Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 526
Hei. Jeg skal ha et opplastingscript på siden min. Jeg fant dette: http://pastebin.no/vj
Jeg skal ha en enkel og grei opplastingstjeneste (for noen folk, ikke for offentligheten)
De skal da laste opp bildet via det scriptet. Men det som er problemet er: Hva skal navnet på mappen være? Altså. Når et bilde blir lastet opp, MÅ det jo lagres på siden? Jeg vil at de skal lagres i f.eks. mappen "/opplastinger" , men hvor i huleste skal jeg skrive det i scriptet? Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg her! Jeg takker og bukker på forhånd. Jeg vil selvfølgelig gi KP til dem som hjelper meg

Stig.
Lit rotete script men:

Kopieringen til destinasjone du selv ønsker skjer her:

Kode

$newname="images/".$image_name;
//vi skjekker om bildet er blitt opplastet, og printer en error beskjed i stedet.
$copied = copy($_FILES['image']['tmp_name'], $newname);
Copy fungerer slik at den første parametereren $_FILES['image']['tmp_name'] sier hvilken fil som skal bli kopiert. Mens den andre parameteren $newname bestemmer hvor den skal bli kopiert til.

$newname er satt til mappen images/ med filnavn time().
Altså en fil av typen jpg opplastet i dag vil havne i mappen images i mappen der scriptet ligger, og filnavnet vil være dato og tid. Noe som ligner på dette: 26-07-2010-23/30.jpg

Jeg regner med at han har valgt å sette filnavn til opplastnings tidspunkt for å unngå at en opplastning overskriver en annen fil. Om dette ikke er et problem for deg, foreslår jeg følgene omskriving av kode:

Kode

$image_name=$_FILES['name'].'.'.$extension;
$newname="MAPPEN DU SELV ØNSKER/".$image_name;
//vi skjekker om bildet er blitt opplastet, og printer en error beskjed i stedet.
$copied = copy($_FILES['image']['tmp_name'], $newname);
håper dette fungerer, har ikke testet selv
Test
Trådstarter
Det virka! Takker og bukker for hjelpen!