Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3285
Kjenner en kamerat av meg som har tenkt å begynne og gro, da har han tenkt å bruke 4 stk 1000 w Hps lamper. pluss vifter, pumper ( Hydroponic setup )

Er dette for mye strømforbruk til å ligge under "Radaren" til strømselskapet som kan varsle politiet.

Dyrkingen skal finne sted i ett gammelt stort hus som ikke er særlig godt isolert kan jeg tenke, regner med strømselskapet ser etter slike ting også hvis de først skal.

Noen som kan uttale seg, som har litt peilig på akkurat dette om strøm og dyrking og evt hvilket setup du har brukt ? (Lamper)

Takk for svar.
Mvh
Strømselskapene leter ikke etter personer som bruker mye strøm, de eller heller ikke pliktige til dette.

Go for it!
de ser blandt annet etter plutselig uforklarlig økning/minskning

I Trøndelag ble flere hjemmebrennere tatt pga strømbruk
Hva skal du plante <3?
Sjekk ut filmene Never Get Bust vol.1 og vol.2 ! Der finner du ut masse om hvordan politiet arbeider sånt, vol.2 har et innhold der fu får tips til åssen du skal plante selv Anbefales !
tror ikke de leter på den måten

jeg tror snarere politiet går etter tips,folk som kjenner lukta, kjenninger/opphav/nettverk og sjekker de stedene fremfor strømforbruk for det er jo så individuelt

alle vietnamesere og "kriminelle kjenninger" blir jo tatt for dette i buskerud står det i Dt.no..sikkert dusinvis vanlige folk som dyrker dette hjemme,de følger nettverk og vennekretser de til kjente folka sikkert

fattern brukte 4 planterør hjemme til å dyrke småbusker'7tomater o.l
husker jeg,med to store bygninger som dro masse strøm

får ikke noe oppmerksomhet fordet..

Jeg tror det går greit
Sist endret av Cannaman; 7. august 2010 kl. 12:47.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mtp at jeg fluxer fra 7500KWH -> 1500KWH mellom vinter og sommer burde jeg jo isåfall vært under sterk mistanke.
Det letteste for politiet ville jo bare å tatt ipen din nå, også raida deg
bruk et bensindrevet strømagregat og husk kolfilter i utlufting så de ikke tar deg på lukten.
Trådstarter
6 0
Sitat av veltins Vis innlegg
Det letteste for politiet ville jo bare å tatt ipen din nå, også raida deg
Vis hele sitatet...
Som sagt, så er det ikke meg, så de kan bare komme . Han er veldig glad i tomater han jeg kjenner ser du

Sitat av caperno Vis innlegg
Strømselskapene leter ikke etter personer som bruker mye strøm, de eller heller ikke pliktige til dette.

Go for it!
Vis hele sitatet...

Har du erfaringer med dette? Vil gjerne at noen som faktisk har brukt en del strøm selv skal svare .

Sitat av mortalf Vis innlegg
bruk et bensindrevet strømagregat og husk kolfilter i utlufting så de ikke tar deg på lukten.
Vis hele sitatet...
Har tenkt på strømaggregat, men det bråker litt vel mye igjen mtp naboer.
ArbeidsledigProletar
Sitat av veltins Vis innlegg
Det letteste for politiet ville jo bare å tatt ipen din nå, også raida deg
Vis hele sitatet...
for den kan de jo bare ta.
Trådstarter
6 0
Sitat av Cannaman Vis innlegg
tror ikke de leter på den måten

jeg tror snarere politiet går etter tips,folk som kjenner lukta, kjenninger/opphav/nettverk og sjekker de stedene fremfor strømforbruk for det er jo så individuelt

alle vietnamesere og "kriminelle kjenninger" blir jo tatt for dette i buskerud står det i Dt.no..sikkert dusinvis vanlige folk som dyrker dette hjemme,de følger nettverk og vennekretser de til kjente folka sikkert

fattern brukte 4 planterør hjemme til å dyrke småbusker'7tomater o.l
husker jeg,med to store bygninger som dro masse strøm

får ikke noe oppmerksomhet fordet..

