Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 10253
Vedder på at mange her har mange ganger irritert seg over de siste tørre restene i tobakkspakken sin , Jeg å. Hvis man ikke er mester til å rulle er det vanskelig å få til noe ut av det hvis man ikke har en pipe eller slikt. Har noen tips hva man kan gjøre for å få tilbake litt fuktighet ? går vel neppe å dyppe allt i vann gjetter jeg på ...Kanskje vanndamp ?
Trenger tips
Skjær tynne skiver av rå potet, og ta litt vann på de. Funker såfall på snus.
Sitat av madbertha
Skjær tynne skiver av rå potet, og ta litt vann på de. Funker såfall på snus.
Vis hele sitatet...
Takk ,men kunne du utdypet deg litt mer ? skal jeg legge snusen imellom skiver eller ? ..

Takk for tipset men jeg tenker mest på røyketobakken
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror han mener du skal legge disse i pakken, lukke igjen og la det fukte omgivelsene
Ja, slik som Tias nevnte. Da vil tobakken (såfall snusen) suge til seg vann slik at den blir fuktig. Men har ingen anelse om hvor lang tid det tar.
Er vel bare å kjenne litt iblandt ...Hmm tror jeg skal prøve dette med den tørre tobakken min ..Hva har jeg å tape ,bare gammel tobakk som ikke kan gjøres no særlig med. Skal gi tilbakemelding når jeg gjør det. Blir ikke idag men de nærmeste dagene
lit sån offtopic her, men har ofte tenkt over dette, og ofte vurdert å poste en post her for å høre.
Når jeg røyker gammel tobakk, el. når den har lugget utenfor pakken, så virker den veldig mye sterkere når jeg puster inn. Hva kommer dette av ? synes egentlig at det å røyke fersk tobakk er dårligere enn å røyke tobakk som har lugget på stuebordet 2-3 timers tid, kjennes mye sterkere i hallsen og kjenner at jeg får mere nikotin på en måte, kanskje placebo men men... Noen som kan komme med noe som høres ut som en forklaring ?
Sitat av SalkiN
lit sån offtopic her, men har ofte tenkt over dette, og ofte vurdert å poste en post her for å høre.
Når jeg røyker gammel tobakk, el. når den har lugget utenfor pakken, så virker den veldig mye sterkere når jeg puster inn. Hva kommer dette av ? synes egentlig at det å røyke fersk tobakk er dårligere enn å røyke tobakk som har lugget på stuebordet 2-3 timers tid, kjennes mye sterkere i hallsen og kjenner at jeg får mere nikotin på en måte, kanskje placebo men men... Noen som kan komme med noe som høres ut som en forklaring ?
Vis hele sitatet...
Jeg opplever akuratt det samme ..Tørr tobakk føles sterkere ..Ingen forklaring men jeg tror rett og slett det blir sterkere
Det er vel bare at tobakken blir tørr så den kjennes bare sterkere ut det blir vel ikke "laget" mer nikotin når den bare ligger der eller?
og jeg har hørt potettriksets resultat smaker forferdelig..
Jeg har også merket det. men jeg tror det er fordi den tørre tobakken forbrenner fortere, og at du da får med deg mer av alle stoffene i et trekk.


aner ikke, var bare en hypotese.
Sitat av thomasw
og jeg har hørt potettriksets resultat smaker forferdelig..
Vis hele sitatet...
Du får jo litt god gammeldags kost med på kjøpet..Kanskje på snus men å røyke burde jo fungere ...Jeg tror jeg kommer til å finne opp den første Sigarettene med potetsmak
Sitat av thomasw
og jeg har hørt potettriksets resultat smaker forferdelig..
Vis hele sitatet...
Og, *host*, *hark*... det er helt rett. Da er det bedre å rulle en tørr en, og puste ut gjennom den noen ganger før du skal røyke den.

Sitat av Dark
Jeg har også merket det. men jeg tror det er fordi den tørre tobakken forbrenner fortere, og at du da får med deg mer av alle stoffene i et trekk.


aner ikke, var bare en hypotese.
Vis hele sitatet...
Hypotesen din er korrekt.
Kutt en LITEN bit av skallet på ei potet og legg den i midten av tobakken du vil fukte opp (blir ingen smak av potet:P) men enn må passe på så det ikke ligger for lenge for da blir den for fuktig til å røykes igjen.

Du kan også bruke 1-2 dråper vanlig cola, dette har jeg selv ikke testet. Men potet funker, det har jeg gjort haugevis av ganger.

Min teori: Jo tørrere tobakken er jo mere tobakk brennes opp når enn tar ett trekk, og er tobakken fuktig brenner også mye mindre tobakk.

