt mer on topic: Hvis man har sånn greia i bunn av grinderen som fanger opp trikomene, er det som ligger i bunnen "hasj"? og blir det brunt hvis man presser det sammen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Litt mer on topic: Hvis man har sånn greia i bunn av grinderen som fanger opp trikomene, er det som ligger i bunnen "hasj"? og blir det brunt hvis man presser det sammen?
Vis hele sitatet...
Ja, det blir hasj