Jeg tror det går greit
Vis hele sitatet...
Hørtes bra ut . vet du ca hvor mye strøm fattern din brukte i døgnet? Mvh

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Mtp at jeg fluxer fra 7500KWH -> 1500KWH mellom vinter og sommer burde jeg jo isåfall vært under sterk mistanke.
Vis hele sitatet...
Rart at ikke du er bak lås å slå heheh
Er ikke noe vanskelig å få alle ipene.. Hvis jeg ville kunne jeg skaffet alle ipene her, men da blir jo jeg tatt av politiet :/..
ArbeidsledigProletar
Ikke dum deg ut nå.
Strømselskapene reagerer mye mer hvis du går fra å bruke mye til lite, for da tror de at du har koblet utenom måleren.
sålenge du ikke har gjort noe galt på internett eller er mistenkt i en alvorlig sak gjør ikke politiet noe
Sist endret av onoffon; 7. august 2010 kl. 13:48.
Trådstarter
6 0
Sitat av Leiha Vis innlegg
Strømselskapene reagerer mye mer hvis du går fra å bruke mye til lite, for da tror de at du har koblet utenom måleren.
Vis hele sitatet...
Hørtes igrunn fornuftig ut

Sitat av veltins Vis innlegg
Er ikke noe vanskelig å få alle ipene.. Hvis jeg ville kunne jeg skaffet alle ipene her, men da blir jo jeg tatt av politiet :/..
Vis hele sitatet...
Hvem bryr seg?
Hold deg til topicen heller hvis du skal si noe .
bestikk en elektrikker, de kan få til dette.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av xhacktly Vis innlegg
bestikk en elektrikker, de kan få til dette.
Vis hele sitatet...
Klart de kan koble deg utenom måleren, men det hjelper ikke i det lange løp når det trekkes haugevis mer strøm i området enn rapportert, da blir det nabolagsgjennomgang fra elverket.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Klart de kan koble deg utenom måleren, men det hjelper ikke i det lange løp når det trekkes haugevis mer strøm i området enn rapportert, da blir det nabolagsgjennomgang fra elverket.
Vis hele sitatet...
ja det stemmer , men det kan jo løses ved at man skjuler et slikt strømbehov ved å opprette en bedrift, verksted eller noe hvor man produserer noe via maskiner/utstyr som trekker mye strøm. Og at man kan fordele det utover med mange små lokaler som er under samme firma og har kan da ha forskjellige lokaler forskjellige steder hvor de har produksjon. Den hele tenkte situasjonen kommer jo ann på hvor mye penger som her i bildet.
Trådstarter
6 0
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja det stemmer , men det kan jo løses ved at man skjuler et slikt strømbehov ved å opprette en bedrift, verksted eller noe hvor man produserer noe via maskiner/utstyr som trekker mye strøm. Og at man kan fordele det utover med mange små lokaler som er under samme firma og har kan da ha forskjellige lokaler forskjellige steder hvor de har produksjon. Den hele tenkte situasjonen kommer jo ann på hvor mye penger som her i bildet.
Vis hele sitatet...
Ja hvis man skal gå skikkelig stort så er det den beste måten å gå frem på mener jeg
Men han jeg snakker om skal ikke gro for hele norge, så det store spørsmålet er : er 4000w x 12 timer i døgnet for mye til å ligge trygt i det?(+ vifter etc) eller tror dere det er en stor risiko?
Alt annet i huset skal være slått av, å bruker ingenting utenom.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja det stemmer , men det kan jo løses ved at man skjuler et slikt strømbehov ved å opprette en bedrift, verksted eller noe hvor man produserer noe via maskiner/utstyr som trekker mye strøm. Og at man kan fordele det utover med mange små lokaler som er under samme firma og har kan da ha forskjellige lokaler forskjellige steder hvor de har produksjon. Den hele tenkte situasjonen kommer jo ann på hvor mye penger som her i bildet.
Vis hele sitatet...
Så han skal opprette en haug med proforma firmaer og kjøpe opp bygg for å skule at han bruker noen kwt mer enn vanlig?

Da er det bedre å si at men har kjøpt AC eller noe annet som bruker mye strøm.
Dessuten var det ikke snakk om å spare penger, men å ikke bli tatt for grow..
Strømforbruk blir brukt til å ta plantasjer. Det er fakta, så det gjelder å være litt forsiktig.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.5875140

Dersom du bruker 4 kWh i 12 timer i døgnet, så vil det gi deg et ekstra årsforbruk på ca 17500 kWh pr. år. Jeg bor i en vanlig enebolig, og det er ca mitt normale årsforbruk. Dvs at dersom jeg gjorde dette, så ville strømforbruket mitt doble seg, og det tror jeg nok ville vekke en mistanke.

Anbefaler også Never get busted, som ligger lett tilgjenglig i piratbukta (torrent med 1+2 + bonus).
Trådstarter
6 0
Sitat av cazber Vis innlegg
Strømforbruk blir brukt til å ta plantasjer. Det er fakta, så det gjelder å være litt forsiktig.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.5875140

Dersom du bruker 4 kWh i 12 timer i døgnet, så vil det gi deg et ekstra årsforbruk på ca 17500 kWh pr. år. Jeg bor i en vanlig enebolig, og det er ca mitt normale årsforbruk. Dvs at dersom jeg gjorde dette, så ville strømforbruket mitt doble seg, og det tror jeg nok ville vekke en mistanke.

