Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 2535
Dette er noko eg har tenkt på lenge sjølv, men ikkje satt ut i live før no. Etter å ha lest om lanseringa av en nFF-toolbar til IE, og flere forespørsler om en lignende sak til Opera tenkte eg det var på tide å sette i gang.
Så her er det altså, det ultimate nFFpanelet for Opera!

Installering:
1) Gå til http://home.no.net/~psy1/nFFpanel.html
2) Slå på paneler i Opera (Trykk F4)
3) Høyreklikk under nederste panel, og velg "Add Panel"
4) Trykk OK
5) Tilpass breidden på panelet til innholdet (valgfritt )

Går ut fra at det meste her er sjølvforklarande for den gjennomsnittlige gjengen med nerder som bruker nFF (I alle fall for dei som er "1337" nok til å bruke Opera!). Kom imidlertid gjerne med spørsmål, tips, ros, og tilbedelse. Bug-reportere brennes derimot på heksebål.

PS: Som de ser ligg sida no under ein home.no.net-konto. De kan laste ned sida lokalt, redigere den som de vil, og gjennta install-prosessen der slik at de ikkje er avhengige av den som ligg på nevnte adresse. Om nokon av nFF-drifterne (Crewet?) skulle ønske å legge ut ein "offisiell" versjon som kan ligge på nFF sin server er det sjølvsagt òg ein mulighet.

Jess. Enjoy.


:: Lagt til av nso
http://www.freakforum.nu/toolbar/opera/
Wow. Denna var jo stili da ! =)
nice
Meget pent, men hva med å forrandre litt på stylen? Var noen små-bugs der. Keep up the good work!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Bra arbeid! Skal se om jeg ikke gidder å lage et mirror her etterpå
Utrolig bra. Veldig bra arbeid. Tusen takk.
Opprinnelig postet av kuroger
Utrolig bra. Så veldig finut de.
Men hvordan tar jeg bort den borteste toolbaren (den med transfers bookmarks og de andre greiene)??
Vis hele sitatet...
Du kan vel redigere .html-fila som du selv vil...
FrontPage/Notepag :P
Kjempebra! Noe for hyppige opera-brukere!
Dette var kvalitetsvare for alle penga!
Nydelig arbeid.
Veldig bra gjort!
Dog jeg holder meg trofast til brannreven.
Aristokrat
Trådstarter
Takker! Dette var jo respons over all forventning!

Tenkte berre eg skulle lage til eit par skjermbilder for dei som ikkje har Opera, for å vise korleis saken fungerer og ser ut som et panel (Selve siden ser jo alle). Husker det ble spurt om det til IE-toolbaren, så får vel spørsmål om det her òg snart...

http://home.no.net/~psy1/nFFpanel1.jpg
http://home.no.net/~psy1/nFFpanel2.jpg
Wow!
Takker!
Men akkurat nå er den uten "ikon" for meg, er ikke det bare å legge til favicon?

Men takker! Ser veldig bra ut.
*koser seg*
Aristokrat
Trådstarter
Opprinnelig postet av Peefy
(...) er ikke det bare å legge til favicon?
Vis hele sitatet...
Done!
Den var tøff, Bare dumt min teite oppløsning ikke klarer å se hele siden dersom jeg bruker panelet...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Update på første post.

http://www.freakforum.nu/toolbar/opera/
er det mulig og få lagd noe av det samme til firefox?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
den var "üb3r l33tz00r r0xx0r pwnz0r"

eller, den var najs
men jeg holder meg til firefox jeg
mulig og få lagd noe slit til firefox og?
Den der går faktisk an å bruke i Firefox, bare at alle linkene åpnes i nye vinduer.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
DH: hvordan bruker jeg denne i FF da? (mulig jeg er dum)
Denne likte jeg, og dessuten så kan man jo bruke denne i firefox også på en måte, det fungerer i allfall brukbart.

[Edit]Linkene åpnes ikke i nye vinduer her, bare når jeg søker blir det åpnet i ett nytt vindu.[Edit]
Jeg fant en litt dum bug, når man trykekr på "Vis dine poster" kommer postene dine(Psy_Illusion) oppe
Jeg jobber med en firefox-toolbar, har gjort klart alt, men jeg ser ut til å ha problemer med å få firefox 1.0 til å akseptere configfila for installasjon. Får jobbe videre med den.
nso: hvorfor må man laste ned? for mye trafikk på nff sin server?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
devotio: fordi jeg er møkka lei av at folk tror at dem kan ta for seg av internett som det behager dem. Folk som hotlenker til avatarer, smileyene - alt tar ressurser.

