Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2099
La oss ta Battlefield 3 som utgangspunkt i denne tråden. Det kan like gjerne være et hvilket som helst annet spill, men vi holder oss til Battlefield. For en normal spiller vil det ta ca. 100 timer å låse opp allt innenfor en klasse. 1 2 3 Det er fire klasser totalt som vil si ca. 400 timers spilletid før man har låst opp alt. Man har jo betalt for hele spillet, derfor mener jeg det er helt greit å komme seg dit at man har låst opp alt/det meste med "uærlige metoder" sålfremst man ikke cheater eller exploiter bugs. Boosting, som i form av at to lag spiller sammen for å få mest mulig XP skader ingen.

Jeg har ikke boostet i BF3 enda. Faktisk ikke i noen andre spill heller, men vurderer det. Litt av morroa er jo å ranke selv, jeg skjønner jo det. Det hele faller litt mer på at jeg ikke har tid til å spille så mye og har lyst til å utforske hele spillet.

Så hva tenker dere? Er dette greit?
Unlocks i FPS er stort sett bare en gimmick late utviklere legger til for å forlenge levetiden for spillet sitt, så hvis jeg ikke gidder å investere 400timer i det for å få tak i alle våpen osv. så er det mitt valg.
Sist endret av Mith; 21. november 2011 kl. 11:48.
Jeg har ingenting i mot det så lenge det ikke går utover andre. Så fort det går utover andre ved at det gir deg en stor fordel blir dette feil. Da gjelder plutselig ikke argumentet "men jeg har betalt for spillet så jeg kan spille akkurat som jeg vil". Da må man huske på at alle de andre også har betalt for spillet og at den totalt summen som de andre har betalt veier mye sterkere enn hva en enkelt person betalte.
Jeg synes powerlevling er for kipt, men er litt splittet på denne her:

i Skyrim kan du raise Smithing-levelen din jævlig fort ved å mine/kjøpe masse iron og leather, for så å lage iron daggers.
Brukte 3 timer å få den fra 26 til 100, brukte mer enn 12000 gull, MEN jeg føler dette mer mer legit enn mye annet. Du gjør tross alt noe som er ment å gjøres.
de som booster i bf3 vil jo få høyere level som fører til bedre våpen og unlocks fortere en spillere som ikke gjør dette.
syntes det er bra om de som gjør dette får kontoen sin resatt/blir bannet
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av skepsis Vis innlegg
de som booster i bf3 vil jo få høyere level som fører til bedre våpen og unlocks fortere en spillere som ikke gjør dette.
syntes det er bra om de som gjør dette får kontoen sin resatt/blir bannet
Vis hele sitatet...
Gjør de? Prøver ikke å være kildefag, men om du kunne henvist til noe som helst ang. dette hadde det vært flott.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Gjør de? Prøver ikke å være kildefag, men om du kunne henvist til noe som helst ang. dette hadde det vært flott.
Vis hele sitatet...
Han har da ikke påstått at de gjør det? O.o

Men uansett, jeg synes boosting generelt sett er helt okay
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av 6udxd Vis innlegg
Han har da ikke påstått at de gjør det? O.o

Men uansett, jeg synes boosting generelt sett er helt okay
Vis hele sitatet...
Ah, beklager. Ser nå at det stod "om".
De får kontoen din sin bannet/resatt hvis man blir rapportert, hvis man spiller på en 4 manns server er det lite sannsynlighet for det.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
De får kontoen din sin bannet/resatt hvis man blir rapportert, hvis man spiller på en 4 manns server er det lite sannsynlighet for det.
Vis hele sitatet...
men om man er på en 4 manns server med kun venner og booster hverandre så ødelegger man ikke så veldig for andre. Om man er på en server med 30 andre og booster hverandre ødelegger man jo kampen for de andre siden man ikke aktivt deltar. Da synes jeg det er forstålig at man blir bannet eller får konto resettet.
Sitat av etse Vis innlegg
men om man er på en 4 manns server med kun venner og booster hverandre så ødelegger man ikke så veldig for andre. Om man er på en server med 30 andre og booster hverandre ødelegger man jo kampen for de andre siden man ikke aktivt deltar. Da synes jeg det er forstålig at man blir bannet eller får konto resettet.
Vis hele sitatet...
Det ødelegger uansett, da personen(e) som blir boosta, får bedre våpen, og flere muligheter for flere våpen.
Sitat av etse Vis innlegg
men om man er på en 4 manns server med kun venner og booster hverandre så ødelegger man ikke så veldig for andre. Om man er på en server med 30 andre og booster hverandre ødelegger man jo kampen for de andre siden man ikke aktivt deltar. Da synes jeg det er forstålig at man blir bannet eller får konto resettet.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg logger på å går afk, setter meg i et hjørne og camper hele runden eller bare generelt er så dårlig at jeg ødelegger for medspillerne mine? Er det da greit å banne meg for å ha ødelagt moro for andre?
Sist endret av Mith; 21. november 2011 kl. 13:30.
Hva med å bare spille, selve spillet? Når jeg først kjøper et spill, er det for å spille. Det er ikke for å nå maks level på 2 dager fordi da har jeg kulere ikoner osv..
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Hva med å bare spille, selve spillet? Når jeg først kjøper et spill, er det for å spille. Det er ikke for å nå maks level på 2 dager fordi da har jeg kulere ikoner osv..
Vis hele sitatet...
Det er jo poenget. Man kan ikke spille spillet, i hvert fall ikke hele mtp våpen, før man har kommet høyt opp i rank. Noe som tar utrolig lang tid.
Vel, noe av moroa med å spille spill er at reglene og oppsettet bør være likt for alle, derfor er jeg generelt imot unlocks av våpen, perks og den type ting som utelukkende gir fordeler til de som har spilt det konkrete spillet lenge.
Det bør ikke være unlocks som skal avgjøre hvem som dreper hvem, det bør være ferdighetene til de forskjellige spillerne.
Med over 20års erfaring med FPS og andre dataspill blir jeg rimelig oppgitt over at jeg må legge flere hundre timer i et spesifikt spill for å stille likt med en 14åring som har litt for mye fritid.
Sist endret av Mith; 21. november 2011 kl. 13:39.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva om jeg logger på å går afk, setter meg i et hjørne og camper hele runden eller bare generelt er så dårlig at jeg ødelegger for medspillerne mine? Er det da greit å banne meg for å ha ødelagt moro for andre?
Vis hele sitatet...
Om dette er noe som viser seg å gå igjen flere ganger; ikke bare av en liten enkelthendelse. Om man aktivt bare går inn i games for å sitte AFK og leeche på ranks så burde man enten få en midlertidig ban eller eventuelt bare at man får statsene reset. Man ødelegger jo kampen for de andre som p.g.a. er i undertall.

