Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 854
Hei! Broren min på 19 er på utkikk etter en ny bærbar pc i prisklassen 4-5k, jeg anbefalte han å kjøpe Acer Aspire 3750G , mens en kompis av han sa at han heller burde kjøpe Acer Aspire 5733

Jeg prøvde også å få han til å kjøpe Asus K53SM , men han ville ikke betale så mye, og han ville aller helst bestille fra komplett.no

Men spørsmålet er hvilken pc av de to første han burde kjøpe? Han kommer bare til å bruke den til surfing, og littegranne gaming (bare spill som Fifa Manager o.l da), men hvilken av de eller evt. en annen burde han da gå for? Jeg syntes 3750G, siden den ihvertfall har et dedikert skjermkort
Sist endret av EitZey; 1. juli 2012 kl. 14:53.
Det kommer vel ikke på tale av broren din, men er personlig veldig fornøyd med Asus, så hadde utelukket gått for den.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hva skal han bruke den til?

Men hold deg unna acer, og kjøp Asus.
Acer er søppel, og har elendig kvalitet

(Ser du dette frufsa, så bare gå videre, orker ikke den diskusjonen nå^^)
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hva skal han bruke den til?

Men hold deg unna acer, og kjøp Asus.
Acer er søppel, og har elendig kvalitet

(Ser du dette frufsa, så bare gå videre, orker ikke den diskusjonen nå^^)
Vis hele sitatet...
Bare surfing og kanskje litt Football Manager o.l, men problemet er at han absolutt vil bestille fra komplett pga. kundeservice osv. og jeg fant ikke noe særlig bra ASUS pcer i den prisklassen på komplett, men viss du absolutt måtte ha valgt en av de jeg nevnte, hvilken ville du valgt da? :P Eller gjerne andre forslag
Sist endret av EitZey; 1. juli 2012 kl. 15:23.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Asus og atter Asus

Men jeg er hardcore fanboy, og de skal du egentlig ta med ei klype salt.

Selvom det er et unektelig faktum at Asus lager knall laptop'er.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hva skal han bruke den til?

Men hold deg unna acer, og kjøp Asus.
Acer er søppel, og har elendig kvalitet

(Ser du dette frufsa, så bare gå videre, orker ikke den diskusjonen nå^^)
Vis hele sitatet...
hvorfor skal jeg ville gå videre, når acer faktisk er helt ok maskiner, hvis du kan komme med noe saklig argument på hvorfor det er søppel vil jeg gjerne ha dette, da jeg har hatt acer, pappa har hatt 3 acer maskiner, og det er faktisk helt ok kvalitet på dem, og de er helt riktig priset,
jeg sier ikke at acer er det beste, men de lager helt brukans maskiner,

Det man derrimot skal holde seg unna er consumer pc'ene til HP, da disse har seriøse varmeproblemer.


Over til spørsmålet til TS, ville jeg personlig valgt 13" da det er mer portabelt, samt at den er nyere.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvorfor skal jeg ville gå videre, når acer faktisk er helt ok maskiner, hvis du kan komme med noe saklig argument på hvorfor det er søppel vil jeg gjerne ha dette, da jeg har hatt acer, pappa har hatt 3 acer maskiner, og det er faktisk helt ok kvalitet på dem, og de er helt riktig priset,
jeg sier ikke at acer er det beste, men de lager helt brukans maskiner,

Det man derrimot skal holde seg unna er consumer pc'ene til HP, da disse har seriøse varmeproblemer.


Over til spørsmålet til TS, ville jeg personlig valgt 13" da det er mer portabelt, samt at den er nyere.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg har aldri opplevd noe annet en tull med de, og det har vært mange tilfeller med det i vennekretsen og familien min.

Plastikk feeling, elendig byggekvalitet, forferdelige tastatur, og går istykker veldig lett. F.eks USB porter som knekker av ingenting.... For å ikke snakke om varme!

Acern til MKvarner(her på forumet) ramler opp i 90 grader lett som bare det. Hvem vil ha en så varm pc?

Man blir en smule lei av å måtte levere inn samme maskin 3 ganger, for så få flunkende ny, også fortsetter problemene med den nye modellen.

Det eneste Acer er bra på, er ytelse pr kr.

Kan enda ikke forstå at dette blir anbefalt.

