Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1865
Hei!

Har et lite "problem" som har irritert meg ganske lenge nå og som jeg synes er rart hvis ikke går ann å løse.

Jeg har tilkoblet et headsett via USB som jeg bruker til spilling og noen høytalere via lydinnputten som jeg bruker til diversse andre ting. Det jeg lurer på er om det finnes en enkel måte å bytte hvilken enhet som skal brukes.

Hittil har jeg høyreklikket på lydikonet nederst til venstre og så "Avspillingsenheter".



Da får jeg opp dette vinduet og her velger jeg ønsket avspillingsenhet og "Bruk standard". Dette er forsåvidt hverken komplisert, vanskelig eller veldig tidkrevende, men jeg synes likevel det er litt for mye stress. Jeg bytter ofte mellom headsett og høytaler så om noen av dere har forslag til hvordan dette kan løses blir jeg svært takknemmelig.

På forhånd takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg kjørte dual lydkort i mange år, og det jeg gjorde var at jeg hadde winamp til å bruke lydkort 1 (kan velges i winamp) som bruktes til stereosystem og satte lydkort 2 som default hvor jeg hadde headset slik at alle andre programmer spilte lyden sin i headset.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Hm, er forsåvidt en mulighet, men det vil nok ikke være helt optimalt.

Det slo meg nå at det kanskje ikke er så vanskelig å lage en sånn funksjon for de som kan det. Et miniprogram eller script f.eks.
På meg så går alt automatisk. Drar jeg ut Headsettet går lyden over på høytalerne og setter jeg i headsettet så forsvinner lyden fra høytalerne og går inn i headsettet.

Alt jeg trenger å gjøre er å trykke enter når jeg putter i headsettet for å si "JA" det er headsettet.


Dog bruker jeg SteelSeries v2 (minijack) og RealTek. Kan hende det fungerer med USB headsett og
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ruudi Vis innlegg
På meg så går alt automatisk. Drar jeg ut Headsettet går lyden over på høytalerne og setter jeg i headsettet så forsvinner lyden fra høytalerne og går inn i headsettet.

Alt jeg trenger å gjøre er å trykke enter når jeg putter i headsettet for å si "JA" det er headsettet.


Dog bruker jeg SteelSeries v2 (minijack) og RealTek. Kan hende det fungerer med USB headsett og
Vis hele sitatet...
Nei, siden USB headset er egne lydkort.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, siden USB headset er egne lydkort.
Vis hele sitatet...
Var det jeg var redd for ja.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Turer til et lan i dag så skal sjekke ut der om noen vet. Fant også en som lurte på det samme på diskusjon.no, men tråden var fra 2005 og han hadde ingen svar. Prøvde likevel å mase litt på han for å se om han fant en løsning.

All pris settes stor pris på.