Forøvrig er det en sekundærgrunn, og den er at det er jo faktisk mulig at vi vil endre mappestrukturer og lignende, og da vil folk få 404.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av eppes_
Jeg fant en litt dum bug, når man trykekr på "Vis dine poster" kommer postene dine(Psy_Illusion) oppe
Vis hele sitatet...
Kan du forklare litt nærmere? Så vidt jeg ser så er lenken kopiert direkte fra forumet, og den er bundet opp mot brukersesjonen din.
Vell, når jeg trykker "Vis dine poster" på panelet kommer postene til Psy_Illusion oppe, ikke mine poster.
eppes_: Det er det samme hos meg...
Da tar du å redigerer html fila og bytter ut den linken med din ( som er http://www.freakforum.nu/forum/search.php?s=&action=finduser&userid=2850 ) så adder du panelet på nytt
mhm, akuratt samme bug som var første gang "Vis dine poster" kom under "Vis nye poster" på hovedsiden.
Sist endret av eppes; 8. januar 2005 kl. 23:42.
Glimmers, enda en god grunn til å bruke Opera.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
"eek! firefox er bedre en opera whinewhinewhinewhine"

men hvordan bruke denne i FF?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Freaken: legg den til som bookmark, deretter høyreklikker du på bookmarken og velger properties og så "load this bookmark in the sidebar" eller noe lignende.

Jævlig nice anyways, tror jeg skal lage meg en custom versjon

(er jeg teit hvis jeg sier at siden ikke validerer?)

I FF funker det ikke å skru av nyttvindu-funksjonen...
Sist endret av SilverKhan; 9. januar 2005 kl. 13:11.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av eppes_
mhm, akuratt samme bug som var første gang "Vis dine poster" kom under "Vis nye poster" på hovedsiden.
Vis hele sitatet...
Ah. I see. Vel det er ingen måte å fikse det på med mindre man kan oppgi egen brukerid i panel.html
funker som faen i firefox
RoadKill: How to do?
Bare lagre siden som ett bokmerke og krysse av for å "laste bokmerket i sidestolpen"
steinarlima: det SilverKhan sa:

legg den til som bookmark, deretter høyreklikker legg den til som bookmark, deretter høyreklikker du på bookmarken og velger "load this bookmark in the sidebar" eller noe lignende.
og velger "load this bookmark in the sidebar" eller noe lignende.
Vis hele sitatet...
Bare legg til "Properties" mellom "legg den til som bookmark, deretter høyreklikker du på bookmarken " og "og velger "load this bookmark in the sidebar" "
For og forandre "Vis Dine Poster" i menyen til din bruker så må du laste ned .html filen og forandre på linje 67. Der bytter du ut ".... userid=26" men "... userid=DITT-TALL". Det tallet finner du på fremsiden av nFF med og holde musen over "Vis dine poster" eller høgreklikke og velge Properties.

Du kan og fjerne linjeskiftet mellom linje 67 og 68? Virket logisk..
den fønker ikke i firefox her...
Firefox-extension kommer så snart jeg og tipex finner ut hvordan firefox håndterer tabs.
IvI: Jeg kan ikke vente. Hvordan skal det bli? En egen meny for nFF på toppen?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Må bare gratulere med ett arbeid well done. Mycket stiligt. Kommer nok til å bruke denne fast. Sweeeet
.
Dette var nice!
Pretty Princess
Freaken's Avatar
IvI: gleder meg til FF extensionen

noe for oss FF'ere og
Aristokrat
Trådstarter
Hei igjen, og takk for all positiv respons!

Eg trur den beste/ enkleste måten å fikse feilen med "Mine poster" er følgende:

1) Logg inn som deg selv, og gå til hovedsiden (Ikke forsiden, men den der alle foraene vises. Klikk på toppbanneren for å komme dit).
2) Høyreklikk på "Vis dine poster" i brukerpanelet på høyre side, og velg "Copy link adress". Da får du adressen med din brukerID i.
3) Åpne panel.html i en editor og erstatt adressen i linken på linje 67 ved å lime inn den kopierte adressen.

Lagre filen og trykk på oppdater i Operapanelet, så skal du kunne følge linken til dine egne poster i stedet for mine.
Yay, takker. Den var sexy.
Bare en ting å si:

respekt.
Hurra! Dette har jeg ventet på

Den var skikkelig nice
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå som nFF er oppe med nytt design, hadde det vært mulig og fått et slikt panel i de nye fargene?
Aristokrat
Trådstarter
Sitat av mongeland
Nå som nFF er oppe med nytt design, hadde det vært mulig og fått et slikt panel i de nye fargene?
Vis hele sitatet...
Jovist: Stresse med å mekke ein ny versjon av panelet, som vil kunne stemme overens med nFF i ca. 3 dager, heilt til nso endrer meir på grafikken her... hehe. Nei, trur nok det er best å vente til vi veit korleis det endelege designet ser ut!

For øvrig er det ikkje berre designet, men òg mykje av funksjonaliteten som er ødelagt pga. endringene i nFF (DAMN YOU nso! ). Eg kjem sikkert til å mekke eit nytt Opera-panel til eige bruk etter kvart, men det blir ikkje heilt enda. Eg kjem uansett til å legge inn ein link her når det kjem.

- Men for all del; vil du mekke noe selv ( *hint-hint* ) er det jo forholdsvis enkelt viss du kan litt html og css.
Sist endret av Psy_Illusion; 4. februar 2005 kl. 20:16.