Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1633
Nei, jeg er ikke gal. Ei heller syklig opptatt av mannen. Jeg er rett og slett drittlei alt mediastyret rundt han som har vart den siste tiden. Men tenker som så at selv om jeg ikke lenger bryr meg nå, vil jeg nok bry meg igjen senere.

Jeg ønsker derfor å samle opp en del relevante nyhetsartikler, tekster osv som jeg skal printe ut og sette i en perm. Rett og slett fordi jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke bryr meg lenger. Likevel tror jeg at det kommer til å være interessant å ha senere, når jeg blir eldre/får barn f.eks og disse artiklene kanskje ikke ligger på nett lenger.

Permen blir i hvert fall ikke ferdig før rettsaken er over da jeg ønsker å ha med noen artikler om utfallet, men kan jo like gjerne starte å samle nå.

Grunnen til at jeg poster dette er for å muligens få litt hjelp. Jeg har ikke fulgt med noe mer enn gjennomsnittet og har ikke lest så altfor mye av nyhetsartiklene da jeg rett og slett ikke har tatt meg bryet til det.

Eksempler på hva jeg ønsker hjelp til å finne
  • Tekster/artikler fra da nyheten var HELT fersk. Typ. 22-23. juli
  • Tekster som kom i løpet av de neste månedene, om de døde og pårørende og hva man har "funnet ut om han".
  • Nyere tekster, før rettsaken
  • Beverkelsesverdige ting under rettsaken som kan være interssant å ta vare på
  • Tekster av han selv. Jeg kommer antakligvis ikke til å printe ut hele manifestet hans, men om noen har kommet over noe interessant tar jeg det gjerne i mot.
  • Hva som helst som kan være av interesse!

Breiviks forklaring har jeg allerede tatt med.

Tror vi kan finne flere gode artikler i disse trådene: Hvem er Anders Behring Breivik? & Bombe i Oslo?

Setter pris på alle innspill og tanker rundt dette lille "prosjektet".
Sist endret av Daybreak; 24. april 2012 kl. 17:02. Grunn: La til tråder.
Først trodde man det var en gasseksplosjon, og jeg husker det sto "gjengopprør på politisk ungdomscamp" på nyhetskanalen i en liten boks..

Ville lagt ved noen CD'er med film også
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av mroj Vis innlegg
Først trodde man det var en gasseksplosjon, og jeg husker det sto "gjengopprør på politisk ungdomscamp" på nyhetskanalen i en liten boks..

Ville lagt ved noen CD'er med film også
Vis hele sitatet...
Godt innspill! CD/DVD-er med film og bilder vil være praktisk. Muligens en minnepenn også.
Men er det ikke slik at CD/DVD-plater ikke holder seg godt i så mange år? Hvis du skal vise det til barnebarn ville jeg nok gått for en annen løsning.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Jo altså, det er derfor jeg ser for meg en perm - ikke en zip-fil med linker til videoer og artikler som jeg laster opp i dropbox. Jeg vil i hovedsak ha noe som holder seg lenge og ikke skal være vanskelig å se/lese. Gjør jo ikke noe å legge ved et par CD-er uansett. Forhåpentligvis så holder de en stund.
DVD-plater holder seg i evig tid dersom de oppbevares fornuftig.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
skrive ut bilder og nyhetsartikler også, de blir aldri gamle på en måte.

Peace from a fellow Tønsberger:P
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av NijO Vis innlegg
DVD-plater holder seg i evig tid dersom de oppbevares fornuftig.
Vis hele sitatet...
Notert, takk. Antar det er fornuftig nok å oppbevare i CD/DVD-cover.
Sitat av lilpsych Vis innlegg
skrive ut bilder og nyhetsartikler også, de blir aldri gamle på en måte.

Peace from a fellow Tønsberger:P
Vis hele sitatet...
Er jo å skrive ut nyhetsartikler hele tråden egentlig handler om.

Peace
Ville faktisk ha laminert noe av det i tilfelle uhellet skulle være ute.. Tenk deg at du skal vise det frem, og om du planlegger å ha det lenge så er det en fordel.. Du kan også prøve denne
Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at dette innholdet ikke blir lagret for fremtiden. Riksarkivet er til for akkurat slikt, og såvidt jeg har fått med meg er de godt i gang å dokumentere hele hendelsesforløpet til 22. Juli. For din egen helse ville jeg derfor vurdert om det er best å la noen andre ta seg av oppgaven, du skriver jo selv at du er drittlei alt medieoppstyret rundt saken.
Sitat av NijO Vis innlegg
DVD-plater holder seg i evig tid dersom de oppbevares fornuftig.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke riktig, de vil bryte ned etterhvert.

http://illvit.no/files/bonnier-ill/attach/skemano_0.jpg

Vanligvis er det belegget som beskytter opplysningene som først brytes ned og må gi opp. Det kan for eksempel dreie seg om plasthinnen som ligger som et vern utenpå en DVD. Men det finnes spesielt langtidsholdbare CD-er og DVD-er som kanskje kan beskytte digital informasjon i opptil 1000 år.
Vis hele sitatet...