Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1423
Jeg skal til Tyskland om 2 uker.

1) Noen som vet hva prisene på iPad fra Apple ligger på der?

2) Kan jeg bruke den i Norge?

( Eneste jeg bryr meg om er at iPaden må ha WIFI, slik at jeg kan være tilgjengelig på gratis nettverk, under lengre reiser)
True phreak.
Det er svært lite å tjene på å kjøpe elektriske artikler utenfor Norge.
Ikke gjør det, er verdt å betale det lille ekstra for 5 års reklamasjonsrett her i Norge, i motsetning til Apple's 1 year worldwide warranty, som ikke er så "world wide" som man skulle tro, for hvis du ikke kjøper "Apple Care Protection Plan" må du nemlig levere den på service i det landet du kjøpte den.
Sitat av Orph Vis innlegg
Det er svært lite å tjene på å kjøpe elektriske artikler utenfor Norge.
Vis hele sitatet...
Jasså? Hører stadig at iPad er veldig billig i USA, sammenlignet med Norge
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jasså? Hører stadig at iPad er veldig billig i USA, sammenlignet med Norge
Vis hele sitatet...
Dette er korrekt.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Dette er korrekt.
Vis hele sitatet...
Derfor tenkte jeg at Tyskland kanskje ikke var så ille overpriset. Ellers leter jeg etter en iPad-kopi fra Kina eller noe.

Jeg trenger en duppeditt med WiFi, kun for underholdning som vg, db, spill og internettet generelt. Kom gjerne med tips om du vet om noen.
True phreak.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jasså? Hører stadig at iPad er veldig billig i USA, sammenlignet med Norge
Vis hele sitatet...
Hvis man kun ser på produktet, stemmer nok dette. Men i Norge har man svært god beskyttelse i form av 5 års garanti mm. I USA får man ikke noe av dette, og står på bar bakke hvis noe skulle skje etter ett år, og selv innenfor denne perioden er det langt fra like sikkert at man får noe hjelp av produsent dersom noe skulle være galt.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Orph Vis innlegg
Det er svært lite å tjene på å kjøpe elektriske artikler utenfor Norge.
Vis hele sitatet...
Det har noe å gjøre med at når man bruker penger så får man ikke penger for det, aka man tjener ikke på å kjøpe ting.
Men det er ganske vanlig da, å kjøpe ting for penger.

Man sparer en god del på å kjøpe det i utlandet.
Ipad 2 er faktisk dyrere i tyskland på apple store, den nyeste modellen (som ikke er i norge ennå) koster 480 euro.
Som andre har nevnt så har det sine fordeler å kjøpe iPad og annen elektronikk her i Norge med tanke på garantier og rettigheter.
iPad 2 16gb vil fortsette å være i butikkers sortiment som en billigere iPad (rundt 2899,-) mens den nye iPad vil begynne på rundt 3898,-, fra og med fredag. Her har du de veiledende prisene fra Apple i Tyskland. Ser du på iPad 2 koster den 1-200kr mer der, samt man får ikke rettighetene man får her i Norge. iPad 3 sparer du rundt 200kr på å kjøpe i Tyskland, igjen minus de garantiene man får i Norge.

Det er rettferdig å anta at de fleste butikker rundt om i Tyskland vil holde seg relativt likt med prisene som er oppgitt på Apple sine nettsider.
Det sies også at Norge er ganske billig på elektronikk sånn egentlig.
Sist endret av møkk; 22. mars 2012 kl. 13:34.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Derfor tenkte jeg at Tyskland kanskje ikke var så ille overpriset. Ellers leter jeg etter en iPad-kopi fra Kina eller noe.

Jeg trenger en duppeditt med WiFi, kun for underholdning som vg, db, spill og internettet generelt. Kom gjerne med tips om du vet om noen.
Vis hele sitatet...
Isåfall ville du være tjent med en liten, billig netbook fra en annerkjent produsent som Asus eller Acer.
Det skal sies at Apple produkter faktisk har ganske lav pris i Norge i forhold til andre land i Europa. Ikke så alt for mye å spare på å kjøpe i utlandet.

Jeg kjøpte iPad 1gen når jeg var i USA i 2010, i New York. Snappet den siste foran en japansk frøken. Fikk litt dårlig samvittighet, men til poenget; til sammen betalte jeg ca 3600,- for 16GB WiFi. Dette var inkludert skatt (tax), som ikke er oppgitt i priser i butikker i USA, da de er forskjellige fra stat til stat. Da den kom til Norge noen måneder etter, lå den på rundt 4000,-, så ikke SÅ mye å spare, selv i USA.
Sist endret av tagefo; 22. mars 2012 kl. 15:59.
Selv i USA er de bare litt under 1000kr billigere.
Nei, her nede (tyskland) sparer du bare et par hundre kr på ipad, om du er heldig. Ikke verd det, mao.