Anbefaler også Never get busted, som ligger lett tilgjenglig i piratbukta (torrent med 1+2 + bonus).
Vis hele sitatet...
Takk for svar, kom til nytte dette.

Hvis flere har noen meninger så er det bare å Hyle/skrive ut!
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja det stemmer , men det kan jo løses ved at man skjuler et slikt strømbehov ved å opprette en bedrift, verksted eller noe hvor man produserer noe via maskiner/utstyr som trekker mye strøm. Og at man kan fordele det utover med mange små lokaler som er under samme firma og har kan da ha forskjellige lokaler forskjellige steder hvor de har produksjon. Den hele tenkte situasjonen kommer jo ann på hvor mye penger som her i bildet.
Vis hele sitatet...
Så kommer arbeidstilsynet på sommer-raid, også var det slutten på den visa
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Mtp at jeg fluxer fra 7500KWH -> 1500KWH mellom vinter og sommer burde jeg jo isåfall vært under sterk mistanke.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det var så lurt å skrive her.. :P
Men nå hadde jo disse vietnameserene koblet utenfor måleren da.. Noe som gjør at kraftselskapet blir skeptiske, noe jeg skjønner. Når mange tusen watt forsvinner i løse luften så er det ikke rart man tar en titt på det.

Tror nok kompisen din skal være ganske safe. Det er utrolig hvor mye strøm man kan bruke på vanlig bruk. Husker familien hadde strømregning på 45k liksom(kvartal).

Jeg har vinkjøler og kjøkkenmaskiner som dobler strømforbruket mitt, men ingen politi å se
Lucky me
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Vet ikke om det var så lurt å skrive her.. :P
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke det? Grunnen til at han skriver det er jo muligens for å gi ett eksempel på en som ikke dyrker og hvordan strømmen hans varier

Sitat av moret Vis innlegg

Jeg har vinkjøler og kjøkkenmaskiner som dobler strømforbruket mitt, men ingen politi å se
Lucky me
Vis hele sitatet...

Sikker på at de ikke lusker seg i buskene når du har lagt deg da?
det går sikkert fint så lenge det ikke er snakk om EKSTREME mengder strøm slapp, av ikke røyka så mye nå.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja det stemmer , men det kan jo løses ved at man skjuler et slikt strømbehov ved å opprette en bedrift, verksted eller noe hvor man produserer noe via maskiner/utstyr som trekker mye strøm. Og at man kan fordele det utover med mange små lokaler som er under samme firma og har kan da ha forskjellige lokaler forskjellige steder hvor de har produksjon. Den hele tenkte situasjonen kommer jo ann på hvor mye penger som her i bildet.
Vis hele sitatet...
Syns nå det ble litt mye å gjøre for et par stakkarslige planter... De pengene det vil koste å gjøre det du foreslår, kan TS flytte til Amsterdam og leve i 5-10 år.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Vet ikke om det var så lurt å skrive her.. :P
Vis hele sitatet...
Jeg burde ikke dele med noen at jeg fryser på vinteren ? Upraktisk.

Jeg klarer meg uansett godt nok økonomisk, så jeg har ikke behov for å gro magisk rabarbera i garasjen for å selge det til stakkarslige navklienter.
Sitat av retardus Vis innlegg
Har du erfaringer med dette? Vil gjerne at noen som faktisk har brukt en del strøm selv skal svare .
Vis hele sitatet...
Tja, jeg bor i en leilighet og godt over doblet strømforbruket mitt fra det ene året til det andre. Bruker mer strøm enn en enebolig av grei størrelse, og de har ennå ikke banket på hos meg for å spørre hva jeg bruker strømmen til. Dersom noen lurer: Jeg tapper strømmen på flasker for bruk på "rainy days".

Ett selskap kan ikke overvåke borgere. Det er en politoppgave. Nå er dette sikkert relativt utbredt i flere land, men dersom vanlige strømkunder plutselig hadde fått besøk av kontrollører som skulle sjekke om strømmen ble brukt til ett lovlig formål, så hadde det blitt ramaskrik.

Hvis strømselskapet derimot mistenker at man stjeler strøm, som er tilfellet i en artikkel som det ble vist til tidligere i tråden, så er de raske på å rykke ut. Da ikke fordi at de mistenker at man dyrker urter, men fordi de mistenker at noen stjeler strøm fra dem! For å kunne komme inn på eiendommen for å sjekke dette, så må de altså ha politiet med seg. Da er det ikke sjeldent at politiet avdekker andre ulovligheter også.