Men igjen, ting vurderer vel med skjønn. Er det noe som skjer for ofte burde man kanskje lære seg å logge av serveren før man går fra maskinen, slik at noen andre kan ta din plass på laget.

Jeg vet selv hvor utrolig plagsomt det er når jeg spiller starcraft 2 og og går på en random 2v2 og teammaten min er AFK. Det er jo med å ødelegger spillopplevelsen.
Sitat av etse Vis innlegg
Om dette er noe som viser seg å gå igjen flere ganger; ikke bare av en liten enkelthendelse. Om man aktivt bare går inn i games for å sitte AFK og leeche på ranks så burde man enten få en midlertidig ban eller eventuelt bare at man får statsene reset. Man ødelegger jo kampen for de andre som p.g.a. er i undertall.
Vis hele sitatet...
Ban fra serveren er jeg selvfølgelig for, men ikke ban fra origin eller steam (vac)
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg vet selv hvor utrolig plagsomt det er når jeg spiller starcraft 2 og og går på en random 2v2 og teammaten min er AFK. Det er jo med å ødelegger spillopplevelsen.
Vis hele sitatet...
Det gjør det helt klart, men det betyr jo ikke at de fortjener å miste starcraft 2 kontoen sin.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Det er jo poenget. Man kan ikke spille spillet, i hvert fall ikke hele mtp våpen, før man har kommet høyt opp i rank. Noe som tar utrolig lang tid.
Vis hele sitatet...
Jo, level 1 er en del av spillet. Helt opp til toppen.
Du spiller online og public, må jo bare regne med at du kan møte på folk som er afk eller spiller bare for sin egen del eller cheater.
Tåler dere ikke det så får dere mekke dere clan, kjøpe server og game clanmatcher.. Da blir det seriøst, og 10ganger så morro!
På public møter man cheatere, campere osv osv... sånn er det, og det kommer aldri til og bli slutt på det, så slutt å klag.. kjøp heller en server dere kan styre selv.
blir man ikke kastet ut om man er afk på en server da, har jeg ihvertfall blitt en del ganger når jeg har vært å hentet mat/drevet med andre ting mens jeg har vert inne? man får jo uansett ikke mye poeng om man hadde vert afk hele runden.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ban fra serveren er jeg selvfølgelig for, men ikke ban fra origin eller steam (vac)

Det gjør det helt klart, men det betyr jo ikke at de fortjener å miste starcraft 2 kontoen sin.
Vis hele sitatet...
ikke om det skjer 1 gang. Men la oss si det skjer flere ganger, da burde man kunne få en liten tankevenner. Om man da f.eks. gir de an ban på 3 dager. De har ikke mistet kontoen sin, det er bare en liten måte å si "hey, ikke fortsett med det der". Fortsetter de med å gjøre det flere ganger kan man øke det til f.eks. 5 dager, 1 uke, 2 uker. Om folk aldri lærer har jeg desverre ingen medfølelse for de og da har de fått mer enn nok sjanser. Slike ting er egentlig helt unødvendig.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Den beste boostinga jeg har funnet til nå er pistol and knife only server, conquest large, operation metro. Er du aktiv her så får du opptil 1k xp i minuttet. Har opplevd å få 50 ribbons, 15k xp osv. bare av en match.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Den beste boostinga jeg har funnet til nå er pistol and knife only server, conquest large, operation metro. Er du aktiv her så får du opptil 1k xp i minuttet. Har opplevd å få 50 ribbons, 15k xp osv. bare av en match.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør du det ?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg synes powerlevling er for kipt, men er litt splittet på denne her:

i Skyrim kan du raise Smithing-levelen din jævlig fort ved å mine/kjøpe masse iron og leather, for så å lage iron daggers.
Brukte 3 timer å få den fra 26 til 100, brukte mer enn 12000 gull, MEN jeg føler dette mer mer legit enn mye annet. Du gjør tross alt noe som er ment å gjøres.
Vis hele sitatet...
dude, enchant daggere med noe bra, og selg dem. Da tjener du penger på å levle.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Den beste boostinga jeg har funnet til nå er pistol and knife only server, conquest large, operation metro. Er du aktiv her så får du opptil 1k xp i minuttet. Har opplevd å få 50 ribbons, 15k xp osv. bare av en match.
Vis hele sitatet...
haha, da skulle du prøvd å booste med EOD bot. Var litt slem og testa det en runde, 80 000 XP på en runde, uten å få noen kills/captures.