Ha en forsatt god jul...
Sitat av JaRamOxO
Kutt en LITEN bit av skallet på ei potet og legg den i midten av tobakken du vil fukte opp (blir ingen smak av potet:P) men enn må passe på så det ikke ligger for lenge for da blir den for fuktig til å røykes igjen.

Du kan også bruke 1-2 dråper vanlig cola, dette har jeg selv ikke testet. Men potet funker, det har jeg gjort haugevis av ganger.

Min teori: Jo tørrere tobakken er jo mere tobakk brennes opp når enn tar ett trekk, og er tobakken fuktig brenner også mye mindre tobakk.

Ha en forsatt god jul...
Vis hele sitatet...
Høres fint ut ,skal teste ,med potet. hvor lenge skal det ligge ? sånn cirka tid du bruker på det
20 minutter er nok.. legg to skiver potet i, og vips.. røykbar tobakk igjen..

første gang jeg prøvde la jeg de der i en hel dag.. var bare å gi opp den tobakken:P
Ikke at jeg er noen ekspert, men logikk tilsier at dersom du tar den gamle tobakken og putter i en ny og full pakke tobakk så vil du få lik fuktighet i det meste.
Sitat av Madstyle
20 minutter er nok.. legg to skiver potet i, og vips.. røykbar tobakk igjen..

første gang jeg prøvde la jeg de der i en hel dag.. var bare å gi opp den tobakken:P
Vis hele sitatet...
Takk Du har vært til stor hjelp. Skal gjøre det imorgen. 20 minutter høres bra ut Takker og bukker

Sitat av Golder
Ikke at jeg er noen ekspert, men logikk tilsier at dersom du tar den gamle tobakken og putter i en ny og full pakke tobakk så vil du få lik fuktighet i det meste.
Vis hele sitatet...
Hvis man har en del med gammel tobakk og større mengder fin fuktig tobakk og ruller dette sammen burde vel det gå lettere å rulle. Den tørre setter vel seg fast og vips mye lettere å rulle.

..Freakforum gir mange hjelpsomme ting på kort tid. Jeg har undret mye over at tørr tobakk blir sterkere ...

takk alle sammen
Potet setter smak og funker ikke alltid. Ta en spruteflaske til blomster og sprut litt rundt med den. Så skrur du av toppen, hvor det lille røret nå har fylt seg med en passende mengde vann (nok til en sprut eller tre).
Spray en sprut ned i pakka med tobakk og legg den i frysern over natta. Funka på seks år gammel tobakk vi fikk gratis av europris.
Winnertip.. for winners?

Seriøst, winnertip og rullemaskin for å lage hjemmemekkede "ferdigrulla".
Sitat av KjeXz
Potet setter smak og funker ikke alltid. Ta en spruteflaske til blomster og sprut litt rundt med den. Så skrur du av toppen, hvor det lille røret nå har fylt seg med en passende mengde vann (nok til en sprut eller tre).
Spray en sprut ned i pakka med tobakk og legg den i frysern over natta. Funka på seks år gammel tobakk vi fikk gratis av europris.
Vis hele sitatet...
Tenkte faktisk på det ..sprutedelen men ikke fryseren ...6 år ..hahaha det må jo ha vært sahara oppi der..masse kameler vandrende rundt
Hva? Gratis? Hvordan fikk du tak i gratis tobakk?
Men noe jeg lurer på. Hvordan holder du tobakken "fersk" lengst mulig?
Ta noen dråper THC-olje nedi pakka og rist godt.
det enkleste er vel bare å ta litt appelsinskall og legge nedi pakka
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå har jo jeg endelig insett at jeg er komplett idiot siden løsningen har ligget foran ansiktet mitt hele tiden ..Wienertip altså sigarett hylser.
Takk til Bomber

Men vannsprut og fryser fungerte dritbra. Var så uheldig å få kjøpt en ny pakke rullings idag som var helt tørr igjennom. Jeg reddet den sammen med dagen min
la tobakken ligge i fryseren noen timer....gjerne natta over
et fint trix jeg lærte av far min
bare husk å la den ligge med åpen luke inn til tobakken
funker fint som fjell her ihvertfall....selv om jeg som oftest tar vare på tørr tobakk til når jeg skal mekke meg en fin en....men slikt driver du nok ikke med håper jeg :P

edit:
faen...litt sein :P
Sist endret av morphinytry; 18. februar 2006 kl. 05:14.
Sitat av morphinytry
la tobakken ligge i fryseren noen timer....gjerne natta over
et fint trix jeg lærte av far min
bare husk å la den ligge med åpen luke inn til tobakken
funker fint som fjell her ihvertfall....selv om jeg som oftest tar vare på tørr tobakk til når jeg skal mekke meg en fin en....men slikt driver du nok ikke med håper jeg :P

edit:
faen...litt sein :P
Vis hele sitatet...
Nei sånn driver jeg ikke på med Fint at jeg fikk noe ut av denne tråden for hvis ikke hadde dagen min vært sur
Ta EN dråpe vann på fingern og gni forsiktig inn i all den tørre tobakken, funker fett..!

