Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3197
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ei venninne og jeg har hatt det å ta seg noen jointer i ny og ne som en slags hobby. I et år har vi møttes ca en gang i uken for å røyke. Greia er bare det at vi tåler så sinnsykt mye. I starten klarte vi oss med to tre jointer per kveld med ca 0.2 i hver. Nå må vi ha kanskje 4-5 jointer på en kveld med 0.5 i hver, og vi føler rusen går over etter bare en times tid.

Er det flere som har det sånn? Noen tips for å minke toleransen litt?
1. Ta en liten pause på noen uker (dette vil gjøre toleransen lavere)
2. Gå til inkjøp av pipe eller bong (Du bruker mindre shit og blir mer fjern)
3. mekk sterkere jointer (har noen kompiser som bruker 0.8-1g i jointen)

Kan selv sitte med 3-4 kompiser og fort røyke 10-20 joints på en kveld.
Drar noen frem en bong blir det plutselig 4-5 bonghit og 3-4 joints.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for tipset! Tror ikke vi klarer å holde oss unna i et par uker, tho :P
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Roe røykinga litt eller eventuelt skaffe noe god røyk
Dere har blitt innrøyka. Hvis man bare røyker 1 type hele tiden, vil man ofte fort oppnå en ganske høy toleranse.
Har merket at dette gjelder spesielt for medioker oslo-weed (standard 500kr bags du får over alt).
Funker bra en halv uke eller noe, så dabber det av og krever dobbelt så mye for hver gang man røyker...

Prøv en såkalt tolerance break, eller hook fra noen andre.
Dere bør også vurdere å lage edibles istedenfor, siden man utnytter cannabisen mye bedre ved oralt opptak.
Les dere opp på edibles + decarbing (decarb er varmebehandling for å oppnå høyere potens ved oralt opptak).
Den rusen man får ved å spise er mye mer langvarig, euforisk og generelt mye mer fri fra kroppslig stress som slitne lunger osv.
Verdt å prøve, men les dere opp så dere ikke tar for mye eller gjør noe feil
Røyk pipe eller bong ^^ Som sagt over her du sparer mye og får bedre effekt synes jeg. Varier litt, kos deg heller med en joint i helgene
Som Alzo sa, - lag noe kaker, skakkao etc. Da trenger dere heller ikke bruke så mye. .5 per person/porsjon burde være greit for en hel dag/kveld
Hahaha ja dere er godt innrøyket. Enten må dere fortsette å øke dosene i jointen, eventuelt røyke flere. Eller så må dere gjøre et innkjøp eller lage dere en bong. Da trenger dere mye mindre hasj for å bli fjern. Hasjen varer mye lenger(i kvantum) når du røyker bong og effekten er bedre.

Jeg synes det er litt grisete og usunt med diverse bonger, men må man så må man. Vil dere slippe dette går det an og ta seg en 2-3 ukers pause. Så kjøpe seg en type shit du kanskje ikke har røyka nylig før du slutta. Da blir man veeldig fjern en ukes tid. Før man er innrøyka igjen.

Dessverre slikt det funker.
Bland med tobakk! Brenner altfor fort uten.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
tusen takk dere for alle svarene! vi vil jo gjerne fortsette denne hobbyen vår som er et fantastisk avbrekk i en ellers hektisk hverdag :P vi har snakket mye om å lage brownies eller kakao, kanskje vi faktisk skal få fingeren ut å gjøre det.
Hvordan dere klarte å bli så innrøykt hvis dette er noe som gjøres i ny og ne skjønner ikke jeg. Hvis rusen er helt over etter en time høres det ikke ut som bra greier egentlig. Kan lett være en god del av grunnen. Det er jo veldig individuelt virker det som også. Dere er kanskje uheldige rett og slett, ikke vet jeg. Jeg har røykt i snart 5 år gjennomsnittlig sikkert 2-3 ganger i uken og klarer meg fint med normale mengder i en spliff så lenge det er bra greier. Føler meg ganske heldig når jeg ser tråder som dette. Blir jo et enormt pengesluk etterhvert.
dersom de røyker dårlig hasj og ikke skifter type kan jeg godt forstå at dem blir innrøykt og må mekke opp gram etter gram
Synes det er rart å bli innrøyka av en gang i uken. Har nok litt å si hvis det er samme type. Er det grønt eller brunt? Det er lettere å få tak i hasj av god kvalitet enn grønt. Jeg røyker mye oftere enn dere, og for meg holder det alltid med 0,2-0,3 g brunt av type mørk, myk maroc. Merker jeg må ha mer etter sånn 7-14 dager på rad.

Edit: Tipset er alltid: Smoke less, enjoy it more!
Sist endret av Chronic420; 24. februar 2017 kl. 15:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.