Og ja, consumer Hp'ene er dritt. Men det er noe helt annet med Pro/elitebook.

Derfor ba jeg deg overse dette, fordi jeg egentlig ikke orker denne evige diskusjonen Vi blir aldri enige uansett.

Ang TS, er det en 13" som har god nok ytelse til å drive Football manager egentlig? Sånn uten at det koster en halv årslønn...
Sist endret av CHillZoNE; 1. juli 2012 kl. 16:37.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvorfor skal jeg ville gå videre, når acer faktisk er helt ok maskiner, hvis du kan komme med noe saklig argument på hvorfor det er søppel vil jeg gjerne ha dette, da jeg har hatt acer, pappa har hatt 3 acer maskiner, og det er faktisk helt ok kvalitet på dem, og de er helt riktig priset,
jeg sier ikke at acer er det beste, men de lager helt brukans maskiner,

Det man derrimot skal holde seg unna er consumer pc'ene til HP, da disse har seriøse varmeproblemer.


Over til spørsmålet til TS, ville jeg personlig valgt 13" da det er mer portabelt, samt at den er nyere.
Vis hele sitatet...

Jeg støtter chillzone i den saken her. Jeg har selv hatt 2 asus laptopper, som begge kostet 6-7 tusen, og de var helt elendige. Den ene ble så varm at du ikke kunne holde den uten å få første grads forbrenninger, og den andre kunne ikke kjøre de simpleste spillene. Hvis du vil ha en pc som du kan se tekst på, kjøp acer.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
da vil jeg gjeren at du slutter og si at acer er søppel, da jeg bare har hat god erfaring med dem,
Pappa har hatt 3, 2 laptopper og en stationær, jeg har hatt en, stebroren min har hatt 2, og alle har funket fjell, null problem med noen av dem.

Sitat av veltins Vis innlegg
Jeg støtter chillzone i den saken her. Jeg har selv hatt 2 asus laptopper, som begge kostet 6-7 tusen, og de var helt elendige. Den ene ble så varm at du ikke kunne holde den uten å få første grads forbrenninger, og den andre kunne ikke kjøre de simpleste spillene. Hvis du vil ha en pc som du kan se tekst på, kjøp acer.
Vis hele sitatet...
nå sjønner jeg ikke hva du tenker på da chillzone er asus fanboy x1000, og ikke vil ha noe med acer og gjøre, så da har du enten blandet om maskinene eller brukerne.
Trådstarter
Hehe, kan vi holde ASUS/Acer krigen på en annen tråd? :P Noen som har noen bra forslag til en pc han kan kjøpe, helst en som fins på komplett eller en annen norsk nettside med like bra kundeservice, har to alternativer til nå, og det er de to acer'ene jeg nevne i startposten, hvilken av de burde han velge eller evtl. hvilken annen?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg villle som sagt gått for 13" linket i OP, den er helt kurrant til prisen
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
da vil jeg gjeren at du slutter og si at acer er søppel, da jeg bare har hat god erfaring med dem,
Pappa har hatt 3, 2 laptopper og en stationær, jeg har hatt en, stebroren min har hatt 2, og alle har funket fjell, null problem med noen av dem.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer nok ikke til å slutte å fraråde folk å kjøpe acer, med mindre de er 100% klar på hva de velger.

Jeg kan ikke anbefale folk noe jeg har kun sett trøbbel med? o.O

Dere har hatt flaks, og det er veldig bra for dere

Og selvom jeg er åpenbar fanboy, så kan jeg anbefale andre ting. Men acer VS asus? Da er valget soleklart for min del.

Men igjen, Acer har best ytelse pr krone. Bare for å fremheve noe bra med de. Og kundeservicen har fått mye skryt.

Og til TS:

Ja, en 13" er absolutt det mest portable valget, men ift. ytelse i spill er jeg noe usikker. Men antar at den 13" holder i lange baner. Merk, antar! Og beklager avsporingen.
Sist endret av CHillZoNE; 1. juli 2012 kl. 16:53.
Jeg skal være enig med Chillzone, for jeg har hatt en Acer selv. Og den har vært på reperasjon mer enn en gang.
Og jeg er ei jente, og har behandlet den VELDIG pent.

Så jeg har nå gått over til Asus. Og den vil jeg si er strålende fornøyd med, mer en Acer.