rød3 ftw!=D
En annen ting jeg ikke tror noen her har nevnt er:

Ta deg en dusj, samtidig legger du tobakkspakka på en hylle litt høyt opp, sørg for at pakka er åpen, det skal visst funke. Har ikke prøvd selv, men jeg vet en kompis av meg pleier å gjøre det.
Sitat av Dark
En annen ting jeg ikke tror noen her har nevnt er:

Ta deg en dusj, samtidig legger du tobakkspakka på en hylle litt høyt opp, sørg for at pakka er åpen, det skal visst funke. Har ikke prøvd selv, men jeg vet en kompis av meg pleier å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Jamen jeg dusjer jo aldri Jeg liker å gå rundt som en svett somalier
Sitat av St.Vitus
Nå har jo jeg endelig insett at jeg er komplett idiot siden løsningen har ligget foran ansiktet mitt hele tiden ..Wienertip altså sigarett hylser.
Takk til Bomber

Men vannsprut og fryser fungerte dritbra. Var så uheldig å få kjøpt en ny pakke rullings idag som var helt tørr igjennom. Jeg reddet den sammen med dagen min
Vis hele sitatet...

Var det ikke Choizz som sa det? ikke bomber, men hva med å koke opp vann å bare holde pakka sidelengs med åpen luker over i 1 min eller noe?
*Joachim* Han mente rådet om Wienertip Ikke det med vannsprut
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor ikke legge den i fryseren over natta?
Det pleier jeg å gjøre. da blir den fin.
Men er jo ikke akuratt no problem å rulle tørr tobakk eller, øvelse gjør mester :P
▼ ... flere år senere ... ▼
funker med hvitløk også! lukter helt jævlig men tobakken er fin og god etter ca 30 - 60 min
Noen dropper vann i pakka, og så noen få sekunder i microen.. start med 2-3 sekunder.
Bare husk å lukke pakka.. Kan smake/lukte litt sterkt, iom at parfyme ol. også blir "frisket opp"..

Brukt dette på halfulle tobakker, ikke restemask, så jeg vet ikke hvordan resultatet blir..
Har lurt på dette selv, og fikk mange gode tips her
Men er egentlig ganske sjokket over at ingen har nevnt ''1kroners trikset'' som vi hvertfall her jeg bor bruker?
Ved løs snus legger vi bare en 1kroning i boksen og lar den ligge der til vi hiver boksen, da er snusen alltid fuktig og god
Regner med dette også funker med tobakk, men har dog ikke prøvd enda.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Har lurt på dette selv, og fikk mange gode tips her
Men er egentlig ganske sjokket over at ingen har nevnt ''1kroners trikset'' som vi hvertfall her jeg bor bruker?
Ved løs snus legger vi bare en 1kroning i boksen og lar den ligge der til vi hiver boksen, da er snusen alltid fuktig og god
Regner med dette også funker med tobakk, men har dog ikke prøvd enda.
Vis hele sitatet...
DET DER vil jeg ha kilde på. Stål inneholder nemlig ikke vann. (?)
Sitat av wordguru Vis innlegg
DET DER vil jeg ha kilde på. Stål inneholder nemlig ikke vann. (?)
Vis hele sitatet...
Har desverre ingen kilder, og er lite keen på og leite heller.
Men det funker no vertfall for meg og mine kamerater, så regner med det funker for freakere også
Er jo bare og teste det ut.
Kjøp en løs boks, når snusen begynner og bli dårlig og bake hiver du oppi en 1kroning, rister boksen, så venter du type 10min så skal den være god som ny!
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Har desverre ingen kilder, og er lite keen på og leite heller.
Men det funker no vertfall for meg og mine kamerater, så regner med det funker for freakere også
Er jo bare og teste det ut.
Kjøp en løs boks, når snusen begynner og bli dårlig og bake hiver du oppi en 1kroning, rister boksen, så venter du type 10min så skal den være god som ny!
Vis hele sitatet...
Eneste funksjonen ett kronestykke kan ha oppi boksen er at du får løst opp klumper, og kanskje frigjøre fuktighet som er INNI disse klumpene fra før.
Det er hvertfall min tanke..
Sitat av wordguru Vis innlegg
Eneste funksjonen ett kronestykke kan ha oppi boksen er at du får løst opp klumper, og kanskje frigjøre fuktighet som er INNI disse klumpene fra før.
Det er hvertfall min tanke..
Vis hele sitatet...
Tydligvis så ser du en logisk forklaring på hvorfor jeg skulle diktet dette opp som jeg selv ikke ser.
Men du skal få velge fritt om du vil prøve det eller ikke, jeg har ihvertfall ikke tenkt og tvinge deg
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Tydligvis så ser du en logisk forklaring på hvorfor jeg skulle diktet dette opp som jeg selv ikke ser.
Men du skal få velge fritt om du vil prøve det eller ikke, jeg har ihvertfall ikke tenkt og tvinge deg
Vis hele sitatet...
Personlig så avskyr jeg løs snus som pesten selv, så får håpe jeg slipper det.

Dog kan jeg bekrefte at 2stk tynne potetskiver i svintørr tobakk i en time eller to funker bavianballe bra. Bare ikke la de ligge for lenge, da kommer den til å bli FOR våt igjen, og umulig å røyke.
Sitat av wordguru Vis innlegg
Dog kan jeg bekrefte at 2stk tynne potetskiver i svintørr tobakk i en time eller to funker bavianballe bra. Bare ikke la de ligge for lenge, da kommer den til å bli FOR våt igjen, og umulig å røyke.
Vis hele sitatet...
Hvorfor potetskiver?
Leste noen i tråden her nevnte at det legger igjen en drittsmak også.
Hvorfor ikke bare fukte en liten terning med tørkepapir og legge den i tobakkspakka?
Sitat av Walter White Vis innlegg
Hvorfor potetskiver?
Leste noen i tråden her nevnte at det legger igjen en drittsmak også.
Hvorfor ikke bare fukte en liten terning med tørkepapir og legge den i tobakkspakka?
Vis hele sitatet...
Vil ikke si det legger igjen noe smak, men det "vanner" ut smaken.
Tenk sånn på det at hvis du har potet i Rød 3, smaker den som petterøes blå 3 etterpå. U see?
Men det er da min mening, det kan nok variere hva folk mener om det. Ikke har jeg lest hele tråden heller
Sist endret av wordguru; 15. juni 2012 kl. 07:59.
Her kommer ett lite tips, ikke for å fikse allerede tørr tobakk, men for å unngå at det samler seg.
Alt etter hvor mye du røyker, så kan det være en tanke å kanskje daglig ta å løfte ut hele klumpen med tobakk og tømme ut det som har samlet seg i bunnen. Da vil du få røykt det før det tørker helt ut, samt du slipper å ha mye tørt på slutten av pakkens levetid.
Sist endret av møkk; 15. juni 2012 kl. 10:55.
Jeg hadde ikke tatt på meg bryderiet med å fukte tobakken, jeg hadde funner fram en penn eller noe lignende,
Rulla inn pennen i rizla, dratt av rizlaet så du får en sylinder, brettet den ene enden og deretter stuffet greia med tobakk Funker fjell det og
▼ ... flere år senere ... ▼
prøvde nettop med et par skiver med gulrøtter i en halvtom rød3 som ikke har sett fuktighet på 6mdn,
funka fjell det og. men så er jo dette 2015 og gulrøtter er sikkert mere IN nå.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Noen som har noen erfaring med "hydro-steiner"? Smeller det inn i tråden siden jeg ikke fant noe med ctrl+F og skumleste ellers.
Ville ikke brukt verken potet eller gulrøtter til å øke fuktigheten. Tobakk får lett soppsporer til å blomstre opp og det kan vel ikke være helt heldig å innhalere?

Ville bare gjort det enkelt, en kork eller to med godt brennevin. Så blir nok tobakken god som ny.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Har desverre ingen kilder, og er lite keen på og leite heller.
Men det funker no vertfall for meg og mine kamerater, så regner med det funker for freakere også
Er jo bare og teste det ut.
Kjøp en løs boks, når snusen begynner og bli dårlig og bake hiver du oppi en 1kroning, rister boksen, så venter du type 10min så skal den være god som ny!
Vis hele sitatet...
Det høres rett og slett litt motbydelig ut. Jeg tror heller ikke det er noen god grunn til å vente 10 minutter etter du har ristet boksen med mynten i. Det tilfører heller ingen fuktighet til tobakk, dersom tobakken er knusk tørr. Den vil kun bli knust til smuler.
En agurkskive i tobbaksposen over natten er hva jeg har gjort. Det har alltid fungert litt, men nå er jeg ikke så ekstremt nøye på fuktighet.